شناسه خبر : 71332
دوشنبه 25 آذر 1398 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اردوهای دانش‌آموزی در موزه‌های دفاع مقدس

«علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز (یک‌شنبه) در برنامه فرهنگی «مشق ایثار» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مهمترین آموزه‌های فرهنگی و دینی و قرآنی است که ما وظیفه داریم این فرهنگ را تحت عنوان مشق ایثار، آشنایی با تاریخ دفاع مقدس و یا اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور و سایر برنامه‌ها به نسل بعد منتقل کنیم.

وی افزود: یکی از بهترین راهکارها برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی دانش‌آموزان با فداکاری و ایثارگری‌ها و تاریخ پرافتخار دفاع مقدس است که تحت عنوان اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور برگزار می‌شود.

کاظمی مهم‌ترین کارکرد و ماموریت آموزش و پرورش را ساخت انسان اجتماعی و انتقال فرهنگ یک جامعه به نسل جدید در ابعاد مختلف عنوان و تاکید کرد: اگر نتوانیم این ماموریت را به نحو احسن انجام دهیم، ممکن است درآینده‌ای نه‌چندان دور، جامعه با چالش مواجه شود.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) مبنی بر این‌که «یک عده‌ای می‌خواهند آموزش و پرورش را به دلایل گوناگون سیاسی بی‌‌قدر و قیمت جلوه دهند؛ این بی‌انصافی و خلاف واقع است»، گفت: در 40 سال انقلاب اسلامی، وزارت آموزش و پرورش کارهای بزرگی انجام داده است؛ مثلا پیشرفت در فناوری نانو و سایر رشته‌های علمی و ورزشی و تربیت مدافعان حرم، گام‌های تربیتی خوبی برداشته است، همین نسل سوم و چهارم انقلاب که نه امام خمینی (ره) را و نه دوران دفاع مقدس و شهدای نامدار این دوره هشت ساله را دیده‌اند، امروز شهدای مدافع حرم مانند شهید «محسن حججی» استوار در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: «طعم جبهه» یکی از برنامه‌های فرهنگی ارزشمندی بود که بر اساس توافق به‌عمل آمده میان اداره‌کل آموزش و پرورش استان تهران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شد و این برنامه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تاثیرگذار در بین دانش‌آموزان بود.

وی با بیان این‌که اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم فرهنگی است که هنوز ادامه دارد، تأکید کرد: اما همه دانش‌آموزان نمی‌توانند در اردوی راهیان نور شرکت کنند؛ بنابراین حدود سه هفته پیش، طرح «شمیم نور» را در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور تصویب کردیم تا زمینه موقعیت‌های تربیتی بیشتری فراهم کنیم و دانش‌آموزان بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند. 

کاظمی ادامه داد: در طرح «شمیم نور»، ما بیشتر بر روی برگزاری اردوهای یک‌روزه از مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس کشور به‌ویژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران در همه مقاطع ابتدایی و متوسطه متمرکز هستیم؛ چراکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از زیباترین، جذاب‌ترین، مدرن‌ترین و هوشمندترین موزه‌های غرب آسیاست که بازدید از آن برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در طرح «شمیم نور»، در بهمن سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای این‌که بتوانیم زمینه حضور دانش‌آموزان را در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محیا کنیم، نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داریم، به این معنی که ما تنها به صرف حضور دانش‌آموزان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسنده نمی‌کنیم و امیدواریم که با اجرای برنامه‌های دقیق و جامع‌تر، به خواسته‌ها و اهدافی که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم، برسیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi