شناسه خبر : 71210
شنبه 23 آذر 1398 , 15:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی جزئیات بودجه بنیاد شهید در

نشست فراکسیون ایثارگران با نوبخت و شهیدی

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور که توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم گردید، سقف کل بودجه کشور در سال آینده ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان است...

فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران از نشست مشترک این کمیسیون با معاونان رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی، نماینده ایثارگر مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برای تقدیم بودجه سال ۹۹ کل کشور خاطر نشان کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس با توجه به دغدغه‌ها و مطالبات جدی ایثارگران و مشکلاتی که از بابت کمبود اعتبارات، به ویژه موضوع درمان در سال جاری داشتند، رایزنی‌هایی را آغاز کردند و قرار شد در روز سه شنبه جلسه فراکسیون ایثارگران مجلس با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید در بهارستان برگزار شود تا مسائل و مشکلات ایثارگران در قالب بحث بودجه ۹۹ مورد بررسی قرار گیرد.

 عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم در این نشست از ظرفیت فراکسیون ایثارگران در جهت پیشبرد مصالح مورد نظر جامعه بزرگ ایثارگران در لایحه بودجه ۹۹ استفاده کنیم  و حداکثر تلاش را برای حل مشکلات این عزیزان شاهد باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در پایان تصریح کرد: در این چارچوب تلاش هایی از سوی فراکسیون ایثارگران برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال آینده صورت گرفته است اما باید دولت همت کند و  اعتبارات مورد نیاز در این بخش را تامین کند.

جزئیات بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران

بر اساس لایحه بودجه سال 1399 کل کشور که توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم گردید، سقف کل بودجه کشور در سال آینده 1988 هزار میلیارد تومان است.

بودجه مصوب دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1398 یعنی دومین بودجه دولت دوازدهم مبلغ 13 هزار و 937 میلیارد تومان بود است. دولت امسال هم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران همچون سال‌های گذشته، رقم بودجه پیشنهادی را افزایش داده است. رقم پیشنهادی دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1399 در واقع 16 هزار و 72 میلیارد و 528 میلیون و 100 هزار تومان است؛ که این مبلغ نسبت به بودجه پیشنهادی سال گذشته، 2 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

جزئیات بودجه بنیاد شهید در سال 1399 + جدول

با توجه به جدول شماره 7 بودجه دستگاه‌های سیاستگذار در سال‌های 1399 و 1400، جزئیات بودجه‌های عنوان شده برای ریز برنامه‌های بنیاد شهید عنوان شده است. طبق این جدول دولت بیشترین مبلغ بودجه را برای بخش توسعه خدمات حمایتی ایثارگران اختصاص داده که مبلغ 14 هزار میلیارد تومان است و کمترین مبلغ را برای بخش پژوهش‌های کاربردی در حوزه ایثارگران با مبلغ 3 میلیار تومان در نظر گرفته است. جزئیات این بودجه به قرار زیر است:

ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به ایثارگران مبلغ 163 هزار میلیارد تومان

بخش توسعه خدمات بیمه‌ای ایثارگران مبلغ 945 میلیارد و 332 میلیون تومان

خدمات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی به ایثارگران مبلغ 727 میلیارد و 400 میلیون تومان

توسعه خدمات حمایتی ایثارگران مبلغ 14 هزار و 233 میلیارد و 796 میلیون و 100 هزار تومان

پژوهش‌های کاربردی در حوزه ایثارگران مبلغ 3 میلیارد تومان

بنیاد شهید و امور ایثارگران , سیدمحمدعلی شهیدی , حسن روحانی ,

با توجه به دغدغه ایثارگران برای موضوع بیمه تکمیلی ایثارگری که در دو سال گذشته با کمبود بودجه فراوانی روبرو بوده است، مبلغی که دولت برای بخش بیمه ایثارگران در نظر گرفته، باید از رقم‌های مهم بودجه امسال باشد. طبق جدول شماره 7 مبلغ پیشنهادی برای توسعه خدمات بیمه‌ای ایثارگران در سال 1399 مبلغ 945 میلیارد تومان است.

با توجه به جدول شماره 5- درآمدها، واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی مالی بر حسب قسمت، بخش، بند، اجزا در سال 1399 ، نکته دیگر جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای بنیاد شهید سال آینده، پیش‌بینی «درآمد حاصل از سود سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران» (موضوع ماده 73 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران) است. که این رقم 275 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. در ماده 73 در فصل هشتم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با عنوان منابع مالی و نظارت آمده است: «منابع مالی مورد نیاز با حفظ سهم سایر منابع بنیاد، در قالب مفاد لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی خواهد شد.»

بنیاد شهید و امور ایثارگران , سیدمحمدعلی شهیدی , حسن روحانی ,

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام.بزرگواران امان از جناب نوبخت!امان ازدست مسوولین گفتار درمانی!
این جلسات بی ثمر کی تمام میشه
نوش جان اقایان
ارایه 163هزار میلیارد تومان بودجه توانبخشی ودرمان ایثارگران وراه ندادن نخاعی به توانبخشی آیا جای سوال یست نظارت تا نباشد همین است
هر سال مبالغ بسیار بالای برای وام رزمنده ها و کمک معیشت جانبازان زیر25% تصویب می شود ،
ولی معلوم نیست چطوری خرج میشه که به دست هیچ ایثارگری نمی رسد ؟؟؟
واقعا چرا مصوبات سال گذشته هنوز اجرا نشده ؟
برادران چند ماهی است که تقریبا هرروز 1یا2 نفر از جانبازان قطع نخاع 70%درکشورمان شهید می شوند که در واقع قتل عام می شوند عدم دسترسی به دارو و بیمارستان و امکانات بهداشتی دیگر وداروهایی که خریدشان برایشان مقدور نیست و عدم همکاری بیمه دی و پایبند نبودن بیمارستانها و داروخانه‌ها و مسئولین اصلی بنیاد شهید که احساس وظیفه قانونی و انسانی دروجودآنها از بین رفته و غارت دروجود برخی آنها شعله می کشد خم به ابرو نمیآورند ودرغارت بیت المال با همدیگر رقابت واز هم پیشی میگیرند انگار که هیچ وظیفه ای در قبال پولی که از این بابت دریافت می‌کنند داشته باشند
برادران داشتن زخمهای بستر یا همان زخمهای فشاری کمبود دارو و تخت مناسب و ویلچر مناسب وبی توجهی بنیاد شهید علل اصلی شهادت این عزیزان میباشد متشکرم
باسلام. لایحه ی ساماندهی به سهمیه ها از طرف وزارت بهداشت و علوم به دولت تحویل داده شده.در این لایحه حداقل نمره ی ۸۵ درصد آخرین فرد گزینش آزاد برای ایثارگران مد نظر قرار گرفته شده.دولت با این کار محترمانه در صدد عدم ورود ایثارگران به دانشگاه شده.خواهشمندیم که به نمایندگان ایثارگر مجلس پیام ما را برسانید که با قدرت از منافع ایثارگران دفاع کنند.افراد زیادی با خرید و فروش سوال و با رانت وارد رشته های تاپ می شوند ولی همیشه ایثارگران مورد انگشت اتهام و حق خوری سهمیه آزادی ها قرا میگیرند. همیشه و هر ساله سهمیه ما خالی می ماند و سهمیه آزاد آن را پر می کند .هدف این نمره ی ۸۵ درصد حدنصاب حذف آرام سهمیه ی ایثارگران از چرخه ی پذیرش آموزش عالی است
چرابیمه تکمیلی پدر و مادران جانبازان را بنیاد قطع کرده است جناب شهیدی لطفا پی گیریفرمایید
بنیاد اعتقادی به اجرای ایین نامه کمک معیشت ندارد و بخاطر همین بودجه متناسب در نظر نمی گیرد
لطفا پیگیری و سئوال شود
...
کلاه مرا از سرم دزدیدند .

ساعت ۲ بعد از ظهر امروز شنبه ۲۳/ ۹ / ۱۳۹۸ دزد کلاه مرا از سرم برداشت و فرار کرد .
اول میدان انقلاب غرب بطرف کارگر شمالی جلوی پارکینگ عمومی و نانوایی لواشی دزد کلاه مرا از سرم برداشت و بطرف کوچه فرار کرد .
دزد پسری ۲۵ ساله تپل خوش پوش کاپشن کلاه دار مشکی پوشیده بود و دور سرش را ماشین ۴ اصلاح کرده و یک خط افقی بالای گوش انداخته بود .
کلاه من ترکمنی پوست قهوه ای تیره و بسیار زیاد بزرگ و شیک بود . که میلون تومان هم پیدا نمی شود .
دوربین زیاد بود .
۴ طرف میدان مامور نبود .
لطفاً امنیت برقرار کنید .
خوب شد نمردم ؟!
...
سلام. رسیدم بخیر آقای خاکپور، چند سالی هست احوال نمی پرسید. بحرحال خوش آمدید
سلام استاد خاکپور پس شما از اونایی هستید که کلاهتان پشم داشته یک میلیون پیدا نمیشه .آخه در بنیاد شهید که هیچکی کلاش پشم نداره . یک مشت بیکار پشت میزها نشستند وفقط دم از نبودن بودجه میزنند آهای آقایان مسئول 40 سال گذشت کی اما واگر وشاید باید ها به خدمت تبدیل میشود. خدا ازتون نگذره نمیتونید کارکنید واگذار کنید سرکار نباشیم تکلیفمان روشن باشد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi