شناسه خبر : 71062
دوشنبه 11 آذر 1398 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از ۲۰ اثر فاخر تازه‌های نشر در موزه مرکزی شهدا رونمایی شد

۲۰ عنوان اثر از تازه های نشر شاهد با محتوای فرهنگ ایثار و شهادت با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی در موزه مرکزی شهدا رونمایی شد.

فاش نیوز -  20 عنوان اثر از تازه های نشر شاهد با محتوای فرهنگ ایثار و شهادت با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی در موزه مرکزی شهدا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، مراسم رونمایی از 20 عنوان کتاب نشر شاهد با حضور سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، حجت الاسلام کاویانی، راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محسن پرویز، رئیس هیات مدیره انجمن قلم، فریده اولاد قباد، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی قلم و اصحاب رسانه، روز دهم آذرماه در موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/9/10/10956773_299.jpg

در این مراسم، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدا با افتخار اشاره به این موضوع که در حال حاضر 60 درصد همکاران وزارت امور خارجه جزو ایثارگران محسوب می‌شوند، گفت: برای نخستین بار است که نحوه حضورم را در جبهه می‌خواهم بازگو کنم. بنده در 14 سالگی با دست بردن به شناسنامه‌ سن خودم را به 17سالگی تغییر دادم و به جبهه رفتم و در سه عملیات بزرگ نیز حضور داشته ام و در حال حاضر نیز زمانی که می‌خواهم مواضع کشورمان را اعلام کنم با همان روحیه ایثار از مواضع کشورمان دفاع می‌کنم.

 حجت الاسلام  محمدحسین کاویانی، نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت با ارایه آمار آثار مکتوب در حوزه نشر گفت: تاکنون760 کتاب از سوی بنیاد شهید در قالب کتاب های مرجع و وصایا و خاطرات شهدا منتشر شده، 5000 کتاب با مشارکت بنیاد و 50عنوان کتاب به زبان‌های خارجی توسط نشر شاهد عرضه شده است.

دکتر بروجردی، مسوول اسناد کتابخانه ملی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر حفظ آثار شهدا گفت: اندیشه‌ها و باورهای راستین این سرزمین سرمایه‌ ای برای آینده محسوب می‌شود و می‌ تواند پشتوانه فکری برای پیشگیری از بیگانه شدن نسل نوجوان و جوان با معارف شهدا و ایثارگران به کار گرفته شود.

وی افزود: در این راستا در کنار توجه به مکتوبات باید به بحث شنیداری آثار شهدا و ایثارگران نیز توجه کافی داشته باشیم. این آثار شنیداری در خیلی جاها وجود دارد که باید به روزرسانی شوند.

https://cdn.isna.ir/d/2019/12/01/3/61498726.jpg

فریده اولاد قباد، نماینده مردم اسلامشهر، شمیرانات و شهرری نیز که در این مراسم حضور داشت ضمن تجلیل از نویسندگان‌ حوزه ایثار و شهادت، آنان را به عنوان سربازان جنگ نرم یاد کرد و گفت: نشر شاهد بنیاد شهید آثار مرجع و فاخری ارایه می دهد و می تواند در تولید محتوای کتب آموزشی به کمک وزارت آموزش و پرورش بیاید و این آثار فاخر و فرهنگی وارد سیستم آموزشی کشور شود.

محسن پرویز، رئیس هیات مدیره انجمن قلم نیز در این مراسم اظهار داشت: با حفظ این آثار می ‌توانیم در آینده به سوالات نوجوان و جوانان در مورد شهدا و ایثارگران پاسخ بدهیم و افزود که اهداف تدوین آثار مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است.

در پایان این مراسم، جانباز 70درصد نخاعی "مهری" با اهدای لوح به دکتر سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، از تلاش های وی قدردانی کرد و در در ادامه نیز از دکتر بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و همچنین نویسندگان آثار رونمایی شده تقدیر به عمل آمد.

فهرست آثار رونمایی شده نیز به قرار ذیل است:

وصیت نامه کامل شهدای استان البرز (دفتر اول) تصحیح و تنظیم: امیر رزاق زاده،  وصیت نامه کامل شهدای استان چهارمحال و بختیاری (دفتر اول) تصحیح و تنظیم: دکتر منوجهر اکبری، وصیت نامه کامل شهدای استان خراسان رضوی (دفتر اول) تصحیح و تنظیم: سید مهدی علمی حسینی، وصیت نامه کامل شهدای استان خراسان رضوی (دفتر دوم) تصحیح و تنظیم: سید مهدی علمی حسینی، وصیت نامه کامل شهدای استان کردستان (دفتر دوم) تصحیح و تنظیم: نسرین خادمی خالدی، وصیت نامه کامل شهدای استان مرکزی (دفتر اول) تصحیح و تنظیم: دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، وصیت نامه کامل شهدای استان کرمان (دفتر دوم) تصحیح و تنظیم: دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، وصیت نامه کامل شهدای استان فارس (دفتر دوم) تصحیح و تنظیم: دکتر مظفر چشمه سهرابی، فرهنگ نامه جاودانه های تاریخ استان یزد ـ به کوشش: سید سعید موسوی ـ زندگی فرماندهان شهید استان یزد،  طبیبان عرشی ـ به کوشش: دکتر محسن پرویز و دکتر عبدالرحمن رستمیان ـ یادنامه شهدای دانشگاه علوم پزشکی تهران، پارتیتور (سمفونی پیروزی) ـ به کوشش: مجید انتظامی، پرواز دیده بان ـ نویسنده: افسانه حیدری ـ خاطرات شهید حشمت الله حیدری،  یک خط زندگی ـ نویسنده: الهام عبدالعلی اوغلی ـ داستان، آواز غمزده خاک ـ نویسنده: نسرین چراغی ـ داستان بر اساس خاطرات آزاده کاک عزیز ملکی، بولوت ـ نویسنده: مصطفی محمدی تمنایی، بچه های دارالفنون ـ نویسنده: معصومه فرخی ـ داستان بر اساس زندگی شهید دکتر محمدباقر رحمانی، برف می بارد گل سرخ ـ نویسنده: اصغر فکور ـ رمان بر اساس زندگی شهید دکتر مصطفی رستم پور، زخم ها ـ نویسنده: مهری صادقی ـ خاطرات رزمنده ذکرالله کشاورز افشار، مرد راه ـ نویسنده: اکبر صحرایی ـ رمان بر اساس زندگی شهید مدافع حرم عبدالله اسکندی و گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (رونق تولید) ـ دکتر رحیم نریمانی.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi