شناسه خبر : 71212
یکشنبه 17 آذر 1398 , 15:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پزشک شیخ زکزاکی زنده‌ ماندن او را معجزه دانست

 پزشک شیخ زکزاکی گفت: شیخ دچار مسمومیت‌های شدیدی شده و باید فوراً مداوا شود. با وجود تمام این مشکلات، زنده‌ ماندن او را یک معجزه می‌دانم.

پزشک شیخ زکزاکی: زنده‌ ماندن شیخ معجزه است

سازمان مردم نهاد کانون همبستگی فرزندان شاهد به منظور حمایت از «شیخ ابراهیم زکزاکی» و زمینه‌سازی آزادی و درمان وی، نشست خبری با عنوان «چهارمین سال جنایت زاریا و مطالبه آزادی شیخ زکزاکی» و با حضور «سهیلا زکزاکی» دختر شیخ و «ناصر عمر صافر»، پزشک معالج ایشان از نیجریه، برگزار کرد.

«ناصر عمر صافر» پزشک معالج شیخ زکزاکی در این نشست در خصوص وضعیت سلامت شیخ گفت: از دسامبر سال 2015 و پس از حمله ارتش نیجریه به حسینه بقیه‌الله(عج)، سلامت شیخ زکزاکی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت به‌گونه‌ای که قرار شد ایشان را برای مداوا به هند ببرند اما متأسفانه روند درمانی صورت نگرفت. 

وی افزود: به جای اینکه شیخ درمان شود او را به زندانی منتقل کردند که هر کسی از آن زندان خارج می‌شد از نظر سلامت جسمانی دچار مشکلاتی بود. حتی زمانی که بنده در آنجا و در تیم درمانی شیخ حضور داشتم شاهد بدرفتاری‌های ارتش نیجریه بوده‌ام.

دکتر شیخ زکزاکی با اشاره به وضعیت زندانی که شیخ در آن محبوس شده است، ادامه داد: وضعیت این زندان به گونه‌ای است که حتی من که در تیم پزشکی بودم نیز مورد حمله آنها قرار می‌گرفتم. مسئولان این زندان با اسلحه‌های سرد و گرم به کتف، قلب و دست ضربه می‌زدند. از طرفی چهار نفر از همکاران من در این زندان کشته شدند. 

پزشک شیخ زکزاکی با ارائه و توضیح مدارک پزشکی شیخ‌زکزاکی گفت: من به همراه دیگر پزشکان سلامت و مشکلات شیخ زکزاکی را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که او بر اثر آلاینده‌ها، کادمیم و سرب، دچار مسمومیت‌هایی شده و همچنین گردن و چشم چپ‌شان به‌شدت آسیب دیده است و علاوه بر این، ما هفت نوع بیماری را در شیخ تشخیص دادیم که باید به‌سرعت مداوا شود اما همچنان این اتفاق نیفتاده است.

پزشک زکزاکی اظهار داشت: پزشکانی از هند گفته بودند که ظرفیت درمانی در نیجریه خوب نیست اما ما می‌توانیم شیخ را درمان کنیم. ای کاش این اقدام صورت گیرد یا حتی بتوان ایشان را به یک بیمارستان دیگر برد اما دولت نیجریه همچنان مانعی برای انجام این اقدام است.

 وی گفت: از طرفی اثرات شیمیایی و مسمومیت‌هایی که در شیخ مشاهده می‌شود به دلیل قطعات و تجهیزاتی است که در زندان برای محبوس‌کردن او استفاده می‌شود. همچنین وجود ترکش‌هایی در سر و دست ایشان است موجب شده تا این میزان مسمومیت در خون او افزایش یابد.

 

پزشک شیخ زکزاکی در پایان صحبت‌های خود با نشان‌دادن و تفسیر تصاویری از جمجمه شیخ، اظهار داشت: 45 ترکش در بدن شیخ وجود دارد که 43 عدد از آنها در سر او مشاهده شده است. با وجود تمام اقدامات خصمانه‌ای که علیه شیخ انجام شده، زنده ماندن او را یک معجزه می‌دانم. ما به عنوان تیم پزشکی این اقدامات را از دولت نیجریه نمی‌پذیریم و تقاضا داریم تا به این رفتارها پایان دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi