شناسه خبر : 71089
سه شنبه 12 آذر 1398 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست کاویانی‌راد از خانواده شهدا

حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آثار غیرمکتوب شهدا در ۲۱ موزه در سطح کشور به نمایش گذاشته شده است، اظهار داشت: در این موزه‌ها لباس، وسایل شخصی مانند عینک و ساعت، دست خط و آثار هنری شهدا نگهداری می‌شود و ترمیم این آثار نیز در موزه‌ها انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم با توسعه موزه شهدای تهران، گنجینه‌های بیشتری را به نمایش بگذاریم. بازدید از موزه‌های شهدا در سراسر کشور رایگان است و طبق هماهنگی‌های ایجاد شده سالانه مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و آموزشی و سایر دستگاه‌ها از موزه‌های شهدا در سراسر کشور بازدید می‌کنند.

درخواست کاویانی راد از خانواده شهدا برای اهدای آثار شهدا به بنیاد شهید

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آمار بازدیدکنندگان موزه شهدا گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از پنج هزار نفر از موزه‌های شهدا در کشور بازدید کرده‌اند. نزدیک به ۲۰۰ توریست خارجی نیز در سال جاری از موزه شهدای مرکزی در تهران بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به آرشیوهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این آرشیوها آثار مکتوب و آثار سمعی و بصری به‌صورت جداگانه در بانک اطلاعاتی نگهداری می‌شوند.

حجت الاسلام کاویانی راد درباره جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا گفت: چندین دستگاه دولتی و موسسه خصوصی به جز بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع‌آوری اسناد، خاطرات و وصیت‌نامه شهدا تلاش می‌کنند، لذا همه اسناد شهدا در اختیار بنیاد نیست. بنیاد نیز در راستای حفظ و نگهداری، اسناد را که معمولاً در حال از بین رفتن هستند از خانواده‌ها تحویل می‌گیرد. این اسناد پس از مرمت توسط متخصصان در مرکز اسناد بنیاد نگهداری می‌شوند.

وی افزود: بازگرداندن آثار مرمت‌شده به محیط‌های معمولی و غیراستاندارد باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود، بنابراین یک نسخه کپی یا تصاویر آثار به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود و اصل اسناد در مخازن خاص، نگهداری می‌شوند. این اسناد نباید در خانه، کمد یا چمدان‌ها نگهداری شوند، اما کپی این آثار که امکان نگهداری در فضای عمومی دارند در اختیار خانواده‌های معظم شهدا قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان از خانواده‌های معظم شهدا خواست به بنیاد اجازه دهند این آثار ملی را مرمت کرده و در محیط استاندار نگهداری شوند تا در آینده برای نسل‌های دیگر باقی بمانند.

انتهای پیام/ 141

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام وعرض احترام،جناب حاج آقای کاویانی اسناد دستخط و وسایل شخصی شهداءی والامقاممان کارفرهنگی بسیارخوبیست ولی بهترآنست که به فکربازماندگان شهداءجانبازان وآزادگان باشیدوبهترمیباشداین رنج نامه ها ودردودلها وخواسته های بحق وقانونی را نه درموزه بلکه اولاً به مُرّقانون عمل نموده ثانیاً حاج آقابهترست حال که درعصراینترنت وارتباطات قرارداریم وخصوصت درصداوسیمارفته وگزارش واقعی کارتان رابرای مردم وخصوصانسل امروزکه جنگ که نه در واقع دفاع جانانه دلیرمردان دوران دفاع مقدس راندیده که فقط درشعارهایتان خودوآحادملت رامدیون ومرهون شهداءوجانبازان دانسته ولی درعمل دشمنی کرده به چندموردازدشمنی هایتان اشاره داشته اول هم اینکه به دروغ خودرامدیون ومرهون میدانید دوم باشعارهای فریبنده اتان مردم کوچه وبازار را رو در روی جانبازان قرارداده سوم اینکه به هیچ یک ازدرخواستهای بحق وقانونی جانبازان عمل ننموده چهارم اینکه همانطورکه دربالا اشاره داشته به مُرّقانون عمل نکرده برای نمونه به چندمورداشاره میکنم بدون اینکه ازجامعه هدف خصوصاجانبازان که بیشترازدیگراقشارجامعه هدف نیازمنددرمان وداروهستندخودگوئیدوخودخندیددرادامه هم گفته عجب مردان هنرمندیم حاج آقابااین بیمه درمانتان باخاک کوچه یکسانمان کرده ،سهمیه25%استخدام فرزندان جامعه هدف شمابگو1%حَسب قانون جانبازان ازکارافتاده کلی خصوصاجانبازان70%که هرروزشاهدپَرپرَشدنشان هستیدبایستی پس از30سال همطرازبانیروهای پایورآنهم با2رتبه بالاترسنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی پرداخت میشدکه خودمستحضریدکه جانبازان دوران دفاع مقدس سنواتشان بیش از3دهه میباشدوبخاطراینکه از زیرباروظیفه قانونیتان شانه خالی کنیدهرروزبه بهانه های واهی بخشنامه های مندرآوردی ازخودبجامیذارین،طبق قانون هر10سال یکدستگاه خودروساخت داخل بایستی به جانبازان70%بایستی واگذارگرددکه حتی اگرمصوبه هئیت وزیران جناب احمدی نژادراهم لحاظ کرده 10سال گذشته البته درواقع قضیه وارداتدخودرو هدیه دولت جناب احمدی نژادبوده وگرنه درواقع ازآخرین واگذاری سال79میباشدوخیلی موارددیگرپس حاج آقابهترست زنده را تا زنده هست بفریادش برسین ورنه به وقت مردن آب پاشیدن برسنگ مزارش چه سودحاجی من درجواب شمامطالبی راعنوان داشته شماوظیفه اتانوهست درپشت دربهای همیشه بسته بنیادشهیدوامورایثارگران برای بالادستیهایتان عین مطلب بنده ودیگرعزیزان رابیان بفرمائیدوگرنه حق الناس بگردنتان میماندالبته اگرایمان به خداوندواعتقادی به رستاخیزدارین اگرندارین برای اینکه راحت سربزبالین بذارین و وجدانتان راحت ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi