شناسه خبر : 71355
سه شنبه 26 آذر 1398 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هدیه «دختران مرصاد» به مناسبت شب یلدا

در فرهنگ ایرانیان شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال رسم و رسوم خاص خود را دارد که خانواده‌ها مقید به اجرای آن هستند. این شب بهانه‌ای است که به دورهمی خانواده‌ها و صرف کردن وقت برای در کنار یکدیگر بودن شود، با اجرای مراسمی چون حافظ‌خوانی و خاطره‌گویی که تا پاسی از شب هم ادامه دارد.

در این میان افرادی هستند که به واسطه اقتضای شغلی و ماموریتی در این شب نمی‌توانند کنار خانواده خود باشند، افرادی مثل مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت که در فاصله هزار کیلومتری، محافظ مرزهای خاکی و معنوی کشور هستند، آن‌ها که در طول جنگ سوریه و عراق با داعش با فدا کردن جان خود امنیت و آرامش را برای مردم کشور خود و دیگر کشورهای مسلمان به ارمغان آوردند.

هدیه دختران مرصاد به مدافعان حرم به مناسبت شب یلدا+ تصاویر

گروه فرهنگی جهادی «دختران مرصاد» در آستانه شب یلدا به فکر این پاسداران ارزش‌ها در خارج از مرزهای کشور افتاده است و با بسته بندی اقلام خوراکی و ارسال آن برای مدافعان حرم سعی کرده تا حال خوش این شب را به گونه‌ای متفاوت با مدافعان حرم سهیم باشد.

آنها طی برنامه‌ای با فراخوان عمومی از دنبال‌کنندگان صفحه خود در اینستاگرام خواستند تا هرکس جمله‌ای را به مدافعان حرم بگوید، سپس هر کدام از این جملات را به همراه مقداری آجیل و خشکبار بسته‌بندی و آماده ارسال برای مدافعان حرم کردند تا از این طریق قدردان زحمات آنان در راه دفاع از امنیت باشند.

«دختران مرصاد» در پست خود به مناسبت این برنامه در صفحه اینستاگرام خود نوشتند: «یلدا بهانه‌ای است برای خوشحال کردن اونها از این باب که بگیم ما می‌دونیم چقدر برای ما سختی می‌کشند، دوری خانواده رو تحمل می‌کنند تا ما بتونیم اینجا راحت بمونیم.»

هدیه دختران مرصاد به مدافعان حرم به مناسبت شب یلدا+ تصاویر

گروه «دختران مرصاد» از نیمه شعبان سال 97 با چند هدف تشکیل شد، توانمندسازی دختران، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های محروم، حمایت از کالاهای ایرانی و صنایع دستی کارشان را شروع کردند، آنها می‌خواستند با اجرای این برنامه‌ها هویت اصلی و ویژگی‌های یک دختر ایرانی مسلمان را به جامعه بشناسند و روی آن کار کنند. برای همین از سال گذشته تا به امروز این گروه برنامه‌های زیادی را با این هدف اجرا کرده‌اند. مثلا سال گذشته در همین ایام و به مناسبت اولین شب یلدای گروه، اعضا، طرح «مهربانی به بلندای یلدا» را برای جمع آوری کمک‌های مردمی و آماده کردن بسته‌های مواد غذایی اجرا کردند و قرار است این برنامه‌ها ادامه پیدا کند.

هدیه دختران مرصاد به مدافعان حرم به مناسبت شب یلدا+ تصاویر

هدیه دختران مرصاد به مدافعان حرم به مناسبت شب یلدا+ تصاویر

هدیه دختران مرصاد به مدافعان حرم به مناسبت شب یلدا+ تصاویر

انتهای پیام/ 141

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi