شناسه خبر : 71264
چهارشنبه 20 آذر 1398 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر یک شهید در میمک کشف شد

روز گذشته (سه‌شنبه)19 آذر پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در منطقه میمک عراق کشف شد.

در کنار بقایای پیکر این شهید سربند و پلاک شهید نیز کشف و ضبط شده است.

ارتفاعات میمک در استان ایلام و نقطه صفر مرزی ایران و عراق قرار دارد که از کوه میمک تا عمق خاک عراق گسترده شده است. ارتفاعات میمک یکی از ارتفاعات مهم و راهبردی مرزی ایران با عراق است و اولین منطقه از خاک ایران بود که پیش از آغاز رسمی جنگ عراق علیه ایران از سوی رژیم بعثی اشغال شد.

بخشی از این منطقه طی سال‌های دفاع مقدس توسط رژیم بعث عراق اشغال شد که برای پازپس‌گیری این مناطق عملیات‌هایی از سوی ایران اجرا شد. عملیات‌های بازپس‌گیری میمک با عنوان «خوارزم» و «ضربت ذوالفقار» شناخته می‌شوند.

در این عملیات‌ها ایران شهدایی را تقدیم کرده است که پیکر برخی از آنان تا به امروز در منطقه مانده است. کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مسوول تفحص پیکر شهداست که در روزهای گذشته پیکر یک شهید دوران دفاع مقدس در این منطقه را کشف کرد. با کشف پیکر این شهید در این منطقه، مجموعا دو شهید در این هفته در میمک کشف شده است.

همچنین در روزهای گذشته پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس در منطقه پنجوین عراق توسط نیروهای کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد. تلاش جستجوگران نور باعث شد مجموعا چهار پیکر شهید در طول دو هفته اخیر کشف شود.

در ادامه فیلمی از تفحص پیکر شهید تازه کشف شده را می‌بینید:

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi