شناسه خبر : 71356
سه شنبه 26 آذر 1398 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم نثار گل به مزار شهدای ادیان

در آستانه میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، مراسم تجلیل از حماسه آفرینی‌های شهیدان گرانقدر ادیان توحیدی و نثار گل به مزار پاک یکصد تن از شهدای اقلیت‌های دینی با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری صبح امروز (دوشنبه) در آرامستان ارامنه تهران برگزار شد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/9/25/875599_957.jpg

حجت‌الاسلام سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم «تجلیل از حماسه آفرینی‌های شهیدان گرانقدر ادیان توحیدی و نثار گل به مزار پاک یکصد تن از شهدای اقلیت‌های دینی» با اشاره به اهمیت اتحاد میان پیروان ادیان الهی در حفظ تمامیت ارضی کشور، به اهمیت انعکاس این اتحاد در عرصه بین المللی تاکید کرد و اظهار داشت: تقدیم صد‌ها شهید از اقلیت‌های دینی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد که نه تنها این عزیزان هیچ فاصله‌ای با برادران مسلمان خود در دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی احساس نمی‌کنند بلکه در حوزه دفاع از تمامیت ارضی کشور نیز حضوری پرشور و انقلابی داشتند.

وی تکریم امروز شهدای ادیان توحیدی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعد خواند و افزود: یکی از اساسی‌ترین مقوله‌های حفظ و بقای انقلاب اسلامی انتقال فرهنگ انقلاب و انقلابی گری به نسل بعد است و اگر برنامه‌های تکریم خانواده ها، حضور در مزار شهدا، بزرگداشت‌ها و ... اتفاق نیافتد با گذر زمان تفکرات انقلابی گری آرام آرام رنگ باخته و از انقلاب پوسته‌ای بیشتر باقی نمی‌ماند و با کمترین فشار از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین نصیرالاسلامی با استناد به آیه ۴۰ سوره حج گفت: این آیه شریفه بیانگر تشریع حکم جهاد و دفاع در مقابل دشمن، حفظ معابد و نماد‌های دینی با مقاومت، ایثار، شهادت و نصرت الهی است نسبت به کسی که دین خدا را یاری می‌کند.

وی امنیت پایدار امروز کشور را مرهون وحدت و یکپارچگی همه ادیان و فرقه‌های دینی در دوران دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: ادیان توحیدی امروز هم در جنگ نرم و هجمه همه جانبه دشمن همچون زمان جنگ تحمیلی، جانانه ایستاده اند و مقاومت می‌کنند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش همگرایی و وحدت بین همه ادیان و فرق را موجب اقتدار روزافزون کشور دانست و خاطرنشان کرد: آمار شهدای ادیان توحیدی بیانگر بصیرت، مقاومت و وحدت مثال زدنی آنان با سایر مردم ایران در دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: تجمع امروز شما در قطعه شهدای ادیان توحیدی یعنی اینکه انقلاب اسلامی همچنان زنده است و دشمنان بدانند که در اُم القرای کشور‌های اسلامی، ادیان توحیدی در کنار سایر مسلمانان با آگاهی، بصیرت، دشمن شناسی و با تأسی از مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را با سربلندی به انقلاب جهانی امام عصر (عج) متصل خواهند کرد و انشالله با پیروان ادیان توحیدی در کنار حضرت عیسی مسیح (ع) پشت سر امام زمان (عج) اقامه نماز خواهند کرد.

در ادامه این مراسم با حضور یکان تشریفات فرماندهی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم ادای احترام و نثارگل به مزار یکصد تن از شهدای ارامنه با حضور امیر سرتیپ دوم فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و تعدادی از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری و نماینده اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi