شناسه خبر : 71239
سه شنبه 19 آذر 1398 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار شیخی:

دشمن تصمیم دارد فرهنگ دفاع مقدس را نابود کند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران: دشمن با کینه‌ورزی تصمیم گرفته است تا حماسه‌های دفاع مقدس را از ذهن‌های مردم پاک کند، ما باید با برنامه‌هایی مثل "عصرخاطره" درس‌ها، حماسه‌ها و مقاومت‌های رزمندگان را به جوانان کشور انتقال دهیم.

ساعاتی قبل دومین برنامه "عصرخاطره" با حضور سردار علی‌اصغر شیخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و همچنین رزمندگان، نویسندگان و فرهیختگان در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم از جانباز و آزاده سید حسین سالاری، راوی کتاب "سالار تکریت" که خاطرات سال‌ها اسارت را به دوش می‌کشد و  مصطفی زمانی‌فر نویسنده کتاب تجلیل شد.

سیدرضا میربابا دبیر اجرائی برنامه  "عصرخاطره" گفت: یکی از اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بحث خاطره‌گویی و خاطره‌نگاری است، باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء قصد داریم تا این جریان سازی فرهنگی در حوزه دفاع مقدس شروع شود و سوژه‌های ناب 8 سال جنگ کشف و در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی افزود: بسیاری از نهادها و دانشگاه‌ها در عرصه خاطره‌گویی فعال هستند اما به شکل فراگیر و گسترده برنامه‌هایشان اجرا نمی‌شود تا عموم مردم استفاده کنند. برنامه "عصرخاطره" به دنبال این است که در هر ماه با خاطره‌گویی، فرهنگ دفاع مقدس را در سطح ملی احیاء کند.

پدرانه‌های شهیدی که با رفتنش کودکان زیادی یتیم شدند

میربابا گفت: اولین برنامه "عصرخاطره" 18 آبان‌ماه سال 1398 با حضور سردار عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، حمید حسام نویسنده و میرزا محمد سلگی روای کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" برگزار شد.

حماسه و پایداری , موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس , بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس , دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای مدافع حرم ,

سردار علی‌اصغر شیخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران درباره فلسفه کلی برنامه "عصرخاطره" گفت: دفاع مقدس دورانی سخت اما بسیار نورانی و تأثیرگذار دارد، دشمن با کینه‌ورزی تصمیم گرفته است تا حماسه‌های دفاع مقدس را از ذهن‌های مردم پاک کند، ما باید سعی کنیم با برنامه‌هایی مثل "عصرخاطره" درس‌ها، حماسه‌ها و مقاومت‌های رزمندگان را به جوانان کشور انتقال دهیم و نگذاریم دشمن به هدفش برسد.
وی با اشاره به این نکته که هر چه زمان سپری شود ممکن است خاطرات از ذهن‌ها برود، افزود: دو نکته اساسی که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند این است که «نگذارید دفاع مقدس فراموش و تحریف شود»، پس نویسنگان ما باید هر چه زودتر به سراغ خانواده‌های شهداء، آزاده‌ها و جانبازان بروند و این خاطرات را به قلم تحریر بکشند.

حماسه و پایداری , موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس , بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس , دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای مدافع حرم , حماسه و پایداری , موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس , بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس , دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای مدافع حرم ,

در ادامه این مراسم مصطفی زمانی‌فر نویسنده کتاب "سالار‌ تکریت" بخش کوچکی از دوران کودکی تا نویسندگی در حوزه دفاع مقدس زندگی خود را بیان کرد و گفت: از زمان شناسایی سیدحسین سالاری تا چاپ این کتاب 3 سال وقت گذاشتیم تا توانستیم زندگی این آزاده و جانباز را به رشته تحریر دربیاوریم و ثمره این تلاش‌ها اینگونه بود که "سالار تکریت" در سال 1397 وارد بازار ادبیات دفاع مقدس شد.

آزاده و جانباز سیدحسین سالاری راوی کتاب که با کوله باری از خاطره برای این مراسم از یزد به تهران آمده بود، خاطرات نورانی و سخت دوران جنگ و اسارت را برای علاقه‌مندان تعریف کرد.

حماسه و پایداری , موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس , بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس , دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای مدافع حرم ,

در پایان این مراسم سردار علی‌اصغر شیخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران و علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از جانباز و آزاده سیدحسین سالاری و مصطفی زمانی‌فر، راوی و نویسنده کتاب تجلیل کردند.

در جلسه خصوصی ملک عبدالله و بشار اسد رئیس جمهور سوریه چه گذشت؟

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
مدیریت بنیاد شهید در موضوع رسیدگی به مجاهدان راه خدا و مدیریت کشور که حرف اول و آخر را پول می زند تا آنجا که شاهد تولد جامعه ای سکولار خواهیم بود ریشه ایثار و گذشت می سوزاند
تصمیمات دشمن با بی کفایتی مسئولین جامعه عمل پییدا می کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi