شناسه خبر : 71202
یکشنبه 17 آذر 1398 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامزد ما روحانی نبود همان بود که عالیجناب سرخپوش می‌خواندیم(!)


پس از سخنگوی کارگزاران، دبیرکل سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب هم مدعی شد روحانی نامزد اصلاح‌طلبان نبوده است.
اخیراً مرعشی مدعی شد روحانی اصولگراست و ما او را قرضی گرفتیم! پس از وی، محمد سلامتی در گفت‌وگو با انتخاب اظهارداشت: «عملکرد حسن روحانی بر جایگاه و پایگاه اصلاح‌طلبان بی‌تأثیر نبوده است اما خوشبختانه بر این باور هستم که مردم درک خاصی از وضعیت اصلاح‌طلبان دارند. آنها می‌دانند که جریان اصلاحات تحت شرایطی خاص، از حسن روحانی حمایت کرد. واقعیت این است که در سال 92 گزینه اصلاح‌طلبان مرحوم آیت‌الله هاشمی بود و یقین دارم اگر ایشان ردصلاحیت نشده بودند اکنون شاهد چنین روندی نبودیم.
این ادعا در حالی است که برخی سران «سازمان»، از طراحان اصلی ترور شخصیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم بودند و به او لقب ناجوانمردانه «عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای دادند» بعدها محسن هاشمی طی مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد تصریح کرد ستاد انتخابات اصلاح طلبان (به ریاست مصطفی تاج‌زاده عضو «سازمان») از عوامل تقلب علیه هاشمی و ممانعت از ورود وی به مجلس ششم بود.
سلامتی در بخش دیگری از گفت‌وگو اظهار داشت: «دولت در مقطع کنونی، عملکرد درستی نداشت. افزایش قیمت بنزین فضایی از التهاب را در کشور ایجاد کرد که هیچ‌گونه دلیل منطقی و خاصی نداشت. اکثریت مردم هم به کشور و نظام علاقه دارند و به نوعی مشکلات را تحمل می‌کنند اما متأسفانه تصمیم گرفته شده هیچ‌گونه پشتوانه اقتصادی نداشت و با وضعیت معیشتی و اقتصادی شهروندانی که گرفتار در فشارهای ناشی از تورم چندسال اخیر هستند، همخوانی نداشت.»
وی افزود: «دولت به اهداف تعیین‌شده خود نرسیده و نخواهد رسید. تصور ابتدایی دولت این بود که با این اقدام می‌تواند سطحی از درآمد را کسب کند؛ در حالی که خود در همان ابتدا اعلام کرد که بخش عظیم این افزایش قیمت مقرر شده میان 60 میلیون یا تعدادی بیشتر از مردم توزیع شود.
وی همچنین گفته است: «از همان ابتدای امر رابطه اصلاح‌طلبان با دولت روحانی که دولتی اصولگرای معتدل است بر مبنای رویکرد دوگانه حمایت همزمان با انتقاد بوده است. واقعیت این است که دولت روحانی، دولتی اصلاح‌طلب نبوده و نیست لذا هنوز اصلاح‌طلبان هنوز خود را ملزم به کمک و حمایت از دولت روحانی می‌دانند. اگر واقع‌بین باشیم باید بگوییم بدون حمایت اصلاح‌طلبان حسن روحانی نمی‌توانست برنده انتخابات باشد. متأسفانه به تدریج انتقادات از دولت روحانی به دلیل ضعف در زمینه‌های سیاست‌گذاری اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر وجه حمایتی غلبه پیدا کرده است.»
سلامتی ادامه داد: «اصلاح‌طلبان به دلیل رویکردهای اشتباه اتخاذ شده از سوی حسن روحانی، به شکل روزافزون در مسیر فاصله گرفتن از او قرار  گرفته‌اند؛ به گونه‌ای که اکنون می‌توان گفت دولت در یک جناح قرار گرفته و اصلاح‌طلبان در جناح دیگر. اصلاح‌طلبان در برابر خواسته‌های مردم مسئول هستند و به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این خواسته‌ها در دولت روحانی متحقق نمی‌شود؛ در نتیجه شاهد افزایش انتقاد اصلاح‌طلبان هستیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi