شناسه خبر : 71194
یکشنبه 17 آذر 1398 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری کنگره ملی شهدای نیشابور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور از آغاز به کار کنگره ملی بزرگداشت یک هزار و 400 شهید این شهرستان با بازسازی «عملیات مرصاد» در منطقه عمومی تپه پایه یک خبر داد.

سرهنگ پاسدار «سید علی‌اکبر حسینی» با بیان اینکه رژیم بعث عراق در ادامه روند کارشکنی‌های خود در فکر نقشه‌ای برای هجوم مجدد به ایران بود و در روز جمعه ۳۱ تیر سال ۶۷ تهاجم مجدد خود را از سه منطقه جنوب، غرب و شمال غرب به ایران آغازکرد، اظهار داشت: نیرو‌های عراق در جبهه جنوب حملات گسترده‌ای را طراحی کردند تا تمرکز نیرو‌های ایرانی را متوجه این جبهه کرده و راه را برای نفوذ منافقان از غرب هموار کنند. به این ترتیب منافقان پس از عبور از شهر‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند و اسلام آباد غرب به سمت کرمانشاه پیشروی کردند.

حسینی گفت: منافقین با ورود به خاک کشور جنایات فجیعی را رقم زدند که نمونه آن شهادت مجروحان در بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان اسلام آباد غرب بود.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/9/17/869039_973.jpg

وی ادامه داد: همزمان با پیشروی نیرو‌های منافقین در خاک ایران هواپیما‌های عراقی پایگاه‌های هوایی از جمله پایگاه شکاری همدان، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و پایگاه تیپ لشکر ۲۸ را بمباران کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور اظهار داشت: عملیات تاخیری عقبه برخی از یگان‌های سپاه در شرق تنگه چهارزبر قرار داشت. نیرو‌های این یگان در منطقه خوزستان با دشمن در حال نبرد بودند و پیشروی منافقین عقبه آنان را به خطر انداخته بود به همین دلیل یک گردان زرهی از سپاه و بسیج ماموریت یافتند در تنگه چهارزبر راه را بر منافقین ببندند و مقدمات عملیات سرکوب آن‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به نامگذاری عملیات منافقان به نام «فروغ جاویدان» که با همراهی ۲۵ تیپ، بیش از پنج هزار نیرو و تجهیزات و با حمایت گسترده هوایی و زمینی صدام همراه بود،‌ گفت: با اطلاع فرماندهان و مسئولان نظام از پیشروی منافقان و متوقف کردن آن‌ها در گردنه چهارزبر توسط رزمندگان اسلام، «عملیات مرصاد» به منظور مقابله، انهدام، تعقیب و تنبیه منافقین طرح‌ریزی و در پنج مرداد ۶۷ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب (ع)» به مرحله اجرا درآمد.

حسینی ادامه داد: در عملیات مرصاد رزمندگان اسلام از هوا و زمین نیرو‌ها و تجهیزات جنگی منافقین را هدف قرار داده و آن‌ها را منهدم کردند. به این ترتیب عملیات مرصاد که آخرین عملیات دفاع مقدس محسوب می‌شود با موفقیت چشمگیری به پایان رسید و آخرین برگ تاریخ جنگ بسیار افتخارآفرین ورق خورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور درباره بازسازی عملیات مرصاد گفت: در کنگره ملی بزرگداشت یک هزار و 400 شهید شهر نیشابور که چهارشنبه ۱۳ آذر برگزار می‌شود، کلیه مراحل بازسازی عملیات مرصاد در محل «تپه پایه یک» شهرستان نیشابور صورت گرفته و این عملیات به تصویر کشیده خواهد شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi