شناسه خبر : 71291
جمعه 22 آذر 1398 , 22:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز ثبت‌نام خادمین شهدا ویژه دانشجویان

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

منتشرنشود// از اخراج پیمانکار تغذیه دانشگاه شهید بهشتی تا آخرین وضعیت مصوبه ساماندهی سهمیه‌های آموزش عالی

 هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.


مشکلات اقتصادی کمک دانشگاه‌ها به دانشجویان متاهل را محدود کرده است

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور گفت: مشکلات اقتصادی دست ما را برای کمک کردن به دانشجویان در آغاز زندگی‌شان تنگ و برنامه‌های ما را به همان سفر مشهد و جشن ازدواج دانشجویی محدود کرده است.

حجت الاسلام نبوی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور، پیرامون ازدواج دانشجویی در این دانشگاه گفت: ثبت نام ازدواج دانشجویی به صورت هماهنگ در کل دانشگاه‌های پیام نور شروع شده و قرار است که طبق برنامه هر ساله از اواخر دی و اوایل بهمن ماه برنامه سفر به مشهد مقدس برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که در این سفر برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، برنامه‌های آموزشی و کلاس‌های روان شناسی پیرامون استحکام خانواده برای زوجین برگزار خواهد شد.

نبوی افزود: زوجین دانشجو که برای ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده اند به مدت سه روز در شهر مشهد اقامت خواهند داشت. همچنین واحد‌های مختلف پیام نور این آزادی عمل را دارند که برای دانشجویان متاهل جشن ازدواج بگیرند و اکثر دانشگاه‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند و به غیر از کلاس‌های مشاوره‌ای که در مشهد مقدس برای زوجین برگزار می‌شود، نهاد‌های هر واحد نیز معمولا به خودی خود اقدام به برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی ازدواج می‌کنند.


تکلیف خوابگاه نیمه کاره دانشگاه تهران از هفته آینده 

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران ، در خصوص افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها گفت: یک خوابگاه با ظرفیت ۲۵۰ نفر در کوی دانشگاه تهران احداث شده که این خوابگاه هنوز نیمه کاره است و به دنبال خیری هستیم که بتواند این ساختمان را تکمیل کند.

وی ادامه داد: رایزنی‌ها انجام شده و هفته آینده قرار است بازدیدی از این ساختمان انجام شود اگر بتوانیم به توافق برسیم تا یک سال آینده به ظرفیت خوابگاهی می‌توانیم اضافه کنیم.

 

منتشرنشود// از اخراج پیمانکار تغذیه دانشگاه شهید بهشتی تا آخرین وضعیت مصوبه ساماندهی سهمیه‌های آموزش عالی

 

موافق ایده ۳ سهمیه در لایحه ساماندهی سهمیه‌های آموزش عالی هستیم

حجت الاسلام سعید عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالگرد تشکیل این شورا گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو حوزه فرهنگی و علم و فناوری ورود پیدا کرده که در طول ۳۵ سال بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مصوبه داشته است.

وی افزود: از بین این مصوبات ۶۶ درصد مربوط به علم و فناوری و ۲۸ درصد حوزه فرهنگ و ۸ درصد به صورت مشترک بوده است.

عاملی اضافه کرد: اجرایی نشدن مصوبات شورا دلایل متعددی از جمله مبهم بودن عدم مشارکت دستگاه‌های اجرایی فقدان ضمانت‌های حقوقی و سایر موارد است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از دلایل ضعف اجرا نشدن مصوبات پراکندگی آنهاست؛ بنابراین هر چه مصوبات غالب کمتری داشته باشد دارای سند مشخص باشد اجرای آن آسانتر خواهد بود.

 


آغاز ثبت‌نام خادمین شهدا ویژه دانشجویان سراسر کشور از ۲۳ آذر

قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی علم الهدی اعلام کرد: ثبت نام خادمین شهدا ویژه دانشجویان سراسر کشور از ۲۳ آذر آغازو تا ۲۹ آذر ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان علاقمند می‌توانند برای ثبت نام به سامانه khadmin.koolebar.ir مراجعه کنند.


اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

سیدکامل تقوی نژاد با گرامیداشت روز دانشجو، گفت: به منظور حمایت و تکریم از مقام دانشجو و رفع کمبود‌ها و تنگنا‌های حوزه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مبلغ یاده شده برای اولین بار از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده شد.

معاون توسعه مدیریت، منایع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال با هدف جبران افزایش هزینه‌های تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین یادآور شد: این مبلغ براساس تعداد دانشجویان و برآورد میزان نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع و تخصیص داده می‌شود.

منتشرنشود// از اخراج پیمانکار تغذیه دانشگاه شهید بهشتی تا آخرین وضعیت مصوبه ساماندهی سهمیه‌های آموزش عالی

چه میزان بودجه رفاهی برای دانشگاه‌ها در سال ۹۹ در نظر گرفته شده؟

روز گذشته دولت لایحه بودجه سال ۹۹ را که در هیات دولت مصوب شده، به مجلس ارائه کرد که پس از بررسی‌ها در کمیسیون‌های تخصصی و مطرح شدن در صحن علنی مجلس به تصویب خواهد رسید.

از جمله بودجه مصوب در این لایحه، بودجه آموزش عالی کشور است که بودجه رفاهی نیز ذیل همین بودجه مصوب شده است که به شرح زیر است:

لازم به ذکر است، مبالغ یاد شده به عنوان بودجه پیشنهادی دولت است و هنوز این بودجه نهایی نشده است.


اختصاص تسهیلات ۱۰۰ میلیونی اشتغال به دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی

 سید احمدرضا پیش‌بین با اشاره به اشغال دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان بستری فراهم شده؛ بطوری که دانشگاه علمی کاربردی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند و ۵۰ میلیون تومان نیز از طریق معاونت ریاست جمهوری برای آن‌ها تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: انتظار این است که هر کدام از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی منشا اثر باشند.

 

اخراج پیمانکار تغذیه دانشگاه شهید بهشتی

صمد حاج جباری، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی  در خصوص اعتراضات دانشجویان نسبت به کیفیت غذا در این دانشگاه گفت: هفته گذشته گزارشی مبنی بر اعتراض دانشجویان نسبت به کیفیت غذا ارسال شد که پس از اعتراضات بررسی‌هایی صورت گرفت که مشخص شد نخود استفاده شده در غذای دانشجویان آفت زده بوده و به همین دلیل معاونت دانشجویی مانع توزیع ۴۵۰ پرس غذا شد.

وی اضافه کرد: در همان شب، چون دو نوع غذا برای دانشجویان طبخ شده بود، از غذای نوع دوم بین دانشجویان توزیع شد.

 

فراخوان انتخاب دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران 

فراخوان دبیری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با هدف شناسایی و انتخاب دبیر این دوره از جشنواره منتشر شد. علاقمندان در این خصوص می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط زیر از تاریخ ۲۲ تا ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.iiutf.ir نسبت به ثبت نام اولیه به صورت الکترونیکی اقدام نموده و رزومه و طرح اجرایی پیشنهادی خود را در وب سایت جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران بارگزاری نمایند.

 

۲۵ آذر؛ دور دوم انتخابات شورای صنفی برخی از دانشکده‌های دانشگاه علامه 

کمیته نظارت بر انتخابات شورای صنفی دانشجویان براساس درخواست داوطلبین شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی و خوابگاه شهید مطهری و هم چنین تصمیم گیری در خصوص جزئیات برگزاری انتخابات دور دوم در تاریخ ۱۶ آذر ۹۸ تشکیل جلسه داد.

با نظر کمیته نظارت بر انتخابات شورای صنفی دانشجویان به استناد آخرین نامه و استعلام صورت گرفته از سازمان امور دانشجویان مجموع آراء ۲۰ درصد جمعیت دانشجویی واحد ملاک رسمیت یافتن انتخابات قرار گرفت؛ بر این اساس انتخابات شعبه اخذ رأی شماره ۲ (دانشکده علوم اجتماعی) و شعبه اخذ رأی شماره ۴ (خوابگاه شهید مطهری) نیز مورد تایید کمیته مربوطه قرار گرفت.

 

 تسهیلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای به رتبه‌های برتر جشنواره‌های فرهنگی

هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص دانشجویان برتر جشنواره‌های قرآن و عترت، رویش و حرکت مصوبه‌ای را ابلاغ کرد. براساس این مصوبه، میزان دریافت شهریه، هزینه خوابگاه و غذای دانشجویان روزانه، نوبت دوم تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که دارای رتبه اول تا سوم جشنواره فرهنگی و هنری، جشنواره ملی قرآن و عترت، جشنواره ملی حرکت و رویش باشند در مقایسه با نرخ مصوب دانشگاه به شرح زیر تصویب شد

منبع: خبرگزاری دانشجو
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi