شناسه خبر : 71067
دوشنبه 11 آذر 1398 , 14:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای نخستین بار صورت گرفت:

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره حضورش در جبهه‌های دفاع‌مقدس

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه برای نخستین بار از رزمندگی و حضورش در جبهه های نبرد با دشمن بعثی سخن گفت و با بیان نحوه حضورش در جبهه نبرد پرداخت...

فاش نیوز - سخنگوی وزارت امور خارجه برای نخستین بار از رزمندگی و حضورش در جبهه های نبرد با دشمن بعثی سخن گفت و با بیان نحوه حضورش در جبهه نبردپرداخت.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، سید عباس موسوی که در مراسم رونمایی از کتاب های به چاپ رسیده در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و در موزه مرکزی شهدا سخن می گفت، با اشاره به این موضوع که به عنوان یک رزمنده افتخار حضور در سه عملیات بزرگ را داشته است و متعلق به خانواده بزرگ ایثارگران است گفت: برای نخستین بار است که در این مراسم می خواهم نحوه حضورم را در جبهه بازگو کنم.

وی افزود: بنده در 14 سالگی با دست بردن در شناسنامه،‌ سن خود را به 17سالگی تغییر دادم و به جبهه رفتم و در سه عملیات بزرگ نیز حضور داشته ام.

وی افزود: خاطره‌ها با بیان کردن به‌صورت شفاهی از بین می‌روند اما با نگاشته شدن ماندگار می‌شوند. نوشتن و نگارش خاطرات و آثار مربوط به شهدا و ایثارگران موضوع بسیار مهمی است و ما در وزارت امور خارجه به‌عنوان نمایندگان ایران در خارج کشور از قدرت نرم این فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌گیریم و از آن صحبت می‌کنیم.
موسوی ادامه داد: ایثار و شهادت و دفاع مقدس جزو مفاهیمی فرازمانی و فرامکانی هستند و نحوه برخورد با این مفاهیم نیز بر همین اساس است، درست مانند واقعه کربلا که تا ابد ادامه خواهد یافت. ما نیز در وزارت امور خارجه تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد در سطح دنیا اقدام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنیم.

موسوی تاکید کرد: در حال حاضر نیز زمانی که می‌خواهم مواضع کشورمان را اعلام کنم با همان روحیه ایثارگری از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد: در حال حاضر 60 درصد همکاران وزارت امور خارجه جزو ایثارگران محسوب می‌شوند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام جناب موسوی سخنگوی وزرات امورخارجه جمهوری اسلامی ایران وهمرزم دوران دفاع مقدس جناب موسوی این60%که اشاره داشته ازعزیزان ایثارگردر وزارت خارجه مشغول بخدمت هستنداولاواقعا صحت دارد وثانیا خواستم بدونم این افراد در شرایط مساوی بادیگرایثارگران باستخدام وزارت خارجه دراومده اندیاباسفارش وپارتی ممنون میشم روشنگری بفرمائیدباتشکر
آره حتما لاستیک 205 اسپرت با گارد جلو بسته بودی یک باکم اضافه .
برو مشتی ملتو کمتر سیاه کنید .
سلام ، قضاوت به ظاهر و قیافه ایشان حکایت از سن کم دارد که به دوران دفاع مقدس منطبق نیست اگر متوسل به رنگ و آرایش برای نشان دادن سن کم شده بهتر است رزمندگی خود را کتمان کند.
در پاسخ دوست عزیز که چطور توانسته در وزارت خارجه شاغل شود بایست بگوییم در دوران دولت اصلاحات عده ای از پرسنل ادارات اطلاعات شهرستانها را به وززززارت کشور و خارجه منتقل کردند لذا عده ای در پست بخشدار و عده ای در ادارات وزارت خارجه شاغل شدند چنانچه تاریخ انتقال ایشان به وزارت خارجه اوایل دولت اصلاحات باشد همینطور است زیرا وزارت خارجه دارای مزایای بسیار زیاد از جمله تسهیلات زمین و منزل و خودرو و بخصوص سفر خارجی هستند.
اگر شناسنامه را دستکاری کرده و به جبهه رفته اما آنجا در جبهه فرماندهانی با بصیرت و بسیار هوشمند بودند که قبل از عملیات روحیه تمام رزمندگان را بررسی کرده و چنانچه روحیه رزمنده مناسب نبود از حضور در عملیات جلوگیری کردند زیرا چنانچه پستی به رزمنده واگذار شود و نتواند ماموریت را به انجام برساند جان تمام رزمندگان را به خطر انداخته لذا با توجه به حساسیت و اهمیت روحیه رزمندگان اینگونه نوجوانان که به شوق جبهه اقدام به دستکاری سن شناسنامه کردند را در برخی عملیات شناسایی و خنثی کردن مین و بازگشایی معبر بدلیل کوچکی جثه انتخاب کردند بنابراین فرماندهان بزرگ و اندیشمند بچه ها را در هیچگونه عملیات رزمی و عملیات کمین شرکت ندادند چطور در سه عملیات بزرگ شرکت کرده که این ادعا با توجه به شناخت و بصیرتی که فرماندهان داشتند غیر ممکن است گرچه طیف اصلاح طلب که عقیده به جبهه و ولایتمداری ندارند با هر گونه ترفندی سابقه جبهه و جانبازی ساختند علی ایحال باور کردنی نیست در سه عملیات بزرگ شرکت کرده باشد و مورد اعتماد اصلاح طلبان در چنین پستی حساس قرار گیرد.
بچه های کم سن در ابتدای جنگ برای جلوگیری از پیشروی دشمن بعثی در شهرها و رستاهای مرزی وارد معرکه شدند زیرا آن زمان فرماندهی منسجم و عملیات رزمی وجود نداشت بلکه هر شخصی اعم از زن و مرد و نوجوان در دفاع شرکت داشتند.
نمایندگان مجلس ( ایثارگرند) اعضای وزارت خارجه ( ایثارگرند ) کارکنان ...... ( ایثارگرند ) کارکنان بنیاد شهید ( ایثارگرند ) رییس جمهور ایثارگر و وزرا هم ایثارگر و......و.....و..... چه گلی بر سر خانواده شهدا و رزمندگان و تمامی ایثارگران زده اند ؟؟؟ یدونه مشکل بیمه دی را نتوانسته اند حل کنند .
بیمه دی را حل کنید ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi