شناسه خبر : 71172
شنبه 16 آذر 1398 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدفین شهدای گمنام در نزدیک‌ترین نقطه به عربستان

جزیره فارسی دورترین نقطه جغرافیایی ایران محسوب شده‌ است. فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ماجرای تدفین دو شهید در این منطقه را بازگو کرد.

جزیره فارسی از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است. این جزیره حد فاصل مرز بین ایران و عربستان بوده و از نظر موقعیت بسیار حائز اهمیت است. هم اکنون در این جزیره تأسیسات نفتی حضور فعال دارند. جزیره فارسی در فاصله 100کیلومتری خاک ایران یعنی جنوب غربی جزیره خارک قرار گرفته است. نزدیک‌ترین جزیره به این جزیره، جزیره عربی است که گستردگی آن از فارسی کمتر است. جزیره فارسی دورترین نقطه جغرافیایی ایران محسوب شده‌ است. این منطقه زیر نظر استانداری بوشهر اداره می‌شود و از نظر منابع نفتی غنی است. هم اکنون در حوضه اطراف این جزیره چاه‌های نفت و علی الخصوص گاز کشف و در حال بهره‌برداری هستند.

در ساعت 16:30 دوشنبه 22 دی ماه سال 1394 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل 10 تفنگدار مسلح که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند. البته با اعلام سپاه پاسداران به دلیل خرابی سیستم ناوبری و عمدی نبودن حضور این دو شناور در آب‌های ایران، ساعتی بعد در آب‌های بین‌المللی آزاد شدند.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح , سردار سید محمد باقرزاده , شهدای گمنام , شهدای دفاع مقدس ,

سال 1392 بود که خبر تدفین 77 شهید گمنام دفاع مقدس در استان بوشهر منتشر شد. این شهدا در نقاط مختلفی از این استان از جمله جزیره فارسی تدفین شدند. پیکر دو شهید گمنام با تشریفات رسمی در این جزیره خاکسپاری شد.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به ماجرای تدفین شهدای گمنام در جزیره فارسی گفت: چندسال پیش برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیکر مطهر دو شهید گمنام را طی مراسم باشکوهی در جزیره فارسی به خاک سپردیم، جزیره فارسی به لحاظ جغرافیایی دورترین نقطه نسبت به پایتخت است، از این رو برخی از دوستان در مقام دلسوزی به من گفتند: این شهدا خیلی نقطه دوری به خاک سپرده شده‌اند.

در پاسخ به آن‌ها گفتم: چون جزیره فارسی نزدیکترین نقطه به عربستان است بنابر این این شهدا در نزدیکترین نقطه به پیامبراکرم صل الله علیه و آله و سلم به خاک سپرده شده‌اند. سپس به برادر صابر از فرماندهان یگان ویژه تفنگداران دریایی مستقر در منطقه گفتم: سریعا در جوار مزار شهیدان، نورافکنی با نور سبز برپا کنید، آنگاه به او گفتم: برادر صابر این نور سبز آمریکایی‌ها را به اینجا خواهد کشانید و این شهدا تا یک سال نشده بالاخره کار خودشان را خواهند کرد و آمریکایی‌ها را توی دام و تله شما خواهند انداخت. چندماه بعد گروهی از تفنگداران آمریکایی در محدوده آب‌های جزیره فارسی به دام تفنگداران دریایی سپاه افتاده و اسیر شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
سلام درمورداخراج بالای 20سال خدمت درارتش ومزایا چکارکنم.کجابایدبپرسم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi