شناسه خبر : 71053
دوشنبه 11 آذر 1398 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس ستاد جوانان در ستاد انتخاباتی موسوی در سال ۸۸:

برخلاف اصلاح‌طلبان رهبری پشت دولت را خالی نکرد


رئیس ستاد جوانان در ستاد انتخاباتی موسوی در سال 88 می‌گوید اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در شرایط فعلی، شریک شکست روحانی باشند.
حمزه غالبی که در فرانسه اقامت دارد، درباره ماجرای بنزین به انصاف‌نیوز گفت: متأسفانه هم آقای رئیسی و هم آقای لاریجانی ضعیف بازی کردند و اگر حمایت صریح رهبری نبود، دولت با یک بحران خیلی جدی مواجه می‌شد.
وی درباره فاصله گرفتن اصلاح‌طلبان از روحانی می‌گوید: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در این شرایط شکست روحانی شریک باشند. اما به‌نظرم اصلاح‌طلبها پیشنهاد می‌کنند نکته این است که روحانی نامزد اصلاح‌طلبان بوده، حتی اگر خود روحانی به‌صورت تاریخی اصلاح‌طلب نبوده ولی بالاخره بخش زیادی از گفتمان سیاسی‌اش اصلاح‌طلبانه بود و ایده‌های اصلاح‌طلبانه داشت. بالاخره در حوزه سیاست خارجی، سیاست تنش زدایی که همه ایده اصلاح‌طلبان است را اجرا کرد، ولی خوب جواب نداد. از وزرایی مثل زنگنه و حجتی گرفته تا معاونان وزیر کشور و استانداران سراسرکشور، دولت نسبتاً دولت اصلاح‌طلب است. اشتباه بعضی از مشاوران آقای روحانی در حمله به اصلاح‌طلبان این بهانه را فراهم کرد تا هم از مسئولیت شکست دولت روحانی شانه خالی کنند و هم البته سرمایه اجتماعی‌شان را از پشت دولت روحانی بکشند که کار روحانی را بسیار سخت کرد.
وی گفت: خلاصه دولت روحانی شکست خورد. مهم‌ترین منبع شکستش هم برجام بود. بالاخره رسم روزگار است که شکست صاحب ندارد. ولی خوب به‌نظرم شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، امکان یارگیری از کلیت جامعه را می‌گیرد. ایراد از شخص روحانی نبود، وقتی همه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و همه چیز را سر شخص آقای روحانی می‌شکنند معنی‌اش‌ این است که هیچ‌کس در ایده‌ها و ذهنیت‌هایی که موجب‌ این شکست شد ‌تردید و بازبینی‌ای نمی‌کند و همان ذهنیت‌ها ایده‌ها به قوت خودش به بازتولید این اشتباهات ادامه خواهد داد.
وی درباره ماجرای بنزین می‌گوید: حذف سوبسید بنزین کار درستی است. اشتباه بزرگ دولت جمع کردن نظام سهمیه‌بندی بنزین و ثابت نگاه داشتن قیمت بنزین برای چندین سال است. دولت قبلاً یک اشتباهی کرد که همه سرمایه اجتماعی‌اش را مستهلک کرد اما شرایط را برای مردم سخت. این‌بار اتفاقا تصمیم غلطی نبود اما قطره آخری بود که در لیوانی که قبلاً پر شده بود چکید و سر رفت. اشتباه مهلک دولت نحوه مدیریت بحران ارزی و از بین‌بردن چندین میلیارد ارز کشور و کاهش وحشتناک قدرت خرید مردم بود. اشتباه دولت از دست دادن سرمایه اجتماعی است.

اینستاگرام
سلام، اینگونه تحلیل های اصلاح طلبان و دشمنان خارج نشین فراری ناشی از شکست و نزول جایگاه مردمی و قدرت دولت نیست بلکه به حاشیه بردن حمایت مکرر رهبر معظم انقلاب از دولت منتخب مردم و آشکار شدن سیاستهای غربگرایی و هم افزایی با دشمنان نظام اسلامی و نفوذ تفکرات ضد دینی صهیونیستی و استکباری و اختلاسهای آشکار در اذهان عمومی است.
اصلاح طلبان ارتباط با رییس جمهور را رحم اجاره ای معرفی کردند تا این تعبیر علاوه بر توهین از بار سنگین شکست و فرار به جلو بهره برداری کنند و خودشان را همراه با مردم مخالف و معترض با سیاستهای دولت نمایش بدهند لیکن حمایت رهبر معظم انقلاب و امت حزب الله با نمایش ولایتمداری در آشوبهای اخیر کلیه نقشه ها و تعبیرهای اصلاح طلبان و توطئه های دشمنان نظام اسلامی را یکبار دیگر باطل کردند.
در اظهار نظرات برنامه ریزان ملاحظه میگردد برای جبران کسری بودجه دو پروسه گرانی بنزین و دخانیات مطرح بوده به این ترتیب طبق برآورد از محل گرانی دخانیات 20 هزار میلیارد تومان و گرانی بنزین 30 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تامین شود اما مافیای دخانیات مانع از گرانی دخانیات شده لذا ناچار بنزین را گران کردند لیکن در عمل ملاحظه میگردد بنزین و دخانیات همزمان گران شدند.
در صورتیکه اعداد اعلام شده صحت داشته باشد نتیجه حاصل ضعف بسیار شدید برنامه ریزان دولت در مقابل مافیای دخانیات است که بسیار نا امید کننده و رعب آور است اما آنچه موجب امید و خوشحالی شده جایگاه مردمی و قدرت الهی نا متناهی رهبر معظم انقلاب است که نظام اسلامی را از توطئه ها و فتنه ها و مافیای ثروت و قدرت مصون و در امان داشته همچنین پیشرفت کشور را بسوی آرمان های متعالی انقلاب اسلامی حفظ نموده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi