شناسه خبر : 71288
جمعه 22 آذر 1398 , 21:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تنها جانباز نخاعی انقلاب در قم به شهدا پیوست

"غلامحسین حدادی" جانباز سرافراز ۷۰ درصد تنها جانباز ۷۰درصد دوران انقلاب اسلامی در قم به خیل شهدا پیوست.

فاش نیوز - جانباز نخاعی "غلامحسین حدادی" تنها جانباز 70درصد دوران انقلاب اسلامی در قم به خیل شهدا پیوست.

جانباز غلامحسین حدادی به خیل شهدا پیوست

این جانباز سرافراز در 17 شهریور سال 57 در جریان تظاهرات علیه رژیم طاغوت مجروح گردید و به درجه جانبازی نایل آمد.

اکنون بعد از گذشت 41سال از زمان مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و با حضور خانواده شهدا،جانبازان 70درصد استان و جمعی از خادمان به شهدا از مسجد باب الجنه به سمت گلزار شهدای قم تشییع و در جوار شهدا به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر شهید حدادی که در حادثه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ در میدان شهدا (ژاله) تهران جانباز شده بود، امروز با حضور مردم قدرشناس و انقلابی قم از مسجد سیدان قم به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.


فروزان مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه شهید غلامحسین حدادی در حادثه ۱۷ شهریور از ناحیه نخاع دچار آسیب شده بود، افزود: شهید حدادی تنها جانباز ۷۰ درصد انقلاب اسلامی در شهر قم بود که بعد از گذشت ۴۱ سال از زمان مجروحیت به خیل شهدا پیوست.


مراسم اولین شب شهادت این جانباز سرافراز امشب جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد رضویه برگزار شد.

 رویداد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعه سیاه» که در برخی منابع از آن با عنوان «کشتار ۱۷ شهریور» یاد می‌شود، رویدادی در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید. در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ خورشیدی، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) در تهران، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیرو‌های نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

۱۷ شهریور ۱۳۵۷ اغلب به عنوان آغاز پایان کار دودمان پهلوی ایران در نظر گرفته می‌شود که هر گونه امید به مصالحه میان انقلابیون و سلطنت‌طلبان را از میان برد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi