شناسه خبر : 71209
دوشنبه 18 آذر 1398 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه ایثار، راه دل است

هر نوع ایثار برای آغاز و شروع، راه دل است. انسان با ایثار می تواند مطئمن باشد در راه دل قدم گذاشته که البته نیت اصلی از ایثار شناخت خداوند متعال است.

جانباز امضامحفوظ- هر نوع ایثار برای آغاز و شروع، راه دل است. انسان با ایثار می تواند مطئمن باشد در راه دل قدم گذاشته که البته نیت اصلی از ایثار شناخت خداوند متعال است.

 زیبایی حضرت یوسف (ع) در ظاهر و باطن وجود داشت اما برخی عاشق ظاهر او و بعضی عاشق باطنش شدند. شخصی که باطن زیبا را دید به ظاهر اهمیت نمی دهد و بالعکس کسی که زیبایی ظاهر مفتونش کند به باطن توجه ندارد.

 برای مثال اگر شخصی بگوید پشت دیوار را می بیند و شخص شنونده پشت دیوار را نبیند منکر او می شود زیرا هر کسی قیاس به نفس خویش می کند اگر من پشت دیوار را نبینم پس دیگری هم قادر نیست پشت دیوار را ببیند. اینجا کار برای توضیح دادن بسیار سخت است.

 چنانچه همسر شهید زیبایی باطن جانباز را دیده و به دیگران گفته، بر همین اصل دیگران که قادر به دیدن باطن زیبا نبودند و فقط به ظاهر جانباز نگاه کردند منکر او بودند. گرچه این نوع دیدن با چشم سر میسر نیست بلکه نیاز به چشم باطن بین دارد، اما کافیست هر انسانی صادقانه از حق تعالی چشم باطن بین بخواهد و سپس با اخلاص، چشم باطن باز خواهد شد. همان طور که همسر شهیدان بیان می کنند، جانبازان شهید دارای اخلاصی زلال بوده، و هیچ گونه تقاضایی در مورد مال دنیا و اموال (برای ازدواج با جانباز) نداشته اند، بلکه توجه کامل به زیبایی باطن آنها داشته اند. یقین داریم شهادت نیز مانعی برای وصال نیست، بلکه باطن شهید حاضر و روزی مند از خوان گسترده و نعمات الهی بهشت است که در سرتاسر گفت و گو با همسر شهیدان، تمام مطالب گواه همین موضوع و عدم احساس فراق پس از شهادت بوده است.

 عوالم غیر مادی به وسیله اخلاص قلب و دل، قابل درک هستند. لذا انسان هایی که فقط به ظواهر توجه دارند هرگز قادر به درک عوالم غیر مادی نخواهند بود که در سیره و سنت پیامبران و امامان معصوم (ع) عدم توجه به ظواهر مادی یا توجه کامل به عوالم غیر مادی باعث کشف عوالم معنوی بوده که تمام عمر را در عوالم معنوی یا بهشت برین زندگی کردند. آنها از هر گونه نیاز مادی بی نیاز بودند، زیرا حق تعالی در عالم معنویت متکفل تمام امور مادی می باشد.

 عرفان اسلام بسیار گمنام شده و کمتر کسی به عرفان اسلام توجه دارد، زیرا توجه به امور مادی باعث دور شدن انسان از امور معنوی است. لذا شیعیان خواهان عرفان اسلام هستند چون ذات و نور اسلام بر بستر عرفان متجلی می گردد. اسلامِ بدون عرفان دینی خشک و فاقد درک معنوی می باشد، همچون وهابیون و داعشیان و افراد جنایتکار که خود را مسلمان فرض می کنند اما برای مادیات دنیوی، دست به هر جنایت و جرمی می زنند!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
عرفانی وزیبا بود .سپاسگزار .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi