شناسه خبر : 71292
چهارشنبه 27 آذر 1398 , 15:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارگروه بانوان جمعیت جانبازان آغاز به کار کرد

نخستین نشست کارگروه بانوان جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در دفتر مرکزی این جمعیت برگزار شد...

فاش نیوز -  نخستین نشست کارگروه بانوان جمعیت جانبازان، با حضور دبیرکل این جمعیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، نخستین نشست کارگروه بانوان جمعیت جانبازان، با حضور مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان، روز چهارشنبه در دفتر مرکزی این جمعیت برگزار شد.
 
برپایه این گزارش، در ابتدای این نشست کارگروه بانوان، پس از معرفی اعضای شرکت کننده، خانم نریمانی، مسوول راه اندازی کارگروه بانوان جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه معنویت گرایی و بازگشت به مفاهیم اصیل اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در کشور ما گسترش پیدا کرد و همین امر جامعه را در برابر بسیاری از انحرافات و تهدیدها مصونیت بخشید و به تبع آن، امنیت و آرامش را در جامعه برقرار کرد، گفت: به این ترتیب با تلاش و مجاهدت امام راحل (ره)، دین اسلام به عنوان دینی که بشریت را به سعادت رهنمون می کند و در تمام سطوح زندگی برنامه ریزی دارد، به جهان معرفی شده است. 

photo 2019 12 04 15 14 36

 

نریمانی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره در صدد ترویج فرهنگ غربی میان جوانان کشور اسلامی ما بودند و قصد داشتند با این روش خفت و خواری را بر جامعه اسلامی حاکم کنند.

وی با اشاره به اینکه بیگانگان سعی می کنند به مسلمانان فرهنگ غرب را به عنوان بهترین فرهنگ معرفی کرده و به این وسیله ارزش ها و باورهای دینی و اعتقادی آنها را زیر سئوال برده و جامعه را از ارزش ها دور کنند، افزود: آنها به این نتیجه رسیده اند که تا زمانی که جامعه اسلامی، به ویژه جوانان پایبند به ارزش ها و اصول دینی و اعتقادی خود باشند، امیدی به پیروزی غرب علیه نظام دینی نیست. 

نریمانی با بیان اینکه تاریخ معاصر کشور نیز مملو از چنین تجربیاتی برای غرب است، اظهار کرد: قطعا ورود و نفوذ به این جامعه با نظام ارزشی قوی، بسیار سخت است و شاهدیم که دشمن از طرق مختلف تلاش می کند به نحوی بر کشور ما تسلط پیدا کند و امنیت و آرامش جامعه را برهم بزند.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی که قدرتمندان مستکبر از هر فرصتی استفاده می کنند که به نظام صدمه بزنند، می طلبد که تشکل های فراوانی ایجاد شود تا با روشنگری درباره عملکرد دشمنان اقدام کرده و به این ترتیب مصونیت کشور را حفظ کنند. 

photo 2019 12 04 15 14 22

مسئول راه اندازی کارگروه بانوان جمعیت جانبازان یادآور شد: اگر این تشکل ها از خانواده های ایثارگران تشکیل شده باشد، اثرگذاری بیشتری دارد؛ هرچند ما به فردی «جانباز» اطلاق می کنیم که صدمات ناشی از جنگ داشته باشد؛ اما تعبیر دیگر این است که جانبازان کسانی هستند که به دنبال دستیابی به هدف آرمانی خود بوده و در این راه از خود گذشتگی کرده و به مقام جانبازی نائل شده اند. این جانبازان با توجه به ارتباط مستقیم با خانواده خود می توانند در جاری کردن منویات مقام معظم رهبری در بستر خانواده و جامعه تاثیرگذار باشند.

وی افزود: در همین راستا چند سالی است که تشکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به همت برادر جانباز، گروه کثیری از جانبازان تشکیل شده و این تشکل ساختارمند شده است. کارگروه بانوان نیز ضمن تعیین زمان تشکیل جلسات بعدی در راستای سه وظیفه ای که پیش رو دارد، برنامه ریزی خواهد کرد و بررسی پیشنهادهای اعضا در این رابطه به جلسه بعد موکول خواهد شد.

در ادامه پرسش های متنوع بانوان حاضر در نشست در خصوص اساسنامه و مرامنامه جمعیت، تشکل های استانی، علت تشکیل کارگروه های هفتگانه و نیز امکان عملیاتی شدن تصمیمات کارگروه ها و چگونگی پشتیبانی مالی از برنامه های مصوب آنان مطرح شد.

 سپس مجتبی شاکری، دبیر کل جمعیت جانبازان که در این نشست حضور یافته بود با خیر مقدم به حاضرین و مبارک خواندن تشکیل این کارگروه در هفته بسیج، رهاورد تولد این کارگروه را سرمایه ای ارزشمند برای این جمعیت و همه بانوان عضو جمعیت و فراتر از آن بانوان کشورمان خواند.

photo 2019 12 04 15 13 58

وی با تاکید بر اثرگذاری به مراتب بیشتر کار جمعی نسبت به کار فردی، اظهار کرد: هر چند کار فردی به سرعت انجام می شود اما سرعت کار جمعی اگرچه کمتر است ولی از گستره، تاثیر و نفوذ بیشتری برخوردار است؛ ویژگی کار جمعی نیازمند استدلال، منطق و تحت تاثیر قرار دادن دیگران است. بنابراین در ظاهر کار فردی سهل و سریع است؛ اما برد و اثرگذاری کار جمعی به مراتب بیشتر از کار فردی است.

وی هدف از تشکیل جمعیت جانبازان را نقش آفرینی در زمینه تحقق اهداف انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: این جمعیت زمانی شکل گرفت که مجموعه ای از جانبازان حس مبتنی بر تحلیل شرایط جامعه به آنها میگفت، برخی مسئولین  انقلاب اسلامی مسیر دیگری به غیر از آنچه که آرمان امام راحل (ره) بود را طی می کنند؛ امروز هم از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری مشاهده می شود که نشان می دهد  ایشان درباره آنچه در عرصه های مختلف از قبیل آموزش و پرورش، هنر، اقتصاد، آموزش عالی، منطقه و روابط بین الملل و ... می گذرد، چه نگرانی هایی دارند.

شاکری با بیان اینکه به نظر می رسد ما از حوادثی که در اطرافمان می گذرد عقب مانده ایم، گفت: گروهی از جانبازان هوشیارانه تصمیم گرفتند در جهت پرچمداری انقلابی که برای آن سرمایه گذاری و جان فشانی کردند، تلاش کرده و برای مسائل راه حل انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در سال هایی که دولت اصلاحات بر سر کار بود، رخدادهایی به وقوع پیوست که عرصه را تنگ کرد، گفت: در مقطعی که گروهی به جای عنوان «شهید» از کلمه «قربانی» استفاده کردند، «تقلید» از مراجع را به تقلید میمون وار تشبیه کردند، در وجود امام زمان (عج) تشکیک کردند و تهاجمی تمام عیار رسانه ای را بر جامعه تحمیل کردند. فشار نظام سلطه به کمک نفوذی های داخلی استحاله ای را از درون رقم میزد تا مقاومت مردم و رهبری را بشکند. رهبری به صراحت عنوان کردند که تحت فشار قرار نمی گیرند و فرمودند که ماجرای صلح امام حسن (ع) در این مقطع تکرار نخواهد شد، بلکه اینجا اگر تاریخ تکرار شود، کربلا خواهد شد.

photo 2019 12 04 15 14 10

وی با بیان اینکه بسیاری از جانبازان یکدیگر را چهره به چهره می شناختند اما با یکدیگر کار فکری مشترک انجام نداده بودند، گفت: از سال ٩٢ جمعی شکل گرفت و در سال ٩۴ اساسنامه و مرامنامه جمعیت جانبازان نوشته شد و به تصویب وزارت کشور رسید تا زمینه فعالیت رسمی و قانونی جمعی جانبازان در خدمت انقلاب فراهم شود.

شاکری با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی مطابق آیین نامه مربوطه برای دنبال کردن موضوعات مختلف مبتلابه انقلاب، گفت: بر اساس موضوعاتی که برای اعضا، خانواده های جانبازان، مجموعه سیاست های بالادستی نظام و ... حائز اهمیت است، عناوین کارگروه ها مشخص شده که شامل کارگروه های ایثارگران، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، گفتمان انقلاب اسلامی، امور ایثارگران، جوانان، رسانه و بانوان است. البته کارگروه بانوان هنوز فعال نشده بود که اکنون با تشکیل این جمع از این پس ذیل جمعیت فعالیت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه ایثارگران مسائلی که دغدغه همه ماست و به دلیل کوتاهی مسوولان به درستی پیگیری نمی شود را پیگیری می کنیم که از آن جمله می توان به مسائل معیشتی، بیمه، اشتغال فرزندان ایثارگران و نظایر آن پرداخته می شود.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در تشریح اهمیت گفتمان سازی نیز توضیح داد: گفتمان در واقع همان چیزی است که مردم از حکومت طلب می کنند. گاهی ما در تشخیص اینکه مردم چه چیزی می خواهند دچار خطا و به خسارات سنگینی می شویم.

photo 2019 12 04 15 14 01

شاکری در خصوص کارکرد کارگروه های تخصصی به ذکر اهمیت موضوع و ابعاد مسائل مرتبط با آنها به بیان مثال ها و اقدامات عملی صورت گرفته پرداخت و در مورد اینکه اعضای کارگروه بانوان چه مسوولیتی دارند، افزود: این گروه سه کار عمده دارد؛ باید مشخص کند که اولا برای خود جمع چه کاری می توان انجام داد، دوم اینکه برای مجموعه تشکیلات کارگروه های بانوان استانی جمعیت چه اقدامی می توان انجام داد و سوم اینکه برای جامعه چه برنامه ای می توان داشت؟ دعوت از اندیشمندان و صاحبنظران، دیدارها، برگزاری سیر مطالعاتی و نظایر آن می تواند در زمره کارهایی باشد که در مجموعه کارگروه انجام می شود.

وی ادامه داد: اصل بر این است که ما به اندازه توان، کار برای خود تعریف کنیم. بسیاری از کارها خوب است اما زیرساخت و امکانات آن موجود نیست یا از توان ما خارج است. البته جریان فکری و ایده پردازی خوب است، اما تمام ایده ها ممکن است در مقام عمل از ظرفیت اجرایی این تشکل خارج باشد. بنابراین باید مصوبات خود را به اندازه توان و وقت اعضا بگذرانید.

شاکری درباره نحوه عضویت در جمعیت جانبازان و جذب اعضای بیشتر نیز گفت: سه نوع فرم عضویت تعریف شده که ویژه جانبازان، فرزندان جانبازان و یاران است که فرم یاران تمام افراد خارج از کسانی که با جانبازان مرتبط هستند را در بر می گیرد. شورای مرکزی جمعیت در مصوبه اخیر خود اجازه استفاده کردن از ظرفیت یاران جمعیت را در ساختار تشکیلاتی مطابق آیین نامه مربوطه داد.

وی از محدودیت مالی جمعیت جانبازان نیز چنین گفت: این جمعیت به جز حق عضویتی که اعضا می پردازند منبع درآمد دیگری ندارد و تنها تشکلی هستیم که امکان کمک مالی به دفاتر استانی را نداریم، نه میتوانیم فضایی به آنها اختصاص بدهیم و نه امکان پرداخت اجاره مکان دفتر استان را داریم . اما در عین حال هر گاه تصمیمی اتخاذ می شود، منابع آن به کمک بانیانی از بیرون تامین می شود و به فضل الهی و با اعتماد بانیان فهرست متولی از اقدامات موثر صورت گرفته است. 

photo 2019 12 04 15 14 06

دبیر کل جمعیت جانبازان درباره نسبت کارگروه های تهران به کارگروه های فعال در استان ها نیز توضیح داد: اکنون حکم دبیر جمعیت استانی برای ٢۴ استان صادر شده است و متناظر این کارگروه ها در تمام استان ها تشکیل شده یا خواهد شد. تمام این مجموعه به شکل ماتریسی به یکدیگر متصل هستند اما در سطح استان خود به صورت مستقل عمل کرده و نسبت به برگزاری جلسات، هم اندیشی، ایده پردازی و ... اقدام می کنند.در عین حال این ظرفیت وجود دارد که کارگروه بانوان تهران، برنامه ای تدارک ببیند و تمام کارگروه های استانی را نیز دعوت کند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
جناب شاکری تشکیل کارگروههای متعدد غیر مثمر فقط سیاسی کاری است .۷۵۶۵
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi