شناسه خبر : 71254
سه شنبه 19 آذر 1398 , 16:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افزایش تعامل دفتر تشکل‌های شاهد و ایثارگر با وزارت کشور

عادل مهری در نشست مشترک با زهرا عابدینی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور که 18 آذرماه 98 برگزار شد، با اشاره به مجموعه فعالیت‌های دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و تأکید بر اهمیت فعالیت‌های انجمن‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی، گفت: اداره کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با فعالیت‌های چندین ساله خود به جایگاهی دست پیدا کرده است تا با گروه گسترده‌ای از نخبگان و تشکل­‌ها در تعامل باشد که مایه افتخار و امیدواری است.

http://www.isaar.ir/images/docs/000318/n00318834-b.jpg

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، تشکل‌های مردم نهاد را یک فرصت و ظرفیت در جهت هم افزایی بین نخبگان و فعالان با دستگاه‌ها و سازمانها برشمرد و افزود: در همین راستا از چندین سال قبل کارگروه‌ها و تشکل‌های مردم نهادی در عرصه‌های مختلف تشکیل شده که موضوعات بین‌المللی از جمله مباحث و موضوعات جدی در این کارگروه‌ها است.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت تشکل‌های مردم نهاد مزیت‌های فراوانی را برای دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط به همراه خواهد داشت، افزود: فعالیت تشکل‌ها باعث می‌شود دستگاه‌ها و سازمانها از حالت ایستایی خارج و به تحرک و پویایی برسند و از سوی دیگر ظرفیت و فرصت خوبی برای استفاده از خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها به ویژه در قشر نخبه کشور ایجاد شود.
مهری با اشاره به آمار تشکل‌های شاهد و ایثارگر اظهار داشت: تعداد 110 تشکل ایثارگری از وزارت کشور مجوز رسمی دریافت نموده‌اند و با حمایت اداره کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
وی افزود: از این تعداد حدود 10 انجمن شاهد و ایثارگر به صورت بین‌المللی فعالیت کرده و صاحب کرسی مشورتی در سازمان ملل هستند که از این حیث می‌توانند سرمایه خوبی در سطح جهانی باشند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اداره کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر آمادگی تعامل با وزارت کشور را اعلام می‌کند، تصریح کرد: آماده هستیم تا سطح تعاملات خود با وزارت کشور را در موضوعات مختلف ارتقا داده و این موضوع را از طریق امضای تفاهم‌نامه ادامه دهیم.
در ادامه این نشست، زهرا عابدینی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، فعالیت انجمن‌های مردم نهاد را به عنوان افراد متخصص و دیپلماسی عمومی، یک فرصت و سرمایه مهم برای کشور دانست و اعلام کرد: موضوعاتی وجود دارد که از طریق انجمن‌های مردم نهاد بهتر و سریع‌تر به نتیجه می‌رسند و از این حیث بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در خصوص موضوعات مختلفی نقش‌آفرینی کند، هرچند که برای تأثیرگذاری در این رابطه نیازمند تقویت تشکل‌ها از طریق توانمندسازی با آموزش برای نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف هستیم.
در پایان این نشست مقرر شد انجام کارها و برنامه‌های خاص به شکل مشترک برای جذب مشارکت‌های مردمی، همکاری‌­های اداری و تعاملات فیمابین با برگزاری نشستی با حضور انجمن‌های مربوطه و همچنین نشست‌های تخصصی بین مسئولان و کارشناسان دو حوزه انجام شود.
شایان ذکر است موضوع تعامل، همفکری و گسترش همکاری‌­های مشترک بین دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و معاونت مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، ارائه و اجرای طرح توانمندسازی جامعه ایثارگری، کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استانی و ملی با کمک تشکل‌های ایثارگری در موضوعاتی از قبیل خانواده، زنان، کودک، فقر، معلولین، اعتیاد و .... بهره مندی از امکانات و توانمندی‌های طرفین در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، تبادل اطلاعات علمی و آماری از جمله محورهای پیشنهادی این تفاهم‌نامه است.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
خیلی جالبه
اینجا هیچ خبری از اونایی که حنجره پازه میکنن نیست
که بگن
این مرکز تشکلها چه صیغه ایه؟
برای ما چکار میکنه؟
سالی چند میلیارد بودجه ش چی میشه؟
اما کافیه همنوعان خودشون یک خبر بزنن وامصیبتا
از ماست که بر ماست...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi