شناسه خبر : 71221
سه شنبه 19 آذر 1398 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس در گفت و گو با فاش نیوز:

دولت موظف به تخصیص اعتبارات مربوط به ایثارگران است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اختصاص ۱۰۰ درصد اعتبارات مورد نیاز درمانی ایثارگران در لوایح بودجه، دولت دوازدهم را موظف به رعایت و اجرای قانون دانست.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اختصاص ۱۰۰ درصد اعتبارات مورد نیاز درمانی ایثارگران در لوایح بودجه، دولت دوازدهم را موظف به رعایت و اجرای قانون دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز "محمد مهدی مفتح" نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به بودجه سال ۹۹ کشور و جایگاه قشر ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: ما امیدواریم در لایحه بودجه سال ۹۹ مسائل و مشکلات و مطالبات ایثارگران به درستی دیده شده باشد.

عضو فراکسیون ایثارگران اضافه کرد یکی از مهم‌ترین گلایه‌های ایثارگران این است که نسبت به درمان آنها توجه درستی نمی شود.
ما در حوزه انتخابی خود و در سراسر کشور مراجعات زیادی از ایثارگران داریم که گلایه های بسیار زیادی از وضعیت موجود در درمان معیشت و ... دارند. به طور مثال طبق قانون هزینه‌های درمانی ایثارگران باید پرداخت شود اما شاهد این هستیم که پرداخت نمی شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با اینکه در قانون قید شده است که هزینه درمان ایثارگران را دولت باید برآورد کند و در لایحه بودجه مدنظر قرار دهد و اعتبارات آن نیز صد در صد تخصیص یابد که این جمله را من در لایحه بودجه سال ۹۸ پیشنهاد کردم و به تصویب نمایندگان مجلس رسید، این بدین معنا است که هیچ گونه توجیه قانونی برای دولت وجود ندارد که هزینه درمان ایثارگران را پرداخت نکند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد متاسفانه در سال گذشته و امسال نیز دولت تا کنون نتوانسته است به وظیفه خود عمل کند. انتظار ما این است که این کار صورت بگیرد و جانبازان عزیز خانواده های معظم شهدا و سایر ایثارگران که باید هزینه درمان آن ها تامین شود، بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به این امر اقدام کند و به قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده احترام بگذارد و هزینه درمان آن‌ها را صددرصد تخصیص دهد تا این عزیزان مشکل هزینه درمانی نداشته باشند.

فرزند شهید مفتح در پایان در خصوص سوال فاش نیوز در این مورد که اگر دولت به وظیفه قانونی خود در قبال ایثارگران اقدام نکرد، چه باید کرد، پاسخ داد:
اگر دولت در خصوص تعهدات قانونی که در قبال ایثارگران برعهده دارد در بودجه سال آینده عمل نکند نمایندگان مجلس در بهارستان باید از ابزارهای قانونی خود برای وادار کردن دولت به تمکین آن استفاده کنند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام کاهش سهمیه کنکور از 30 درصد به 5 درصد در صورت مازاد سهمیه های مناطق آزاد و مناطق محروم گامی دیگر در راستای ضدیت با ایثارگران و حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کشور توسط مسئولان زوار در رفته انجام گرفته است.
معلوم نیست تا چه زمانی بایست شاهد خرابکاری بر علیه ارزشهای نظام اسلامی باشیم آنها در تمام امور کشور در راستای اهداف دشمنان گام بر میدارند که بطور علنی و آشکار مورد اعتراضات مردمی و انتقادات جدی دلسوزان نظام قرار دارند اما ظاهرا همچنان باید نظاره گر خرابکاریها تا نابودی نظام اسلامی باشیم؟
آنها گاهی پاسخی سراسر اهانت و تمسخر ارائه میدهند که ایکاش لال شوند و بیشتر از این مردم گرفتار و درمانده از مسموم کردن تمام امور کشور را نرنجانند چون آنها دستشان رو شده و بهیچوجه قادر به ادامه تخریب امور کشور نخواهند بود لیکن قوه قهریه نظام اسلامی بجای دفاع از هجمه خارجی بایست با عوامل داخلی وارد نبردی شود که سالهاست مردم را گرفتار و کشور را نابود و ارزشهای متعالی نظام را به حاشیه کشانده که کاملا منطبق با نقشه ها و دشمنی استکبار هستند.
آیا آنها برای تمدید گرین کارت لعنتی و سکونت خانواده در غرب و حفظ میلیاردها سرمایه اختلاس شده در بانکهای غربی مجبورند به خواسته دشمن تن دهند؟
آیا جریان دیگری در کشور قدرت را در اختیار دارد که دست نشانده استکبار و دشمنان نظام هستند که حرفشان با عملشان در تضاد کامل است؟ کدام ایرانی وطن پرست حاضر میشود اینطور مملکت و مردم را دچار انواع گرفتاری کند؟
سلام ، عجب آدمی نماینده مجلس شده که میگوید سال 98 تمام بودجه تصویب شده و دولت عمل نکرده اما با تیز هوشی خبرنگار فاش نیوز مجددا سوال میکند اگر دولت به وظیفه قانونی خود در قبال ایثارگران اقدام نکرد، چه باید کرد، پاسخ داد: اگر دولت در خصوص تعهدات قانونی که در قبال ایثارگران برعهده دارد در بودجه سال آینده عمل نکند نمایندگان مجلس در بهارستان باید از ابزارهای قانونی خود برای وادار کردن دولت به تمکین آن استفاده کنند.
اگر نمایندگان ابزار قانونی برای وادار کردن دولت به تمکین در اختیار دارند چرا سال گذشته کوتاهی کردند و دولت را با ابزارهای قانونی خود وادار به تمکین نکردند؟
یقین داریم وکیل الدوله ها فقط احسنت گو هستند و ایثارگران و مردم را اینطور گرفتار وادادگی خودشان به دولت کردند.
خداحافظ نماینده دولت نه مردم !!!
با سلام چرا باید سهمیه ایثارگران از ٪۳۰ به ٪۵ درصد کاهش یابد اگر قرار باشد مازاد بر ظرفیت باشد چرا همان ٪۳۰ یا ٪۲۵مازاد نشد؟ در این صورت کاهش به ۵٪ گروه های هدف سهمیه تجمیع شده که قابل پذیرش نیست مجلس قطعا باید با این بند لایحه ساماندهی سهمیه مخالفت کند! این ظلم آشکار به ایثارگران است
سلام کاهش سهمیه دانشگاه ایثارگران برخلاف قانون جامع ایثارگریست پس این آقایان شهیدی و...درمجلس چکارمیکنن مگر نه اینکه ازحق خانواده شهداوایثارگردفاع کنن متاسفانه این مجلس بیشتر شبیه صحنه خیمه شب بازیست خدایا تومیدانی که دردورنج یتیمی چقدررررسخته به حق جدم خدااز شما نگذره وروز قیامت شرمندهشهدا باشید
سلان۰ پس تکلیف رزمندکان بدون برگ بالینی که نی بایشت مطابق تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه می بایست در دوسال اول برنامه تعیین تکلیف شود ولی اکنون به درازا می گشد لطفا پیگیری کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi