شناسه خبر : 71079
دوشنبه 11 آذر 1398 , 16:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۳۵۲ ایثارگر قمی بیکار هستند

قاسم تقی پور

 معاون تعاون امور اجتماعی بنیاد شهید استان قم با بیان اینکه امروز ۱۳۵۲ نفر از ایثارگران قم بیکار هستند، گفت: بنیاد شهید برای این عزیزان مشاوره شغلی دارد و هر ایثارگری به ما مراجعه و درخواست کارآموزی داشته باشد با کمک مالی بنیاد شهید به دوره‌های کار آموزی می‌رود.

قاسم تقی‌پور امروز در نشست خبری در سالن جلسات بنیاد شهید استان قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد:‌ امام خمینی(ره) به خوبی وظیفه بنیاد شهید را تعیین و اولویت‌های این بنیاد را تبیین کرد، استان قم ۸۳ هزار ایثارگر بومی و نزدیک به  ۵هزارو ۵۱۲ شهید ثبت شده در سیستم دارد که ۴۶۰۰ تن از ایشان در خود استان مدفون هستند، همچنین استان قم ۱۱هزار و ۸۹۹ جانباز دارد که ۵هزار و۲۲۴ نفر از ایشان بالای ۲۵درصد و ۶ هزار و ۶۷۰ نفر زیر ۲۵ درصد جانبازی دارند.

وی افزود: استان قم ۶۰۰ آزاده، ۲۸۱ جانباز ۷۰ درصد، ۴ هزار ۸۵۰ جانباز اعصاب و روان از ۱ تا ۷۰ درصد و همچنین ۱۷۲ جانباز اعصاب و روان ۲۰ تا ۷۰ درصد دارد.

معاون تعاون امور اجتماعی در ادامه با اشاره مهم ترین واحدهای حوزه تعاون ادامه داد: اداره‌های مددکاری، اشتغال، مسکن، پذیرش و تسهیلات از مهم ترین واحدهای حوزه تعاون بنیاد شهید هستند.

وی افزود: واحد مددکاری با اهداف پیشگیری و پیگیری مشکلات خانواده‌های جانبازان و شهدا تاسیس شد و به صورت مددکاری فردی و گروهی اداره می‌شود، در ۶ ماه اول سال ۴۵۰ نفر دوره‌های آموزشی پیشگیری آسیب‌های اجتماعی را گذرانده و همچنین در ۶ ماه دوم نیز برای ۷۰۰۰ نفر در مدارس شاهد این آموزش‌ها را با عناوین سلامت روان، تربیت دینی، نقش نماز در سلامت روان، مهارت فرزندپروری، تربیت و مراقبت‌های جنسی نوجوانان، مهارت شاد زیستن و بهداشت روان در خانواده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تقی پور در ادامه اظهار کرد: مهم ترین کاری که در حوزه مددکاری صورت گرفته اجرای طرح سپاس است که در این طرح از سال ۹۳ تا ۹۷ از ۵۷ هزار و۵۰۰ نفر دیدار کردیم و هدایایی به ایشان تقدیم شد که ارزش این هدایا بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود، همچنین در سال جاری نیز تا به اینجا با ۷هزار و۷۰۰ نفر دیدار داشتیم، همچنین مدیر کل بنیاد شهید با وضعیت جانبازی خود صرفا در بخش روستایی ۲۸۳ دیدار داشته و این جای تقدیر دارد.

وی افزود: در بحث مسکن نیز ما از سال۹۳ تا ۹۷ نزدیک به ۶ هزارو۷۶۵ سهمیه داشته‌ایم که ۶ هزار و ۲۹۱ نفر را معرفی کردیم و از این تعداد ۵هزارو۶۹۳ نفر موفق به دریافت وام ۴ درصد مسکن شدند، همچنین اکنون ۲۰۰۰ سهمیه وام مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله داریم و در حال اختصاص این وام‌ها برای مشمولین هستیم.

دستگاه‌های اجرایی به وعده‌های خود عمل نکردند

معاون تعاون امور اجتماعی تصریح کرد: از سال ۹۴ تا به امروز دستگاه‌های اجرایی به بنیاد شهید وعده اختصاص زمین به ایثارگران را داده‌اند ولی یک قطعه زمین هم به ما اختصاص داده نشده تا در خدمت ایثارگران بگذاریم، همه نظام در قبال ایثارگران مسئولند و باید به ایشان خدمت کنند.

وی افزود: ۸۰ گلزار شهدا در استان قم داریم که بزرگترین آن ها گلزار علی‌بن جعفر، شیخان، شاه ابراهیم و بهشت معصومه هستند، در روستاها ۶۰ گلزار شهدا داریم که ۳۱ یادمان برای آنها درست شده، ۹ یادمان در دست تعمیر است و همچنین ۱۴ یادمان نیز ۵۰ درصد پیشرفت در ساخت داشته‌اند.

تقی پور در رابطه با عملکرد اداره تسهیلات اظهار کرد:‌ وام ازدواج برای فرزندان ایثارگران دوبرابر است همچنین بیمه عمر ایثارگران غیر شاغل نیز در استان قم فعال است و بیمه حوادث نیز تا سقف ۳۵ میلیون تومان برای ایثارگران پرداخت می‌شود.

 وی افزود: ماهانه ۴۵ نفر ازایثارگران برای دریافت وام ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه معرفی می‌شوند.

تقی پور در راستای فعالیت‌های اداره پذیرش بنیاد شهید گفت: کمیسیون ماده ۱۶ در اداره پذیرش وظیفه رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های اجرایی را دارد.

معاون تعاون امور اجتماعی با اشاره به اهمیت اشتغال ایثارگران ادامه داد: مهم ترین بحث ما اشتغال است و کل کشور درگیر بیکاری هستند، تا به امروز ۱۳۵۲ نفر از ایثارگران ما بیکار هستند، بنیاد شهید برای این عزیزان مشاوره شغلی دارد و هر ایثارگری به ما مراجعه و درخواست کارآموزی داشته باشد با کمک مالی بنیاد شهید به دوره‌های کار آموزی می‌رود.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش و علوم پزشکی در راستای استخدام ایثارگران با ما همکاری بسیار خوبی دارند ولی بسیاری از دستگاه‌ها همکاری لازم را با ما ندارند و با این وجود از سال ۹۳ تا ۹۷ نزدیک به ۷۸۰ نفر از ایثارگران استخدام شده‌اند.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
من جانبار پانزده درصد هستم مبلغ ششصد هزار تومان حقوق میگیرم که اقای رییس جمهور عزیزمان فرمودن در کشور ما کسی کمتر از سه تومان حقوق نداریم بس ما جز ملت نیستیم خالا بما ند اون ولش خالا شما را قسم میدم با چهار سر عائله چکار میشه کرد شما را به خدا قسمتون میدم کمکم بکنید از استان کردستات شهرستات قروه شهرکرد دانش اپارتمان صادقیه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi