شناسه خبر : 71141
پنجشنبه 14 آذر 1398 , 08:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محمدمهدی، درخشان و مبارک

شهید محمدمهدی درخش از شهدای روحانی اهل شهرستان مبارکه است که در عملیات فتح‌المبین نیز شرکت داشت.

 علیرضا اسلامی‌فر از رزمندگان شهرستان مبارکه اصفهان در نقل خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس به شهادت یکی از دوستانش اشاره کرده و می‌گوید: «شهید محمدمهدی درخش در سال 1342 در شهر مبارکه به دنیا آمد و با پشت سر گذاشتن دوران راهنمایی در سن 16 سالگی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و با آموختن معارف دینی، به سیر معنوی پرداخت، تا اینکه شاخسار روح عارفانه‌اش مملو از شکوفه‌های معرفت شد و روزنه‌ای از نور در مقابل دیدگانش گشوده شد، روزنه‌ای که سر منشأ سعادت جاودانگی او شد و آن هم ورود به جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی بود. پس قدم در این راه نهاد و با شرکت در چندین عملیات، سرانجام درخت بارور وجودش در اسفند سال 1362 در منطقه عملیاتی خیبر قطع شد و عمر پر سرمایه‌اش با شهادت به پایان رسید.

بارزترین خصیصه اخلاقی شهید محمدمهدی درخش، اخلاص در تعبد و بندگی بود، در هیچ امری خدا را از نظر پنهان نداشت و مقید بر انجام واجبات و مستحبات بود و اگر در این راستا فعل مکروهی را انجام می‌داد، خویش را مجازات می‌کرد تا دیگر در انجام آن عمل، دچار سستی و اهمال نشود.

من افتخار داشتم تا در بهار 1361 در عملیات فتح ‌المبین، مدتی همرزم شهید محمدمهدی باشم.

به خاطر دارم زمانی را که تنها یک روز به آغاز عملیات مانده بود. بعد از دریافت ‌نامه‌ از یکی از علمای بزرگوار اصفهان خطاب به شاگردش شهید ردانی پور مبنی بر معرفی خود، راهی مقر لشکر امام حسین (ع) در پادگان دوکوهه اندیمشک شدم. در دوکوهه شهید ردانی‌پور را ملاقات کردم و نامه را به دستش دادم، شهید ردانی‌‌پور با رویت نامه گفت: چون زمان شروع عملیات فرا رسیده و حضور شما در اینجا از نظر نظامی قابل توجیه نیست، باید به اصفهان بازگردید.

پس با حالتی از یأس و ناامیدی در پادگان دوکوهه سرگردان بودم که شهید محمدمهدی را دیدم که در حال آماده شدن جهت انتقال به منطقه عملیاتی بود وقتی ماجرا را برایش شرح دادم. ایشان لبخندی زد و با آن چهره مهربانش گفت: من مسوول تخلیه مجروحان فلان گروهان امدادی هستم شما هم به عنوان یک نیروی امدادی همراه ما به منطقه بیا، لذا با تدبیر او و شهید احمد شهیر وارد هلی‌کوپتر شنوک شدم و به منطقه عملیاتی تیشکن و دالپری منتقل شدیم.

در شب عملیات که مقارن با شب عید نوروز 1361 بود، پا به پای شهید محمدمهدی در حالی که دوطرف برانکارد را گرفته بودیم، بعد از گذشتن از مسیر بسیار صعب العبور کوهستانی به خط مقدم دشمن رسیدیم که متأسفانه به علت آمادگی دشمن، عملیاتی صورت نگرفت و به عقب برگشتیم.

در شب دوم عید نوروز، عملیات صورت گرفت که به علت مخالفت فرماندهی گردان، من نتوانستم در آن شب محمدمهدی را همراهی کنم لذا محمدمهدی در حالی که لباس رزم بر تن و عمامه بر سر داشت پا به پای رزمندگان اسلام به قلب بعثیان کافر یورش برد و فردای آن روز در منطقه عین‌خوش (پشت باغ طالقانی) او را در جمع رزمندگان مبارکه‎ای زیارت کردم.

تصویر پیش رو عید نوروز 1361 در پشت باغ طالقانی گرفته شده است، روحانی شهید محمدمهدی درخش در تصویر ذیل نفر دوم از سمت راست از میان نفرات ایستاده است.

ماجرای یک عکس بعد از عملیات فتح المبین

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi