شناسه خبر : 71259
چهارشنبه 20 آذر 1398 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۲ درصد اشغالگران اسرائیلی از سطل‌های زباله ارتزاق می‌کنند

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی چیزی حدود یک میلیون کودک فقیر در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند و 12درصد ساکنان آن نیز در سطل‌های آشغال به دنبال غذا می گردند.

تصویری که رسانه های رژیم صهیونیستی و غربی از وضعیت داخلی این رژیم به جهان مخابره کرده‌اند تصویری مدرن  است که در آن اشغالگران در رفاه مطلق به سر می برند و آخرین تکنولوژی‌ها در خدمت آنها قرار دارد. اما تصویر دیگری از این رژیم وجود دارد و آن «اسرائیلِ بدون روتوش» است. در این تصویر، اشغالگران حتی از تهیه یک وعده غذای سالم ناتوانند و کودکان و مردمان زیادی به دلیل فقر دچار سوء تغذیه وکاهش وزن شده‌اند. برخی حتی به دنبال یافتن غذا سطل‌های زباله را می‌گردند. این را ما نمی‌گوییم، روزنامه صهیونیستی «تایمز» می‌گوید. این روزنامه گزارشی منتشر کرده که حقایقی تکان دهنده در مورد ساکنان سرزمین‌های اشغالی را منعکس می‌کند. بررسی‌های انجام شده توسط گردانندگان این روزنامه اسرائیلی نشان می‌دهد حدود یک پنجم اشغالگران صهیونیست در فقر و گرسنگی زندگی می‌کنند.

در این گزارش می خوانیم: «مطالعات انجام شده از سوی سازمان امدادرسان لاتت Latet نشان می‌دهد حدود 2 میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند اسرائیلی فقیر هستند. بر اساس این بررسی، یک میلیون تن از این افرادِ فقیر را کودکان تشکیل می‌دهند و یک پنجم اسرائیلی ها هم گرسنه اند.»

گزارش سالانه سازمان «لاتت» نشان می‌دهد حدود یک پنجم اسرائیلی‌ها یعنی  18.5 درصد یا بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان این سرزمین اشغال شده از ناامنی غذایی رنج می‌برند که این رقم در مقایسه با سال گذشته با افزایش 2درصدی همراه است. همچنین از میان افرادی که از این سازمان، کمک‌های غذایی و رفاهی دریافت می‌کنند، 29 درصد به سبب ناتوانی در خرید اقلام غذایی دچار کاهش وزن شده اند و این در حالی است که ۱۲ درصد اعلام کرده اند در زباله دان‌ها در پی یافتن چیزی برای خوردن هستند که تعداد این افراد در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

اما اوج فاجعه در این نکته است که حدود 27.9 درصد از افرادی که از این سازمان کمک‌های غذایی دریافت می‌کنند اعلام کرده‌اند، کودکانشان همیشه یا اغلب بدون ناهار به مدرسه می‌روند که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۸ از افزایش ۱۶ درصدی حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، دو میلیون و ۳۰۰ هزار اسرائیلی(25.6 درصد) زیر خط فقر زندگی می‌کنند، ​از جمله یک میلیون کودکی که شامل یک سوم از همه کودکان در اسرائیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این بررسی همچنین آمده است، ۶۶ درصد از آن‌هایی که از سازمان‌های امدادرسان کمک دریافت می‌کنند توان خرید دارو‌های خاص را ندارند و نمی‌توانند تحت درمان پزشکی قرار گیرند و این در حالی است که حدود نیمی از آنها (۴۹ درصد) حتی توان گرم کردن خانه هایشان را ندارند و اکثر مردم (۸۷ درصد) توان پرداخت هزینه‌های فوق برنامه و گردش‌های علمی را برای فرزندان مدرسه‌ای خود ندارند.

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi