شناسه خبر : 71125
چهارشنبه 13 آذر 1398 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجهیز ۴۸ ایستگاه به آسانسور برای تردد جانبازان و معلولان

رئیس ستاد مناسب‌سازی معابر تهران گفت: تا پایان سال، ۴۸ ایستگاه مترو برای تردد جانبازان و معلولان به آسانسور مجهز خواهد شد.

تجهیز ۴۸ ایستگاه به آسانسور برای تردد معلولان/ اجرای ۱۸۸ پروژه مناسب سازی تا پایان سال

«زهرا نژادبهرام» رئیس ستاد مناسب‌سازی معابر تهران امروز در صد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز جهانی معلول اظهار داشت: ستاد مناسب‌سازی در شهرداری و شورای شهر در دو سال گذشته تلاش‌های زیادی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته امکان استفاده جانبازان و معلولان از بخش خصوصی ایجاد شده است، گفت: در جلسات مقرر شد به ساختمان‌هایی پایان گواهی کار داده شود که موضوع مناسب‌سازی را رعایت کرده باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۸۸ پروژه مناسب‌سازی برای سال جاری تعریف شده بود، گفت: خوشبختانه این پروژه‌ها در مناطق چهار، پنج و ۱۹ به اتمام رسیده است.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: دو ایستگاه تازه‌ساخت مجهز به آسانسور شده‌اند و دیگر بدون آسانسور افتتاح نخواهد شد؛ همچنین تا پایان سال، ۴۸ ایستگاه مجهز به آسانسور می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اپلیکیشنی طراحی شده که می‌تواند در تردد جانبازان و معلولان به آن‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه ستاد با توجه به بررسی‌ها بخشی از معلولان را شناسایی کرده که نیازمند ون ویژه هستند و مابقی می‌توانند ار اتوبوس، مترو و تاکسی‌های اینترنتی... استفاده کنند، گفت: طی مذاکرات صورت گرفته، بخش خصوصی اسنپ موافقت کرد که برای معلولان، تخفیفاتی در نظر بگیرد.

نژادبهرام اضافه کرد: طبق توافقنامه‌ای که امروز به امضا خواهد رسید، برای هر سفر شش هزار تومان به معلولان تخفیف داده می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi