شناسه خبر : 71214
یکشنبه 17 آذر 1398 , 16:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«دانشنامه جامع آزادگان» در مراحل پایانی تدوین

معاون پژوهشی مؤسسه پیام آزادگان از مراحل پایانی تدوین کتاب «دانشنامه جامع آزادگان» خبر داد.

«دانشنامه جامع آزادگان» در مراحل پایانی تدوین

فرزانه قلعه قوند، معاون پژوهشی مؤسسه پیام آزادگان، گفت: «دانشنامه جامع آزادگان» در مراحل پایانی تدوین و بازنگری قرار دارد. این دانشنامه که تدوین آن از سال 1392 آغاز شده، در سطح دنیا بی‌نظیر است و تاکنون چنین دانشنامه‌ای در مورد اسرای جنگی یک کشور منتشر نشده‌ است.

معاون پژوهشی مؤسسه پیام آزادگان ادامه داد: برای این کتاب که با همکاری مؤسسه پیام آزادگان و بنیاد دانشنامه نگاری ایران تدوین شده است، ابتدا مدخل‌هایی تعیین شد و افراد مرتبط شناسایی و معرفی شدند. پس از آن جلسات متعددی باحضور بیش از 30 نفر از آزادگان و معتمدین اردوگاه‌ها برگزار شد که حاصل آن این دانشنامه است.

قلعه‌وند با اشاره به پایان تدوین نگاره‌نگاشت آزادگان گفت: این کتاب که مراحل تدوین آن از سال 1394 آغاز شده، شامل تصاویر و اطلاعات اسرای جنگی و آزادگان است که بر اساس اولین اردوگاهی که اسرا در آن نگهداری می‌شدند طبقه‌بندی شده و به تفکیک هر استان آمده است.

وی از رو به اتمام بودن مراحل تدوین این کتاب نیز خبر داد و گفت: تلاش ما در تدوین این نگاره‌نگاشت این بود که اشکالات نسخه‌های قبلی را اصلاح کنیم و به همین جهت از اسناد صلیب سرخ استفاده کردیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi