شناسه خبر : 71176
شنبه 16 آذر 1398 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیعت میلیونی مردم عراق با مرجعیت آمریکا را ناکام گذاشت

تظاهرات هر روزه جمع کثیری از مردم عراق در پایتخت و بیعت آنها با مرجعیت، عملا توطئه آمریکا و همپیمانانش در عراق را بی‌اثر کرده است.

مردم عراق این روزها تمام قد و همه روزه در خیابان‌های بغداد ظاهر می‌شوند و با این حضور گسترده خود، همه آشوبگران و مزدوران آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن مثل عربستان‌، امارات و رژیم صهیونیستی را عملا زمینگیر کرده‌اند، به طوری که آنها دیگر نمی‌توانند هیچ بروز و ظهوری در خیابان‌های بغداد داشته باشند.
بر اساس گزارش‌ها و تصاویری که از این راهپیمایی‌های گسترده منتشر می‌شود، مضمون پلاکاردهایی که در دست مردم قرار دارند، حمایت از مرجعیت، حمله به آشوبگران و تحقیر نمادهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی است. این تظاهرات که طی روزهای گذشته برگزارشده‌، قرار است که در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد. شعار تظاهرکنندگان، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و حمایت از مرجعیت است. مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی‌های مکرر، در گفت وگو با خبرنگاران داخلی و خارجی نیز فقط یک نکته را متذکر می‌شوند: «حمایت از مرجعیت.»
به گفته کارشناسان، مردم با این حضور غافلگیر‌کننده و گسترده خود در خیابان‌های بغداد، اوضاع این کشور را بر خلاف خواسته تروریست‌های داعش، بعثی‌ها و اربابان خارجی آنها، به حالت عادی بر گرداندند و به اصطلاح، همه رشته‌های آنها را یکجا پنبه کردند!
به گزارش خبرگزاری فارس، ساکنان بغداد دیروز شعارهایی را در رد اقدامات تخریبی سر دادند و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در میدان «التحریر» به آتش کشیدند.
نقطه آغاز تظاهرات‌، خیابان‌های «فلسطین»، «الحبیبیهًْ» و «الشعب» و مقصد نیز میدان التحریر بود. تظاهر‌کنندگان پلاکاردهایی را در حمایت از آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق در دست داشتند و شعارهایی را در حمایت از وی سر دادند.
خبرها از کربلا نیز حاکی است، عشایر این استان از سرویس‌های امنیتی خواستند، با تمام کسانی که قصد دارند امنیت را به هم بزنند، مقابله کنند و در مقابل، از معترضانی حمایت کنند که به صورت مسالمت‌آمیز، خواستار مطالبات قانونی خود هستند.
در همین حال،«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت‌الله سیستانی، دیروز در خطبه نماز جمعه کربلا، تأکید کرد که تظاهرات باید به صورت مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت و تخریب برگزار شود.
الکربلائی گفت که تظاهر‌کنندگان نباید به افراد خرابکار اجازه دهند که در میانشان نفوذ و به نیروهای امنیتی یا اموال عمومی و شخصی تجاوز کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi