شناسه خبر : 71128
شنبه 16 آذر 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۹ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت خبر داد.

فاش نیوز - مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۹ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت خبر داد.

 به گزارش فاش نیوز، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید در خصوص برگزاری نشست تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۹ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار داشت: این آیین‌نامه با حضور اعضای هیئت دولت، جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی، مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد به نمایندگی از معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنده روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت به تصویب رسید.

 مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با تأکید بر به رسمیت شناختن نخبگان شاهد و ایثارگر پس از تصویب این آیین‌نامه در کشور، اظهار داشت: ماده ۶۹ در خصوص حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر است که آیین‌نامه آن در گذشته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین و در اختیار دولت قرار گرفت و در کمیسیون‌ اصلی دولت تصویب‌ شد و باید هیئت دولت درباره آن تصمیم‌ گیری کند.

 وی با اشاره به بندهای آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۹ اظهار داشت: بر اساس این آیین‌نامه همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مشمولین این ماده را در استفاده از امکانات و تسهیلات مربوط به ایثارگران در اولویت قرار دهند، همچنین دستگاه‌های مرتبط حسب وظایف قانونی مکلف هستند در اجرای این ماده همکاری لازم را با بنیاد شهید و امور ایثارگران به عمل آورند.
 
 مهری در مورد محتوای ماده ۶۹ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: ماده ۶۹ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بیان می‌کند «به‌منظور تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهد و ایثارگران برای حضور مؤثر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، بنیاد موظف است با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور آیین‌نامه‌ای را در این خصوص تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه نماید.
 
 وی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را گامی بزرگ در جهت خدمت‌رسانی به ایثارگران گرانقدر عنوان کرد و گفت: تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی به‌وسیله دولت موجب تسریع درروند اجرای آن، ارتقای جایگاه این قشر از جامعه و ترویج ارزش‌های مقاومت در میان جوانان می‌شود.

 مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده تا آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات ایثارگران را تهیه و تدوین کند، گفت: در چهار سال اجرای آزمایشی این قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش‌نویس ۱۹ آیین‌نامه را تهیه و به دولت ارائه کرد و از میان این آیین‌نامه‌ها شماری از آنها تصویب و ابلاغ شد و برخی از این آیین‌نامه‌ها نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است
.

*** یاسری

اینستاگرام
برنامه ششم داره تموم میشه تازه شما زحمت کشیدی 10 تا جمله بی محتوی را به تصویب رسوندی!! ای ماشاء الله شما هم نخبه هستید!!
کدامیک از قوانین خدمت رسانی به ایثارگران اجرایی شده برادر عزیز ؟ رف رایگان زدن آسان است !!!! نشستی پشت میزت واز درد ملت بی خبری !!! شما هم تیکه بنداز به ما چون که تو این 40سال واقعا" پوست کلفت شدیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi