شناسه خبر : 71136
سه شنبه 19 آذر 1398 , 14:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از سوی رییس هیأت مدیره انجمن جانبازان نخاعی مطرح شد:

تشریح اقدامات انجام شده درباره سهمیه سوخت ایثارگران

رییس انجمن جانبازان نخاعی کشور آخرین اقدامات انجام شده برای اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان جسمی حرکتی در کشور را تشریح کرد...

 فاش نیوز - رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی کشور آخرین اقدامات انجام شده برای اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان جسمی حرکتی در کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، حسین اسرافیلی، رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی در تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای لحاظ کردن سهمیه سوخت به ایثارگران اظهار داشت: از روز یکشنبه 25 آبان در مورد موضوع اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان بیانیه دادیم که در خبرگزاری ها و سایت ها منتشر شد. بعد از آن ما همان بیانیه را به صورت نامه به مسئولان و جاهای مختلف، از جمله دفتر وزیر کشور و وزیر نفت ارسال کردیم. این نامه ها به صورت نامه رسمی از سوی انجمن جانبازان نخاعی ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین به بخش معاونت توسعه روستایی که در کمیته تصمیم گیری برای سهمیه سوخت دخیل بود نامه ای ارسال کردیم. برای مشاور وزیر نفت و آقای شهیدی، رییس بنیاد شهید، پاکدل، معاون تعاون و ایزدی، معاون پارلمانی بنیاد، بنیاد تعاون سپاه، شرکت پالایش مواد نفتی و پالایش و پخش و جاهای مختلف دیگر که لازم دانستیم به صورت جداگانه ای ارسال شد.

رییس انجمن جانبازان نخاعی کشور در پاسخ به این سئوال که چرا می گوید هنوز نتیجه ای نگرقته اید خاطر نشان کرد: این اقدامات ما باید خروجی داشته باشد اما به طور کلی ما در این نامه ها موضوع اختصاص سهمیه سوخت برای جانبازان نخاعی را مطرح و حتی درخواست سهمیه برای معلولان را هم کرده ایم.

اسرافیلی با اشاره به لزوم مناسب سازی معابر و سایر زیر ساخت های لازم برای تردد جانبازان تصریح کرد: بحث ما بحث جانبازان دارای مشکل جسمی حرکتی است که جانبازان نخاعی، دو پا فطع، بصیر، شیمیایی خاص و به طور کلی همه آنهایی که مشکل دارند و مجبور به تردد با خودروی شخصی خود هستند می شود. چرا که متاسفانه هنوز بیشتر وسایل نقلیه عمومی مناسب سازی نشده است و حمل و نقل عمومی هم مناسب نیست و ما مشکلات متعددی برای تردد داریم.

رییس انجمن جانبازان نخاعی کشور در خصوص تعامل با فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: فراکسیون ایثارگران و سایر نمایندگان مجلس در رابطه با سهمیه جانبازان صحبت هایی کرده اند که جا دارد در اینجا از همه آنها تشکر کنیم و هفته گذشته ما طی نامه ای از فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان دلسوزی که به فکر جانبازان هستند تشکر کردیم.

جانباز قطع نحاعی دوران دفاع مقدس در ادامه درباره مکاتبات بنزینی در خصوص جانبازان یادآور شد: آن طور که اطلاع پیدا کرده ایم، اداره تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران نامه ای را با امضای آقای شهیدی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید برای آقای جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ارسال کرده که در آن برای همه ایثارگران درخواست سهمیه سوخت شده است.

اسرافیلی با انتقاد از برخی اقدامات غیر کارشناسی تاکید کرد: در این خصوص یک اعتراض و صحبتی با بنیاد کردیم که همه ایثارگران نیاز به سوخت ندارند و فقط جانبازان دارای مشکل جسمی و حرکتی نیاز ضروری دارند. شما وقتی که می خواهید یک آمار بزرگی را بدهید، آن کسی که می خواهد در مورد آن تصمیم گیری کند نمی تواند درست تصمیم بگیرد؛ که متاسفانه این اتفاق افتاده و نمی بایست نامه را به جهانگیری می دادند. چرا که از ابتدا کاری کارشناسی نبوده است و وقتی یک کسی کار کارشناسی انجام نمی دهد نتیجه ای هم حاصل  نمی شود.

رییس انجمن جانبازان نخاعی کشور ادامه داد: بر اساس پیگیری هایی که به اتفاق سایر دوستان در نقاط مختلف کشور انجام شده است، برای سه وزیر که به طور مستقیم در جریان موضوع سوخت هستند نامه هایی ارسال گردیده. همچنین در روز جهانی معلولین در خبرها آمده بود که آنها با آقای روحانی دیدار کردند و در این دیدار موضوع سوخت را مطرح کردند. سازمان بهزیستی هم با وزیر کشور مکاتبه ای انجام داده است و در آن، مشکل سهمیه برای معلولان جسمی دارای محدودیت مطرح شده است.

اسرافیلی درباره این که گویا در شورای عالی ایثارگران در مورد اختصاص سهمیه سوخت به جانبازان 70 درصد تصمیم گیری و موضوع به بنیاد شهید و امور ایثارگران منعکس شده است نیز گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم ولی به عقیده من سهمیه سوخت بنزین باید شامل همه جانبازان شیمیایی، جسمی حرکتی، یک پا قطع و اعصاب و روان بشود و کمیته ای بر این گونه مسائل اشراف داشته باشد.

جانباز قطع نخاعی دوران دفاع مثدس در خصوص این پرسش که آیا منظور شما این است که سامانه ای تاسیس و پس از ثبت نام ایثارگران متقاضی غربالگری شوند، اظهار داشت: در دولت قبل که موضوع سهمیه بنزین ایثارگران مطرح شد، ابتدا بحث کوپن را مطرح کردند که از نظر اجتماعی انعکاس خوبی نداشت؛ ولی بعدا تصمیم گرفته شد که سهمیه را به کارت های سوخت جانبازان واریز کنند.

رییس انجمن جانبازان نخاعی کشور تاکید کرد: به نظر من در وضعیت فعلی هم می شود این کار را کرد اما یک گلایه از دولت داریم  و آن اینکه دولتی که مدعی تدبیر و امید است چرا تاکنون در این مورد تدبیری برای ایثارگران در موضوع سوخت نکرده است. با این که برای پیک موتوری و اسنپ سهمیه هایی لحاظ شده است، اما به فکر جانبازان نیبوده اند؛ آیا ایثارگران شهروند این جامعه نیستند؟! چرا برای آنها کاری نکرده است؟

وی با اشاره به این مطلب که دولت پیش از این تجربه سهمیه بندی سوخت را داشته است، در مورد نادیده گرفتن سهمیه جانبازان متذکر شد: شاید بشود گفت دولت عمدا جانبازان را نادیده گرفته است. در دوره قبل که از سوی جامعه ایثارگری در جلسات کمیته سوخت در ریاست جمهوری شرکت می کردیم خوشبختانه کلی کار کارشناسی انجام شد؛ اما متاسفانه در حال حاضر همانطور که سهمیه بندی را کیلویی اعلام  و مردم را دچار مشکل کردند این کارشان هم غیر کارشناسی بوده است.

اسرافیلی خاطرنشان کرد: بنابراین ایجاد یک سامانه برای ثبت نام ایثارگران چون زمانبر است، در شرایط کنونی پاسخگو نیست و به نظر من دولت باید بدون فرصت سوزی و بهانه تراشی، زودتر این کار را انجام دهد. چرا که در حال حاضر بسیاری از ایثارگران با ما تماس می گیرند و این موضوع را مطرح می کنند که چرا دولت به فکر سهمیه سوخت ما نیست. ما هم می گوییم مگر بفکر مردم هست که به فکر شما باشد؟

رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی کشور در پایان در خصوص این که شاید علت غفلت دولت در این کار، نداشتن آمار و اطلاعات مورد نیاز از جامعه ایثارگری است، تصریح کرد: آمار ایثارگران به تفکیک درصد در اختیار بنیاد شهید و  امور ایثارگران است و بنیاد به عنوان متولی باید پیگیر این موضوع باشد.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام وعرض ارادت به خدمت جانبازعزیزهمرزم دیروز وهمدردامروزبرادرعزیزم جناب اسرافیلی عرض شود حسین آقا انصافاخنده داره درهئیت دولت که به اصطلاح همه ازپرزیدنت فریدون گرفته تامعاونین و وزرا تازه بیان برای سهمیه جانبازان وعزیزان معلول نامه نگاری کنندهمین کارها رامیکنندکه نه تنها مردم مملکت خودمان که دنیا به دولت فریدون خُرده میگیره وقتی کنارهم نشستین وقتی چشم توچشم هم هستین وزیرنامه بده به معاون اول شهیدی نامه بده به وزیر جهانگیری نامه بده به فریدون جناب اسرافیلی اگراینا میخواستن کاری کننداسامی همه جانبازان حرکتی ومعلولانوعزیز را داشته خوب براحتی میتونستن مثل زمون جناب احمدی نژادبرای هریک ازجانبازان حرکتی ومعلولان یک کارت جداگانه به نام جانبازصادروبه هفته نکشیده درب منزل تحویل دادندجناب اسرافیلی عزیزاین دولت دولتی نیست که به فکرجانبازان باشدخودشاهدیدکه بادرمانمان چه کردندباخاک کوچه یکسانمان کردند ودربحث واگذاری خودرو هر10سال یکدستگاه خودروساخت داخل به جانبازان70%طبق قانون بایستی واگذارگردد که حتی هدیه دولت جناب احمدی نژادراهم که هدیه بوده وازاون هدیه البته بیش از80%جانبازان70%خودروی ندیدندوسهمیه رابه اندک مبلغی به ازمابهترون واگذارکردندولی درعین حال10سال گذشته یادرخصوص سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی که حَسب قانون جانبازان ازکارافتاده کلی همطرازبانیروهای پایورآنهم با2رتبه بالاتروخودمستحضریدکه جانبازان دوران8ساله دفاع مقدس بیش از3دهه ازمجروحیتشان گذشته وبارها وبارها دراین مواردکه همه مصوبات قانونی هست کوتاه کنم کدام یک را به مُرّ قانون دولت پرزیدنت روحانی عمل نموده جزاینکه شعارهای فریبنده ومنافقانه که مردم کوچه وبازار را رودر روی جانبازان قرار داده واین به معنی اینست که این دولت فقط دشمنی خاصی باجامعه هدف خصوصا جانبازان داشته وداردنتیجه اینکه جناب اسرافیلی بیخودی خودرا اذیت نکنیدبرادر ماکه عمرمون لب بومست البته طولی نخواهدکشیدکه همین دشمنان دراون دنیابه ماخواهندپیوست حال دراین دنیای فانی زور وزر دریدشانست ونوبت ماهم دردنیای جاویدان امیدبخداوندبی نهایت مهربان ودرعین حال بی نهایت قادروتواناخواهدرسیدهرچندکه میدانیم اینان نه بخداونه به روزریتاخیزایمان دارندولی جناب حسین جان ماها که داریم دیدارمان به قیامت.
سلام.به رئیسی محترم انجمن جانبازان نخاعی آقا اسرافیل
باید گفته شود چرا ناراحت شدی که شهیدی رئیسی بنیاد
به جهانگیری نامه نوشته برای همه ایثارگران سهمیه سوخت
بدن؟ شما ناراحت نباش مگر چند درصد ازجانبازان خودرو
شخصی دارن خیلی کم اکثر جانبازان زیر فقر و بسیار توهی
دست و ضعیف و معسر هستن
بنزین نمیدن لااقل یارانه بنزین جانبازان را 10 دی ماه به حسابشان شا رز کنید .
که 30 لیتر ازاد میشه .
چون ماشین دوگانه فقط 30 لیتر دولت میده .
سلام. لااقل یارانه بنژین به همه جانبازان ۷۰درصد که مشکل حرکتی دارن بدهند والله این بی انصافی است که عده ای ازجانبازان یارانه بنزین میگیرن عده ایی نه!!!!!!
راستی دررابطه احکام حقوقی جانبازان که گفته بودید تحویل بنیاد داده شد ازبنیاد مطالبه کردیم تکذیب کردند گفتیم فاش نیوزاز قول فبانی گفته گفتند برو ازفاش نیوز بگیر. خدای رادرپستوی خانه نهان باید کرد!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi