شناسه خبر : 71096
سه شنبه 12 آذر 1398 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاردار امارات در دمشق:

امیدواریم کل سوریه را تحت رهبری «اسد» امنیت و ثبات فراگیرد

 کاردار امارات در دمشق روابط کشورش با سوریه را عالی خواند و ابراز امیدواری کرد سرتاسر سوریه را تحت رهبری بشار اسد، امنیت و ثبات کامل فراگیرد.

کاردار امارات: امیدواریم کل سوریه را تحت رهبری «اسد» امنیت و ثبات فراگیرد

«عبدالحکیم ابراهیم النعیمی» کاردار امارات در دمشق ابراز امیدواری کرد که سرتاسر سوریه را تحت رهبری بشار اسد رئیس جمهور این کشور امنیت و ثبات فراگیرد.

این دیپلمات اماراتی به مناسبت مراسم جشنی که در ساختمان سفارت کشورش در دمشق به مناسبت چهل و هشتمین سالروز عید ملی امارات برگزار شده بود، روابط دمشق-ابوظبی را مستحکم، ممتاز و قوی و مبتنی بر اصولی روشن و ثابت خواند که هدف از آن متحد کردن کشورهای عربی از طریق سیاستی میانه است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، النعیمی ضمن تشکر از دولت و مردم سوریه به خاطر استقبال گرم از آنها از کارمندان وزارت امور خارجه سوریه هم به دلیل حمایت از آنها در غلبه بر مشکلات پیش روی سفارت امارات عربی متحده  برای انجام وظایف خود به منظور «تعمیق روابط بین دو کشور برادر» قدردانی کرد.

از طرف دیگر «فیصل المقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه در نطقی در این مراسم تاریخچه روابط دوجانبه بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد: سوریه و امارات در مسائل بسیاری از جمله عربیت، عمق تعلق  به یکدیگر و شادی از دستاوردها و پیروزی‌های حاصل شده در دو کشور مشترک هستند.

المقداد گفت: سوریه هرگز فراموش نمی‌کند که امارات در کنار آن برای مبارزه با تروریسم ایستاد. از جمله اینکه امارات، از سوری‌هایی که از جنگ در کشورشان به امارات پناه بردند استقبال کرد و حالا امیدواریم آنها به وطنشان بازگردند.

سوریه با اشاره به دستاوردهای بزرگ ضد ترویسم سوریه گفت: مناطق باقیمانده تحت کنترل تروریست‌ها هم به آغوش دولت سوریه بازخواهد گشت و ما خواهان همکاری کشورهای عربی در مقابله با خطراتی هستیم که منطقه را تهدید می‌کند.

 امارات در طول جنگ سوریه از گروه‌های شبه نظامی مخالف دمشق حمایت کرد ولی نقش آن نسبت به عربستان و قطر ضعیف‌تر بود. امارات یک سال پیش در ماه دسامبر سفارت خود را در سوریه باز کرد و سعی دارد از طریق ایجاد نزدیکی در روابط خود با دمشق به مقابله با نفوذ ایران و ترکیه در سوریه رود.

به نقل از فارس

در این مدت تاجران اماراتی هم با مشارکت در نمایشگاه‌ها  وفعالیت‌هایی در سوریه از آمادگی خود برای تجارت و معامله با دولت سوریه خبر دادند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi