شناسه خبر : 71178
شنبه 23 آذر 1398 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با صدور بیانیه ای صورت گرفت

اعتراض انجمن جانبازان به تمدید قرارداد بیمه دی

وقتی مراکز طرف قرارداد، از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، مراکز خدمات پرستاری و فیزیوتراپی ها و....یک جانبه فسخ قرارداد نموداند، به نظر می رسد عقد مجدد قرارداد با بیمه دی یک حرکت شکلی و بی ثمر برای پاسخ به اعتراضات جامعه ایثارگری باشد....

فاش نیوز -  انجمن جانبازان نخاعی با صدور بیانه ای نسبت به تمدید قرارداد بیمه دی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با وجود نواقص و مشکلات عدیده در عملکرد آن و خطراتی که سلامت ایثارگران، به ویژه جانبازان در معرض خطر را تهدید می کند ابراز نگرانی کرد.

متن بیانیه انجمن جانبازان به این شرح است:


بسمه تعالی

مطلع شدیم که بیمه تکمیلی جانبازان وخانواده شهدا وایثارگران طبق مناقصه بر گزار شده از طرف بنیاد همانند سال های گذشته به تنها بیمه هماهنگ شده با بنیاد در مناقصه سپرده شده است. چگونه بیمه ای که حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان طلب از بنیاد شهید دارد و به علت عدم پرداخت تعهدات از طرف بنیاد و نهایتا عدم تامین آن ازطرف دولت، سطح خدمات بهداشتی درمانی را از ۱۲۰۰۰ مرکز خدمات درمانی، بیمارستان ها، دفاتر خدمات پرستاری، کلینیک‌ها، درمانگاه ها، داروخانه‌ها و.... به حدود ۵۰۰۰ مرکز تقلیل داده است و بقیه این مراکز نیز در صف لغو قرارداد قرار گرفته‌اند.

وقتی مراکز طرف قرارداد، از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، مراکز خدمات پرستاری و فیزیوتراپی ها و....یک جانبه فسخ قرارداد نموداند، به نظر می رسد عقد مجدد قرارداد با بیمه دی یک حرکت شکلی و بی ثمر برای پاسخ به اعتراضات جامعه ایثارگری باشد. لذا این سئوال وجود دارد که بیمه دی چگونه دوباره در چنین مناقصه ای یک طرفه شرکت می کند و برنده مناقصه می شود!

قابل ذکر آنکه تنها متضرر واقعی این داستان جانبازان در معرض خطر از لحاظ ابتلا به بیماری‌ها و عوارض ناشی از مجروحیت سال های دفاع مقدس مخصوصا جانبازان نخاعی بوده و هستند.

ممکن است در تهران بتوان علیرغم کاهش ۶۰ درصدی مراکز بهداشتی درمانی که لغو قرار داد کرده اند، باز از ۴۰ درصد باقی مانده مراکز مذکور خدمات نازلتر و با کیفیتی پایین را گرفت ولی چگونه می توان در شهرستانی که تنها بیمارستان موجود آن، جانباز را پذیرش نمی کند تاب آورد و فریاد بر نیاورد.

آیا نحوه انتقال و اسکان و درمان در مراکز استان ها و تهران بهبود یافته است و یا مکانیسم پرداخت هزینه ها به روز شده است؟! چرا ازمسئولین بنیاد شهید و متولیان امور به خاطر این مصائب و ظلم مضاعف هیچگونه صدای اعتراضی برنمی خیزد؟ چرا این‌همه بدهی روی هم انباشته شده است. چرا هیچگونه اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

هفته‌ای دو بار در دولت چه کسی حضور پیدا می‌کند؟ چه کسی معاون رئیس جمهور است؟! چرا فریاد دادخواهی به گوش نمی‌رسد؟ وظیفه دولت، سازمان برنامه و بودجه، متولیان و مسئولین مربوطه که نظاره گر این ظلم فاحش می باشند و دم برنمی آورند چیست؟ چه کسی پاسخگو است؟

چگونه بنیاد شهید و بیمه دی به خود اجازه می دهند با این اوضاع نابسامان و با این سطح از بی‌توجهی ها از طرف دولت به ادامه کار بپردازند.

انباشتگی پرداخت هزینه هایی را که جانباز از جیب خود پرداخت نموده است، بیمه دی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاخیر چندین ماهه و به طور ناقص و گاه با اِن قُلت های در فاکتور و تعرفه  و...نادیده می گیرند و پرداخت نمی کنند. در ظاهر صد درصد هزینه های بهداشتی درمانی جامعه ایثارگر به عهده بیمه دی است و جانباز و خانواده ایثارگر هیچگونه پرداختی در مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی نباید پرداخت کنند اما واقعا اینگونه است؟!

مقام معظم رهبری در جلسه ای می فرمایند، ما می خواهیم اگرکسی در خانواده مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض داری رنج و دغدغه دیگری نداشته باشد.

آیا مشکلاتی که ایثارگران در مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی با آن مواجه اند در دیگر سازمان ها و نهادها و وزارتخانه ها هم مشاهده می شود؟! به نظر می رسد صدمات جسمی، جانی، روحی و مالی جانبازان برایشان ارزشی ندارد. چراکه باز هم شاهدیم که با این سطح از بدهکاری بنیاد شهید به بیمه دی، در رابطه بیمه دی با بنیاد شهید خدشه ای وارد نشده است.

ورود و شرکت بیمه دی در مناقصه بنیاد شهید زمانی قابل پذیرش و هضم می بود که با بیمه ای قوی از لحاظ مالی طرف مب بودیم که علی رغم اینهمه طلبکاری از بنیاد، از تعهدات خود به مراکز بهداشتی درمانی شانه خالی نمی کرد و از این ناحیه طرف بیمه گر خود را می گرفت تا صدمه و خسارت جسمی، روحی، جانی و مالی متوجه جانبازان بیمه شده نباشد. اما متاسفانه چنین به نظر می رسد که در ورای این مسائل چیز دیگریست.

روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بزرگترین دهن کجی مسئولین عقدقرارداد،به جامعه پر درد هست، این خیانت که برای جامعه شهدا وایثارگران کاملا مشهود هست واین جامعه بزرگوار علت های عقد این قرارداد رو میدانند ولی بدانید،از متانت وصبوری وبزرگی این قشر بیشتر از این نمیتوانید منفعت ببرید،شما بااین دفترچه بی ارزش باعث پایین آوردن شان خانواده شهدا وجانبازان شدید،در کجای دنیا باشرکتی که چه مالی و چه خدماتی در توانش نیست ،مجدد قرار داد می بندند، این زد وبند بازی کی میخاد تمام بشه.
تا زمانیکه نسبت های فامیلی و ارتباط های نادرست بین مسئولین مابابیمه هاوجودداردهمینه...خداوندازشون نگذرد...........
وقثی بیمه دی از بنیاد این همه چندین میلیارد طلب دارد و باز بیمه دی حاضر است قرار داد جدید ببندد و در مناقصه برنده می شود حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است و لقمه چرب تری در راه است که قبل از تسویه طلب قبلی از بنیاد حاضر است طلبش چند میلیاردی را نادیده بگیرد و مجدد تمدید قرارداد می کند یاد یک مثل قدیمی افتادم به گرگه میگن می خواهیم بگذاریمت سر گله ( چوپان بشی ) گرگه زار زار گریه می کنه می گن پس گریه ات برای چیه میگه می ترسم دروغ باشه . بیمه دی خودتی.
اقایان مسئولین محترم حضرت اقای شهیدی به داد این بیمه برسید ایا می توانید روز قیامت می توانید جواب بدهید بیشتر قرارداد ها لغو شده است و یک جانباز و یا خانواده شهید مجبور است پول وزیت ، داروخانه و ..خود پرداخت کند که کی بیمه دی پرداخت کند . ظاهرا بهترین دلیل بر نبود معاد و اخرت رفتار مسئولین محترم است . اقای شهیدی اگر توان اداره بنیاد را نداری و یا دولت با شما همکاری نمی کند از بنیاد استعفائ بدهید و خود را از اتش جهنم که برخواسته از اه خانواده شهدا و جانبازان است نجات دهید. وضع قم که از دیگر چه بگویم .....؟؟؟؟؟؟
اعتراض به راس کار بودن شهیدی داشته باشید مشکل شهیدیه !
یه متن بلند بالا بنویسید فاشم ببره تیتر یک درشت بنویسه آیا از مدیریت فعلی
بنیاد رضایت دارید یا خیر ؟
بعد خواهید دید دوهزار تا کامنت مینویسند . آقایان انجمن مشکل شهیدیه .
مشکل شهیدیه باید عوض بشه .
سلام عزیزان همدردم بنده حقیربارها گفته ونوشته ام خلاصه کنم عمده سهامداران بانک دی وبیمه دی مدیران ارشدبنیادشهیدوامورایثارگرانندوهمانطورکه مستحضریددربانک دی دزدی رُخ دادوحضرات با این کارشان یعنی قراردادبابیمه دی جبران مافات کرده همانطورکه آگاهیدبیش از90%مراکزدرمانی یکطرفه قراردادشان رافسخ نموده وجانبازان برای ادامه حیاتشان مجبورندبرای درمان ازجیب هزینه کنندودرهمین سالجاری(98)ازاول فروردین ماه تااین تاریخ98/9/23ریالی ازبابت هزینه ها بحسابها واریزنگردیده است خودحساب کنیدسپرده بانکی باشد در9ماه چقدرسودکرده اندازطرفی زمانی هم که واریزمیکنندباکسر25%میباشدتوخودبخوان حدیث این مجمل جانبازی که بخاطرنداشتن به دکتروداروخانه مراجعه نمیکندپرتغال فروش راپیداکنیدولی یک خواهشی دارم بیاییدهمگی به بنیادمحل سکونتمان مراجعه کرده ودفترچه های به اصطلاح درمانیشان را درکمال احترام به معاونت بهداشت ودرمان تحویل داده وبخاطرزحماتشون ازشون تشکرکرده وازبنیادشهیدوامورایثارگران که البته فقط ب آن مانده خارج شویم لطفا
حدود یک سال است که مدرک به بیمه دی داده ام ولی هر وقت مراجه میکنم می گویند فعلا پولی نیست !!!
۱-سلام
۲-چون دربیمه های دیگر زد و بندی وجود ندارد
۳-چرا اینقدربدهی انباشته شده چون برادران دزدان اختلاس کردند
۴-بیمه دی وابسته به بنیادنیست مال برادران مدیران خیانکاران هست
۵-دیوار کوتاه از ایثارگران پیدا نمیکنند
۶-بنده جانباز شیمیایی اعصاب روان هستم با گذارش پزشکی بیمارستان الیزابت المان وچندین بیمارستان تهران الان هر جامیرویم میگن قرداد را لغو کردیم بنده شخصان توان دکتر رفتن و دارو گرفتند را ندارم در این مملکت بهترین جوانیم را و عمرم را وجانم را دادم اگر نتونم سلامتیم را در خطر ببینم ... کار بجایی رسیده که درمانگاه های خیریه هم مارا قبول ندارن بنده نمیتوانم بی عرضگی وبی غیرتی مسئولان من پرداخت کنم وای روزی که بگندد نمکی
پول بیمه را به حساب ایثارگر بریزند هرکس هر بیمه ای خواست انتخاب کند یا آزاد دارو ویزیت را بپردازد بروکراسی اداری حذف میشود
فاش نیوز عزیز سایت امید فرادی ما محترمانه نظرمارا سانسور میکند نمیدانم شاید سانسور کردن تو ذات ما هست وگر نه بنده چیزی ننوشته بودم که قابل سانسورباشه یااینکه این امیدفردای ما از مدیران نالایق دفاع میکنه یااینکه بنده را نادان و عوام می بینه اما این امید فردای ما نمیدونه الان قرن بیست ویکم است دیگه عوامی پیدا نمیشه درهر خونه ای بروی سه چهارتا لیسانس و مهندس هست
راستی یادم رفت بگم این مملکتی که جناب اقای روحانی مدیرت میکنه این را یک بی سوادهم میتونه لازم به حقوق دان نیست جناب اقای روحانی رسما مملکت را ول کرده حالا سیاست خارجی اش را نمیدانم سردر نمی ارم
از فاش نیوز که الان ۷ساله مشتری همیشگی هستم بسیار دلخور شدم مطالب گزینشی میگذارد واز جناب حاج ساقی توقع بیشتری داشتیم صدای ما باید از طریق سایت شما وخود شما که در مرکز هستید باید شنیده واعلام بشود نه اینکه تا مطلب کمی واقعی وتند میشود حذفش کنید ان پیشنهاد دوست مان که میفرمایند تیتر کنید ایا از عملکرد بیمه دی وجناب حاج اقای شهیدی رضایتدارید چندین بار تا حالا درخواست شده ولی شجاعت میخواهد تیتر شود وقتی خود ما ورسانه ما ترس دارد معلومه انها هرچه دلشان بخواهد همان میکنند ضمن احترام زیاد برای خبرنگاران محترم ومدیر مسئول فاش نیوز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi