شناسه خبر : 71227
دوشنبه 18 آذر 1398 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

القاء احساس ناتوانی از شگردهای دشمن است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌‎های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: یکی از شگردهای مهم دشمن، تزریق و القاء احساس عقب‌ماندگی و ناتوانی است. رسانه‌ی ملی در این جریان باید مورد اعتماد مردم و برخوردار از مزیت‌های رقابتی باشد.

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست سالانه مشاورین بانوان معاونت‌های صدا و سیمای سراسر کشور به نقش زنان در دفاع مقدس و اثرگذاری مشاوران بانوان در پیشبرد آن اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون از جمله کارگزاران بالقوه در عرصه نهادینه شدن ارزش‌ها است. امروز جنگ دنیا، جنگ رسانه‌هاست. پیشرفت کار‌ها و سیاست‌های بین‌المللی دستگاه‌های مختلف و جبهه‌های گوناگون، به‌وسیله‌ی تبلیغ، خبرسازی، مفهوم‌سازی و تبیین‌های درست و نادرست انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از کار‌های بسیار مهمی که امروز در دستور کار دشمنان قرار دارد، تهاجم خبری، تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی به کشور ماست، گفت: در این برهه حساس رسانه‌ی ملی باید در مقابل دشمنان توانمند به خنثی کردن کار دشمن و ضربه زدن به دشمن در فضای عمومی باشد.

وی ادامه داد: امروز یکی از شگرد‌های مهم دشمن، تزریق و القاء احساس عقب‌ماندگی و ناتوانی است. رسانه‌ی ملی اگر بخواهد به عنوان مهمترین ابزار فرهنگی در کشور، از عهده‌ی این سوء تعبیر دشمن بربیاید، باید امین نظام، مورد اعتماد مردم و برخوردار از مزیت‌های رقابتی باشد و ظرفیت بالا در کمّ و کیف محصولات و تولیدات فرهنگی را در نظر بگیرد.

مجتهدزاده یادآور شد: آرایش سازمانی و رسانه‌ای ما باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند همه‌ی اقشار کشور را پوشش دهد و در این زمینه با خلق اثر‌های فاخر زمینه‌ساز ارتقاء معرفت دینىِ روشن‌بینانه و رفتار دینىِ مخلصانه باشد و ذهن جامعه را از تأثیر مخرب تهاجم فرهنگی و ارزشىِ دشمن بزداید.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: برای ریشه‌دار کردن شناخت و باور به ارزش‌ها و بنیان‌های فکری انقلاب و نظام اسلامی لازم است که فقط به مسائل کلیشه‌ای و شعاری اکتفا نکنیم؛ کار رسانه‌ی ملی این است که نسبت به این شعار‌ها در مردم باور حقیقی به‌وجود بیاورد.

مجتهدزاده با اشاره یه این مطلب که در عصر حاضر، رسانه‌های جمعی، به ویژه رسانه‌های تصویری برجسته‌ترین کانال انتقال، احیا، تقویت و ویرایش و حتی آفرینش ارزش‌ها هستند، خاطرنشان کرد: صدا و سیما و هنرهاى نمایشى می‌تواند به عنوان یک رسانه هنرى بسیار مؤثر در قرن حاضر ضمن ثبت واقعیت‏‌هاى دفاع مقدس، آن‌ها را به شکلى تأثیرگذار فرا روى مخاطبان انبوه قرار دهد.

وی تصریح کرد: صدا و سیما باید در تولید برنامه‌های خود به هویت بخشی به خانواه و پرداختن به تاریخ غنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش آفرینی شیرمردان و دلیر زنان این مرز و بوم بپردازد.

مجتهدزاده سینماى جنگ در عرف پذیرفته شده را سینمایى مردانه معرفی کرد و اذعان داشت: زنان در عرصه دفاع مقدس، نقش‌هاى متعدد و متنوعى ایفا کردند که از پشت جبهه و خانواده یک رزمنده آغاز و به بیمارستان‌هاى صحرایى نزدیک به خط مقدم ختم می‌‏شد، اما تصویرى که تاکنون از نقش زنان در دفاع مقدس ارائه شده در حدى نیست که بتوان آن را منطبق بر واقعیت و یا تأثیرپذیرفته از آن تلقى کرد.

وی در پایان خطاب به مشاورین بانوان معاونت‌های صدا و سیما گفت: مرورى بر زندگینامه فرماندهان شهید دفاع مقدس، به روشنى گویاى تأثیر مثبت و امیدبخش همسران و مادران فرماندهان دفاع مقدس بر نحوه حضور ایشان در جبهه و عملکرد آنان است. میان برخى از فرماندهان شهید دفاع مقدس و همسرانشان چنان ارتباط معنوى عمیقى برقرار بوده که خود می‌‏تواند دستمایه بسیار خوبى براى نوشتن فیلمنامه‌ه‏اى متفاوت و عمیق با مضمون بررسى نقش زنان در دفاع مقدس باشد.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi