شناسه خبر : 71063
دوشنبه 11 آذر 1398 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توقف سریال نرگس آبیار

محمد خزاعی تهیه‌ کننده سریال «دختر شینا» به کارگردانی نرگس آبیار، از منتفی شدن ساخت این سریال به دلیل آنچه تلویزیون آن را «تلخی بیش از اندازه داستان» اعلام کرده است، خبر داد.

«دختر شینا» به کام مدیران سیما تلخ آمد/سریال نرگس آبیار متوقف شد!

 «نرگس آبیار» که پیش از این آثار ارزشمندی چون «شیار 143» و «شبی که ماه کامل شد» را در کارنامه سینمای ایران ثبت کرده است، چندی پیش فیلمنامه سریالی با نام «دختر شینا» را با اقتباس از کتاب خاطرات همسر شهید «ستار ابراهیمی» به نگارش درآورده بود، قصد داشت این سریال را به تهیه کنندگی «محمد خزاعی» بسازد. 

این سریال که ابتدا قرار بود در 13 قسمت به تولید برسد، چندین سال در مراحل مختلف تصویب فیلمنامه و تولید و تهیه‌کنندگی باقی ماند. تا اینکه سال گذشته نرگس آبیار فیلمنامه این سریال را تا 30 قسمت کامل کرد و امسال قرار شد این مجموعه جلوی دوربین برود؛ اما جدیدترین وضعیت سریال حاکی از این است که تلویزیون فیلمنامه «دختر شینا» را که براساس خاطرات «قدم‌خیر محمدی‌کنعان»، همسر سردار شهید حاج «ستار ابراهیمی» نوشته شده تلخ دانسته و خواستار تغییر فیلمنامه شده است.

محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که مدتی پیش تهیه‌کنندگی سریال «دختر شینا» را بر عهده گرفته بود، درباره وضعیت تولید این سریال اظهار داشت: فیلمنامه «دختر شینا» توسط نرگس آبیار نوشته شد و فیلمنامه کاملی بود. من با او صحبت کردم و گفته بود اگر شرایط تولید فراهم باشد حاضر است که خودش هم کارگردانی این سریال را بر عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: نرگس آبیار خودش اعلام کرده بود که اگر قرار باشد سریالی در تلویزیون بسازد پروژه «دختر شینا» است. با این حال تلویزیون بعد از استقبال اولیه از ساخت این اثر، اعلام کرد که فیلمنامه فعلی قصه تلخی دارد.

تهیه‌کننده فیلم «به وقت شام» تصریح کرد: تلویزیون معتقد است فیلمنامه نباید براساس خود رمان نوشته شود، چون رمان تلخ است و فیلمنامه این سریال باید بر اساس ذائقه مخاطب تلویزیون تغییراتی داشته باشد. خانم آبیار هم بیان کرده که قرار نیست تغییراتی در فیلمنامه اعمال کند و تنها با همین شرایط و فیلمنامه فعلی حاضر است سریال را به تولید برساند. طبیعتا بعد از این نظر، با سیمافیلم به این نتیجه رسیدیم که این فیلمنامه امکان ساخت ندارد.

وی با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «دختر شینا» و انتقاد از اینکه تلویزیون در کنار ساخت سریال‌های تلخ اجتماعی چرا فیلمنامه‌ای را که براساس واقعیت‌ها و تلخی‌های دوران دفاع مقدس است تصویب نمی‌کند، گفت: کتاب «دختر شینا» بر اساس واقعیت است و خانم آبیار هم فیلمنامه را بر اساس همین کتاب نوشته و می‌خواست به کتاب وفادار باشد، ولی تلویزیون معتقد است که ساخت سریال براساس کتاب «دختر شینا» مناسب نیست. در نهایت خانم آبیار اعلام کرد که دوست ندارد روایتی متفاوت با کتاب اصلی داشته باشد و یا از متن فیلمنامه کوتاه کند بنابراین به ما اعلام شد که ساخت سریال با این فیلمنامه منتفی است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi