شناسه خبر : 71255
سه شنبه 19 آذر 1398 , 16:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین همایش ملی ایثار با تجلیل از برگزیدگان حوزه ایثارگری برگزار می‌شود

صیانت از فرهنگ ایثار و ایثارگری، ایجاد زمینه توجه صاحبنظران، اندیشمندان و پژوهشگران به ابعاد ایثار و روحیه ایثارگرانه در عرصه ‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی متناسب با نیازهای کشور و در نهایت توجه نظام آموزشی کشور در بسترسازی...

فاش نیوز -  مدیر کل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برگزاری دومین همایش ملی ایثار اجتماعی و تجلیل از برگزیدگان حوزه ایثارگری اجتماعی خبر داد.

به گزارش صنوبر محمدی، خبرنگار اجتماعی ما، در نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین سید احمد ابطحی، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج ایثار که با حضور دکترحسن شهرکی پور، دبیر همایش، تنی چند از اعضای علمی دانشگاه امام صادق(ع) و تعداد کثیری از اصحاب رسانه در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، مدیر کل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برگزاری دومین همایش ملی ایثار اجتماعی و تجلیل از برگزیدگان حوزه ایثارگری اجتماعی در 26 آذرماه  خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در ابتدای این نشست، خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت را سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نامید که اگر این فرهنگ در کشور عملیاتی شود، بسیاری از سختی‌ها و مشکلاتی که جنبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی خانوادگی دارند، کمتر دیده خواهدشد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت همچنین گفت: گذشت و ایثار خصلت‌ های تاثیرگذاری هستند که باید آموزش آن از مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه‌ها لحاظ شود.

دکتر حسن شهرکی ‌پور، دبیر دومین همایش ملی ایثار اجتماعی نیز در این نشست گفت: ایثار اجتماعی عامل استراتژیک تلقی و از اصلی‌ ترین عوامل منبع قدرت نرم، منظومه فکری و هویت‌ سازی و قدرت آفرینی فرهنگی، ارتقای قدرت و ارتقای امنیت ملی محسوب می‌شود.

دبیر دومین همایش ملی ایثار اجتماعی، هدف از این همایش را توجه به انسجام، همبستگی و همدلی اجتماعی در راستای تحقق آرمان‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و همه کسانی دانست که در راه استقلال کشور تلاش کرده اند.

وی همچنین صیانت از فرهنگ ایثار و ایثارگری را، ایجاد زمینه توجه صاحبنظران، اندیشمندان و پژوهشگران به ابعاد ایثار و روحیه ایثارگرانه در عرصه ‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی متناسب با نیازهای کشور و در نهایت توجه نظام آموزشی کشور در بسترسازی و آموزش رفتارهای ایثارگرایانه در مقاطع مختلف و توجه به کتب درسی در آموزش عمومی و آموزش عالی را از اهداف این همایش برشمرد.

شهرکی همچنین متذکر شد: در مقوله ایثار اجتماعی مسیر را به سمت دانشگاه بردیم که دبیرخانه علمی آن در دانشگاه امام صادق (ع) تشکیل شده است که با ایجاد کارگاه علمی تحت عنوان هیأت "اندیشه‌ ورز" جلسات متعدد آن برگزار و حاصل آن بحث و تبادل نظرهای علمی و ایجاد کرسی‌ های دانشگاهی بود که ماحصل آن  کتاب "دریچه مفهومی بر ایثار اجتماعی" است که رونمایی خواهدشد.

شهرکی‌پور درخصوص مقالات ارایه شده نیز توضیح داد: در این همایش فراخوان مقاله انجام شد که شامل 8 عنوان و 60 زیرعنوان در سطح کشور در بین اندیشمندان اعضای هیأت علمی و محققان توزیع شده که حدود 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و در دو مرحله ارزیابی صورت گرفته است، که در ارزیابی اولیه 83مقاله انتخاب و در ارزیابی مرحله دوم 14 مقاله که  بالاترین امتیاز را کسب کرده اند انتخاب و در نهایت از صاحبان10 مقاله برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در خاتمه گفت: برنامه‌های جانبی این همایش تقدیر از تعدادی ایثارگر اجتماعی است که فعالیت برجسته ایثار اجتماعی در سطح ملی انجام  داده اند نیز تقدیر به عمل خواهدآمد.

محمدرضا برزویی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر هیئت اندیشه‌ ورز ایثار اجتماعی درخصوص این همایش گفت: ماحصل جلسات ایثار اجتماعی، کتابی با عنوان "دریچه‌ای به اخلاق ایثار اجتماعی" است که شامل 9 گفتار با عناوین معناشناسی ایثار، تحلیل‌ های مدرن ایثار اجتماعی، تحلیل‌ های روان‌ شناسی نسبت به پدیده ایثار اجتماعی، تأثیر فضای مجازی به ایثار اجتماعی، خودخواهی و دگرخواهی در غرب و ایران زمین، سرمایه و ایثار اجتماعی، اندیشه دینی در ایثار اجتماعی، نگاه تمدنی به ایثار اجتماعی و در نهایت پیشنهادهایی در خصوص سیاست‌های ارتقای ایثار اجتماعی است.

قابل ذکر است: نخستین همایش ایثار اجتماعی در دانشگاه آزاد رودهن و دومین همایش با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) در26آذرماه در حوزه هنری سالن سوره برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi