شناسه خبر : 71269
دوشنبه 25 آذر 1398 , 13:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی:

بنیادشهید ضعیف ترین سازمان کشور است

متاسفانه بنیاد شهید برای سومین سال، بیمه دی را به عنوان بیمه گذار برای جامعه ایثارگری تعیین کرد که این امر باعث ادامه مشکلات درمانی و بهداشتی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهد شد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به معیشت درمان و بهداشت ایثارگران را مهم‌ترین اولویت کمیسیون تلفیق به عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رسول خضری، نماینده ایثارگر مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت به بیمه تکمیلی ایثارگران و وضعیت نامناسب معیشتی جامعه ایثارگری متذکر شد: بر اساس قانون، نمایندگان مجلس موظفند ظرف ده روز پیشنهادات خود را در مورد بودجه مطرح کنند تا پس از شکل گیری کمیسیون تلفیق، پیشنهادات مورد بحث و بررسی قرار گیرد و سپس به صحن علنی ارائه گردد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: قطعاً با توجه به مشکلات جامعه ایثارگری، به خصوص در بخش بهداشت و درمان، نمایندگان ایثارگر مجلس از کمیسیون تلفیق که کار رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده را بر عهده دارد خواهند خواست که مسائل درمانی، معیشت و مسکن ایثارگران را در اولویت کار خود قرار دهد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از راه های موظف کردن دولت برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری انجام اصلاحات در لایحه بودجه سال آینده است که نمایندگان ملت تلاش خواهند کرد تا با ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب، آن را جامه عمل بپوشانند.

خضری با اشاره به حوزه انتخابی خود متذکر شد: در ایل ما حدود چند صد جانباز وجود دارد که احتیاج به دارو و درمان و رسیدگی مناسب دارند اما توجه کافی به آنها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی شود.

نماینده مجلس دهم با انتقاد از واگذاری مجدد بیمه تکمیلی به بیمه دی یادآور شد: متاسفانه بنیاد شهید برای سومین سال، بیمه دی را به عنوان بیمه گذار برای جامعه ایثارگری تعیین کرد که این امر باعث ادامه مشکلات درمانی و بهداشتی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات کنونی ایثارگران با بیمه دی، انتظار می‌رفت که بیمه دی از هر بیمه دیگری پاسخگوتر باشد اما متاسفانه تاکنون این امر تحقق نیافته است و کمترین پاسخگویی را داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سئوال که بنیاد شهید از اعتبارات مالی کافی برای پرداخت بدهی به بیمه برخوردار نیست اظهار داشت: بیمه دی می‌تواند از محل اعتباراتی که به آن تعلق می گیرد مدیریت بهینه ای انجام دهد و از بنگاه داری و سایر مواردی که بنیاد شهید به آن مبتلا است دوری کند؛ چرا که به نظر من سیستم مدیریتی موجود در بنیاد شهید به شدت فشل است و ضعیف ترین مجموعه است که در سطح کشور وجود دارد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پایان با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید در سال ۹۳ یادآور شد: متاسفانه علی رغم ورود دادستان به این موضوع هنوز هم بعد از سال ها زوایای کامل اختلاس ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران روشن نشده است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اعتباراتی که برای بخش عمرانی در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ در مورد بودجه جاری نیز دولت درصدد است که آن را از درآمدهای نفتی جدا کند و صفر تا صد آن را از محل مالیات و عوارض تامین کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم ادامه داد: بحث همسان سازی حقوق و طبقه بندی مشاغل به عنوان دو اولویت دولت در سال ۹۹ در لایحه بودجه نشانه گذاری شده است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ، نظر با اینکه در ارزیابی سازمانهای بیمه طبق اعلام رسمی بیمه دی سومین سازمان از نظر درآمد زایی در کشور است.
بیمه دی زیر مجموعه بنیاد است که از بودجه و تخصیص صددرصدی برخوردار بوده اما عملکرد بنیاد بسیار ضعیف و در راستای حذف بسیاری از خدمات به ایثارگران گام برداشته که جای تامل دارد.
رییس محترم بنیاد دارای معاون رییس جمهور و نماینده ولی فقیه و اهل علم میباشد که جمیع خصایص لازم برای تصدی مدیریت کل بنیاد را دارا میباشد لیکن عملکرد ضعیف در راستای خدمت رسانی به ایثارگران عمدی و نتیجه بکارگیری معاونین بی تحرک و فاقد انگیزه ارزیابی میگردد.
در حالیکه بسیاری از ایثارگران از هیچگونه تسهیلات و امتیازات وام مسکن و خودرو و اشتغال استفاده نکردند اما پرسنل بنیاد بطور کامل از تسهیلات و امتیازات ایثارگران بهره مند شدند و گاهی ملاحظه میگردد برخی پرسنل چند مرتبه از تسهیلات و امتیازاتی که ایثارگران در طول عمرشان فقط یکبار اختصاص یافته استفاده کردند و عده ای مشمول بخشودگی وامهای دریافتی شدند.
تحقیق و تفحص از بنیاد توسط نمایندگان محترم بویژه نماینده محترم مردم همدان در مجلس قبلی انجام شده اما بعلت اتمام مدت مجلس قبلی به مجلس فعلی موکول شد که تا این تاریخ هیچگونه اقدامی در خصوص رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد که بقول نمایندگان مجلس شوکه کننده بوده اقدام نشده است.
رسیدگی به مسکوت ماندن و حمایت از تخلفات و جرایم مسئولان بنیاد که صدمات جبران ناپذیری به جامعه ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت و تبعات بسیاری وارد نموده مورد تقاضای نمایندگان شریف و ولایتمدار مجلس و ایثارگران بوده و از قوه قضاییه تقاضا داریم در اسرع وقت بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و جناحی نسبت به رسیدگی به موضوع دستور اقدام عاجل صادر فرمایند.
بنیادشهیدمال جانبازان نیست برخی مدیران هستند که کارشان حفظ منافع خودشان و اختلاف و دروغ بین ایثارگران میباشد.مدتهاست که ماهامتولی نداریم.رهاشدیم به امان خدا..ایثارگران مظلومان این کشورند
اقایان مسئولین /این مصوبه ائین نامه کمک هزینه معیشت جانبازان وازادگان الأن چندساله داره به بنیاد ابلاغ میشه! اما بنیاد درست اجرانمیکنه .وبرای بار اخر شهریور98ابلاغ شده وجناب پاکدل هم فرمودند بنیاد موظف شده ماهانه مبلغ یک میلیون وپانصد وشصت هزار تومان به مشمولین پرداخت کند .
چرا بنیاد اجرانمیکند وانهائی هم که کمک معیشت میگیرند ماهی750هزار تومان براشون واریز میکنند.خواهش میکنم این قانون را اجراکنید متشکرم
تنها راه کار برای گشایش امور ایثارگران ، تبدیل بنیاد به وزارت ایثارگران است
امید داریم در این فرصت باقی مانده نماینده های واقعی مردم این طرح را سرانجام برسانند
ایجاد وزارت بازرگانی فقط برای مردم هزینه ایجاد خواهد کرد ولی وزارت ایثارگران صدها توجیه قانونی دارد .
سلام ردیف بودجه بنیاد شهید در بودجه سال 98 چقدر است و کجا هزینه می شود که از دی ماه 96 یک ریال هزینه ای که من جانباز بابت ویزیت و دارو و غیره از حقوق ناچیزم پرداخت کرده ام به حسابم واریز نشده است.حتی اطلاع دقیق دارم که دی ماه 97 هزینه مادر شهید را هم به حسابش واریز نکرده اند. مسئول این حق کشیها و نابسامانیها و پاسخگو چه کسی و چه مقامی است. خداوند را به مظلومیت اباعبداالله قسم می دهیم که رسوا و خوار و ذلیل و علیل شود
این آقایون اصلا به اون دنیا اعتقادی ندارن که دارن این همه دزدی میکنن
یکی از کارمندهای خدانشناس بنیاد در جواب مادرم که گفته بود شماها اون دنیا باید پاسخگوی این بی عدالتی هاتون باشید خیلی راحت گفت برو خانوم حالا کو تا اون دنیا...
سلام جناب خضری آفرین برشما دراین پایان عمرمجلس دهم اکثر نمایندگان افاضاتی فرمودندوبرهمه جانبازان یقین شدکه اینان دلسوخته جانبازان نیستندکه شده انددایه مهربانتر ازمادربلکه دلسوخته خودهستندکه در مجلس یازدهم نیزبرصندلی های سبزبهارستان به هرقیمتی جلوس کنند ولی جناب خضری شما تنها نماینده ای هستین که واقعیتهارا بدون تعارف فرمودین وجاداردتشکر ویژه ای داشته باشیم همانطورکه تاحال هرکدام ازبه اصطلاح نمایندگان آمده ونسنجیده حرفهای زده ومشخص بودکه دلسوخته خودندوبس وجانبازان هم اتفاقا همه رو به بادانتقادگرفته جراکه به نیتشان پی برده وشماتنهانماینده واقعی مردم ایران اسلامی هستین فقط خواهشا بعدا جوگیرنشین بازم تشکروبسیارممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi