شناسه خبر : 71179
شنبه 16 آذر 1398 , 15:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرامیداشت شهدای ۱۶ آذر در مزار شهدا

مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر سال 1332 عصر امروز(شنبه) با حضورغلامرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم بر سر مزار سه شهید این واقعه در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.

آئین گرامیداشت شهدای 16 آذر در مزار این شهدا برگزار شد

 این مراسم عصر شنبه با حضورغلامرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از کارکنان وزارت علوم و دانشجویان و خانواده شهدا بر سر مزار سه شهید این واقعه در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر سر مزار سه شهید دانشجو شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ ‌نیا ، ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

 16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده که پیشینه آن سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران است.

این دانشجویان به دلیل اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 به شهادت رسیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi