شناسه خبر : 71057
دوشنبه 11 آذر 1398 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرمنده آنها هستم که با تشویق من به روحانی رأی دادند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمی توانم در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنها هستم
شرمنده آنها هستم که با تشویق من به روحانی رأی دادند

 لبخند حسن روحانی و گفتن اینکه من هم روز جمعه از قیمت بنزین مطلع شدم واکنش‌های منفی بسیاری را برانگیخت به‌نحوی که سرسخت‌ترین حامیان او مانند نیروهای حزب کارگزان سازندگی هم به تندی به او انتقاد کردند؛ چنانچه غلامسحین کرباسچی گفت متأسف و ناامیدم. مهم‌ترین انتقادی که در روزهای اخیر به دولت می‌شود این است که چرا دولت خود را موظف به اطلاع‌رسانی درباره افزایش قیمت بنزین ندانست و از چندی قبل از گران شدن قیمت بنزین ابعاد این قضیه را برای مردم تشریح نکرد.

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره احوال سیاسی این روزهای حسن روحانی به «نامه‌نیوز» گفت: «من به‌عنوان کسی که آراء بسیاری برای آقای روحانی جذب کردم و نزدیک به 3ماه به این استان و آن استان رفتم تا مردم را تشویق به رأی‌دادن به او کنم اکنون اذعان می‌کنم که به این رویه های او انتقاد دارم. او تعهدی به 24میلیون رأیی که در سال96 اخذ کرد نداشت. آقای روحانی به‌عنوان دومین فرد این مملکت کوچک‌ترین واکنشی بعد از افزایش قیمت بنزین و ناآرامی‌های اخیر نشان نداد، مگر لبخندزدن و گفتن اینکه من هم جمعه از قیمت بنزین مطلع شدم و این خیلی دردناک است. در این روزها اگر کسی از سیاره‌ دیگری می‌آمد و می‌پرسید که حسن روحانی در کشورتان چه مسئولیتی دارد، همه می‌گفتند هیچ مسئولیتی ندارد. باور کنید که رویم نمی‌شود در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنهایم. آقای روحانی در این 2سال و نیم حتی یک کنش سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی از خودش نشان نداد و هیچ چیز را تغییر نداد. بعد از افزایش قیمت بنزین روحانی آنقدر بی‌تفاوت بود که انگار آب از آب تکان نخورده است و اصلا دغدغه هزینه‌هایی که بر کشور وارد شد را نداشت و این واقعا حیرت‌انگیز است».

بیشتر بخوانید:
زیباکلام: اگر به ۹۶ برگردیم بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کنم
اصولگرایان به راحتی پیروز مجلس و ریاست جمهوری آینده هستند


زیباکلام در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در مقوله بنزین اذهان عمومی را آماده نکرد؛ گفت: «بی‌توجهی به افکار عمومی فقط داستان امروز نیست. وقتی او بعد از گذشت 100روز از ریاست‌جمهوری‌اش نخستین سخنانش را با مردم زد و اسمش را گذاشت گزاش 100روزه نامه‌ای سرگشاده به او نوشتم و گفتم که آقای روحانی چرا مردم را بچه فرض کرده‌اید و از دردهای مملکت سخن نمی‌گویید؟ او می‌توانست نه‌تنها در موضوع بنزین که در تمام مسائل به مردم توضیح دهد و افکار عمومی را قانع کند یا اگر هم افکار عمومی قانع نمی‌شدند، دستِ‌کم از او به این میزان گلایه‌مند نمی‌شدند. در موضوع بنزین استدلال‌هایی وجود داشت که بحث تخصصی است و بسیاری با آن موافق و بسیاری مخالف آن هستند اما اینکه از چند مدت پیش از افزایش قیمت به مردم اطلاع‌رسانی نشد واقعا نشان از این دارد که دولت وظیفه خود نمی‌داند به مردم توضیح دهد. این است کارنامه آقای روحانی!»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi