شناسه خبر : 71374
چهارشنبه 27 آذر 1398 , 08:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نشست مشترک فراکسیون ایثارگران مجلس و بنیاد بررسی شد:

بودجه، مطالبات و معوقات پاداش پایان خدمت ایثارگران

نشست مشترک اعضای کمیسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی درباره بودجه، مطالبات و معوقات پاداش پایان خدمت، با حضور رییس بنیاد شهید و امورایثارگران در خانه ملت برگزار شد...

فاش نیوز -  نشست مشترک اعضای کمیسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با حضور  رییس بنیاد شهید و امورایثارگران در خانه ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، در این نشست مشترک که در محل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد در خصوص نحوه تخصیص و اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال ۹۹ بحث و تبادل نظر شد.

گزارش شهیدی در مورد جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال 99

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از روند بودجه مالی سال 98 و همچنین پیشنهاداتی در خصوص بودجه 99 بنیاد به سمع و نظر نمایندگان رساند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته ایم برای ایثارگران برنامه‌ریزی کنیم و واقعاً اعتراف داریم و اقرار داریم که نتوانستیم صددرصد پاسخگوی جامعه ایثارگری نسبت به موضوع درمان باشیم. ما دیگر بودجه ای  نداشتیم مگر اینکه مبالغی که سازمان های اقتصادی بنیاد به ما کمک می کردند و از آن سایر مسائل بنیاد را می چرخاندایم.
بنابر این پیشنهادی که امسال به دولت دادیم مبلغ 24 هزار میلیارد و 76 میلیارد تومان است و حقوق و مزایای پرداختی ما بر مبنای  15 درصدی است که بناست اضافه شود و دولت اعلام کرده است. بنابراین در این زمینه ۱۵ هزار میلیارد و 782 میلیارد تومان بودجه در این مسیر مصرف می شود.

 برای بیمه تکمیلی در سال جاری ماهی 250 میلیارد تومان می دهیم. با توجه به تورم و گران شدن تعرفه بیمه، امسال بیمه تکمیلی شده 3هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان یعنی ماهی ۳۰۰ میلیارد تومان(290 یا ۳۰۰ میلیارد تومان). یعنی 3 هزار و ۷۰۰ میلیارد ما برای این کار لازم داریم برای قراردادی که الان بسته ایم و برای سال اینده هم ادامه دارد . حالا این دو قلم را در نظر داشته باشید. ما مشکلات دیگری هم داشتیم که من نامه خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و  خدمت تان عرض کنم که آقا هم دستوری داده بودند به آقای حجازی و آقای حجازی به  آقای دکتر روحانی که نسبت به بنیاد ببینید قضیه چیست و رسیدگی و اقدام کنید.

ما اقلامی که آنجا داده بودیم 5 هزار میلیارد تومان کم داشتیم ولی به دولت آنچه که اعلام کردیم 400 میلیارد تومان برای شهریه دانشجویی برای بودجه ای که دارد بسته می شود، 100 میلیارد تومان برای بیمه عمر و حوادث ایثارگران و  554 میلیارد تومان فعالیت های تخصصی و درمان و توانبخشی ، فرهنگی و اشتغال، درمان مسکن و آموزش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مددکاری که جزو برنامه های بنیاد است. هزینه های اداری و پشتیبانی و پرسنلی ما 590 میلیارد تومان و پاداش پایان خدمت است.

من در همین کمیسیون خدمت شما اعلام کردم که ما تا سال ۹۵ به ایثارگران 16 استان و عمدتا" استان های کوچک را پاداش خدمت دادیم ولی بقیه مانده است. یعنی در مجموع ما تا سال 98 مبلغ 2950 میلیارد تومان لازم داریم تا معوقه عزیزان خانواده شهدا و ایثارگران را  پرداخت کنیم. بنابر این جمع این اقلامی که هفت قلم شد و من خدمت شما عرض کردم در مجموع 24 هزار و 76 میلیارد تومان برای بنیاد آوردند.

ما در دولت از این مبلغ دفاع کردیم و من دو سه تا پیشنهاد در دولت دادم اما دولت اعلام کرد با وضعیت موجود و وضعیت بودجه، ما هیچ پیشنهادی را نمی پذیریم. نه فقط بنیاد شهید بلکه از هیچ کجا هیچ پیشنهادی را نپذیرفتند و از تبصره ها آنچه که لازم بود را تصویب کردند؛ به هر حال ما قدردانی می‌کنیم چون بودجه هیچ دستگاهی بجز بنیاد شهید را اضافه نکردند و این قابل توجه است و  عزیزان دقت داشته باشید که با مشکلاتی که بود تنها بودجه بنیاد شهید را اضافه کردند.
بنابر بودجه‌ای که ما پیشنهاد دادیم (24 هزار میلیارد و خرده ای) مبلغ 18 هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان در لایحه بودجه برای فعالیت های بنیاد آوردند که می توانم بگویم از این مبلغ ۱۸۰۰۰و  152میلیارد تومان برای حقوق  و بیمه مصرف می شود و در بقیه موارد مجدد دستمان خالی می ماند.

برای کارهایی که بنیاد طبق اساسنامه باید انجام دهد اعتباری در نظر گرفته نشده است. منتها آنها چیزی که به ما اعلام کردند بیست هزار و 100 میلیارد تومان است و گفتند در لایحه بودجه در دو ردیف برای شما در نظر گرفته شده است یعنی ۴ هزار و خرده ای از ما کم کردند؛ اگرچه پارسال را ۱۰۰% تخصیص دادند.
ما امسال با سر و صداهایی که کردیم و دولت هم دستش خالی بود، تخصیصی که برای ما داده شد 13 هزار و خرده ای، در سال جاری پرداخت شد. الان برای ما چیزی که در نظر گرفتند 20 هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از ۲۴ هزار میلیارد و خرده‌ای که عرض کردم و درخواست کردیم است.

اگر این تصویب شود و همین ۲۰ هزار و خرده ای که بنا شده است در دو ردیف تخصیص یابد، من فکر می کنم اگر چه کمبود و کسری زیاد هست، من می گویم از ۲۴ هزار و خرده ای که درخواست کرده‌ایم 20 تای آن را دارند می‌دهند و حدود ۴ هزار و خرده ای را به ما می‌دهند. من آمدم خدمت شما عرض کنم که دولت هم واقعاً ندارد و  خود شما هم می‌دانید وضعیت درآمدی دولت چگونه است.
ما آمده‌ایم در دولت یک چیزی را مطرح کرده ایم به این معنا و یک پیشنهاد دادیم؛ آن هم پیشنهادی که در تبصره 16 و دولت مصوب نشد.

البته از طرف ما نقل نکنید چون دولت گفته است شما هیچ حق ندارید که بروید رایزنی کنید. پیشنهاد ما به دولت این بود که در بند الف ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم ما این موضوع را درخواست کردیم که دولت مکلف است معادل 50 هزار میلیارد تومان یعنی این مبلغی که به ما کم داده است، پنجاه هزار میلیارد ریال در قالب واگذاری سهام شرکت های دولتی و دارایی های دولت بابت تسویه و تادیه دیون، مطالبات و معوقات ایثارگران در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد.

این موضوع را در هیات دولت مطرح کردیم اما گفتند که نه نمی توانیم؛ و حتی من در مورد واگذاری اموال بنیاد از آقا اجازه گرفته‌ام منتها ببینید آقای روحانی مرتب می گوید شما که اجازه داری و نماینده ولی فقیه هستی و آقا هم که به شما اجازه داده است.
منتها وضع بازار طوری است که مگر می شود چیزی را فروخت ما یک مقدار اموال را گذاشته‌ایم در سهام ولی هیچ کار دیگری نمی توان کرد؛ چرا که فروشی نداریم.

ما اعلام فروش می کنیم نسبت به وسایلمان اما مشتری وقتی می آید، معامله ای صورت نمی گیرد. ببینید این ۵ هزار میلیارد
اگر شما عزیزان کمک کنید که دولت به ما مثل زمان آقای احمدی نژاد که دولت نیروگاه دماوند را داد و ما نیروگاه دماوند را فروختیم
و از سال ۷۶ تا ۹۲ که پنجهزار و  285 میلیارد بود آن را فروختیم و معوقات را دادیم.
اگر چه واقعا معتقدیم در حق ایثارگران جفا شد؛ چون در سال 76 هر کسی از ما ۵۰ میلیون تومان می خواست می توانست آپارتمان بخرد.
اما الان اگر ۵۰ میلیون تومان هم بدهیم یک پراید را هم نمی تواند بخرد. بنابر این حق این‌ها تضییع شده است.
 پیشنهاد ما به دولت این بود که حالا شما هم بیایید مثل آن زمان یک چیزی به ما بدهید ما خودمان یا در بورس میگذاریم تا درآمد داشته باشیم تا بتوانیم  از این راه کمبودها را جبران کنیم.
بنابر این پیشنهاد من این است که بر اساس گزارشی که از وضعیت موجود به شما ارائه کردم و وضعیت بودجه آینده‌ای که این پیشنهاد را خدمت شما هم عرض می کنم که اگر بتوانید برای ما پنج هزار میلیارد از اموال دولتی، از سهام شرکت های دولتی را به ما  واگذار  بشود، فکر می‌کنم در سال آینده  سختی های بنیاد نسبت به امسال که واقعاً سختی ها بسیار کمر شکن بود کمتر باشد. چرا که خود ما از هر راهی که می رفتیم معمولاً به بن‌بست می رسیدیم. اما اگر این پیشنهاد تصویب شود من فکر می کنم که بتوانیم لااقل در بورس شرکت کنیم و یک مقدار از اموالی که به ما می دهند را بفروشیم. نسبتا در سال ۹۹ سالی نیمه راضی باشیم. همه این پیشنهادها را می‌دهم که شما تصویب کنید.
بنابر این آقای گودرزی به شما  توضیح می دهند و هر چیزی که باقی ماند در خدمت شما هستم.

گودرزی مدیر کل برنامه و بودجه بنیاد شهید

پیشنهاد بنیاد برای لایحه بودجه سال 99

ما سه پیشنهاد برای تبصره ها و دو پیشنهاد برای ردیف ها داریم. یکی از تبصره ها که حاج آقا فرمودند بحث 5 هزار میلیارد تومان ما مطالبات معوقه داریم. مطالباتی که تا سال 98 برعهده بنیاد شهید است. پاداش پایان خدمت خانواده شهدا از سال های 95 تا 97 مطالبات بابت ذخیره مرخصی، شهریه دانشجویی است که 90 درصد آن تا سال 98 قطعی شده است. ما پیشنهاد دادیم که دولت از طریق سهم الشرکه دولت به ما بدهد که ما مطالبات را تادیه کنیم.

همچنین دو مورد دیگر را مطرح کردیم و در بند پ ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه تکلیف کرده است که ده درصد از سپرده های قرض الحسنه بابت اشتغال ایثارگران به بنیاد داده شود، منتها دولت در بند الف و ب تبصره 16 صرفا برای کمیته امداد و بهزیستی آورده است.

ما پیشنهادمان را به دولت دادیم. این طبق قانون باید 10 درصد مانده سپرده در اختیار اشتغال ایثارگران قرار بگیرد و ما این موضوع را پیشنهاد دادیم و خواهش می کنیم در کمیسیون و هم کمیسیون تلفیق مطرح شود که هزار میلیارد تومان از این محل که به صورت اعتبار نیست و تسهیلات قرض الحسنه است از طریق بانک مرکزی و بانک های عامل در اختیار ایثارگران و صندوق اشتغال قرار بگیرد.

پیشنهاد دیگر ما این است که دو هزار میلیارد تومان را دولت در جدول شماره 9 در ردیف های متفرقه آورده است. این را ما در جدول شماره 9 تحت عنوان پاداش پایان خدمت برای بنیاد آورده ایم. پیشنهاد ما این است که از  ردیف متفرقه کسر کنند و نمی خواهیم از سرجمع اعتبارات بنیاد که همان ردیف 131600 است اضافه شود.

پیشنهاد چهارم ما در مورد تسهیلات مسکن است و اصل تسهیلات مسکن 100 هزار فقره وام مسکن در لایحه بودجه آمده است منتها دو تا قید همه ساله طبق قانون می آید. یکی اینکه ایثارگرانی که قبلا از تسهیلات گذشته تا سقف 20 میلیون تومان استفاده کرده اند اگر تا پایان سال 97 این تسهیلات را تسویه کرده باشند طبق قانون مجددا می توانند از این تسهیلات وام مسکن بهره ببرند که متاسفانه این موضوع در لایخه پیشنهادی دولت نیامده است. خواهش ما این است که این را اضافه کنیم.

همچنین طبق ماده 7 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی موظف است که زمین یا مسکن را در اختیار ایثارگران قرار بدهد. بنابر این ما یک بند دیگر به این اضافه کردیم که وزارت راه و شهر سازی موظف است مطابق ماده 7 قانون خدمات رسانی به ایثارگران تعداد 30 هزار فقره زمین یا مسکن در اختیار ایثارگران قرار دهد.

ما این پیشنهادات را آماده کرده ایم که با همت شما سال آینده را یک سال کم استرس تری نسبت به سال 98 که اکنون بنیاد در وضعیت بسیار بسیار مشکلی از لحاظ تامین منابع قرار دارد داشته باشیم. ما ماهیانه هزار و 45 میلیارد تومان فقط باید حقوق بدهیم و ماهیانه 280 میلیارد تومان باید سرانه بیمه بدهیم که واقعا اعتباری برای آن وجود ندارد.

ما از نمایندگان خواهش و استدعا می کنیم که این کمک را بکنند که این موارد از طریق درج و یا اصلاح در لایح بودجه انجام شود.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
آقای شهیدی ما جانبازان را صدقه گیری ساتا نجات دهید و اقعا 750ت گدایی است
لطفا طبق قانون حدا اقل حقوق را پرداخت کنید
سلام.لطفافکری هم بحال ماجانبازان حالت اشتغال بنیادکه از ماده 38محروم هستیم و اگه ماده 38 اعمال نشودازپاداش و همه امکانات محروم هستیم!بکنید.لطفاپیگیری فرمائید.
ماده 38حق همه جانبازان حالت اشتغال است. منفی زدنهاروی کامنت هاازطرف دوستان یعنی درسته باید حق ماداده شود.
جای تاسف داره که برخی منفی میزنند!!!قسم می خورم که حتی کارچندنفرهم نیست.
[سلام وارادت ] درتمام صحبتهای اقای شهیدی حتی یک کلام درموردجانبازان ورزمندگان وازادگان کمک معیشت گیر گفته نشد / 30سال هروقت به بنیاد مراجعه کردیم .گفتند زیر25درصد(نه چیزی تعلق نمیگیره /حالاهم که دولت ومجلس ائین نامه تصویب کردند هر سال به بنیاد ابلاغ می شه ولی بنیاد نصفه نیمه اجرا میکنه /اخه وقتی درائین نامه اجرائی به صراحت بنیادرا مکلف کرده کمک معیشتی معادل حداقل حقوق کارمندان شاغل دولت به واجدین شرایط پرداخت کند ومبلغ این کمک معیشت امسال بگفته اقای پاکدل یک میلیون وپانصدوشصت هزارتومان است نه 750هزار تومان /اقای شهیدی اقای پاکدل شمافقط بلدید حرف بزنید اقا عمل /عمل کنید /یادتون نره انتخابات در پیشه /جانبازان هم یکی یکی دارند میمیرند اقای شهیدی /اقای پاکدل
امام ره.نگذاریدپیش کسوتان جهادوشهادت در پیج وخم زندگی به فراموشی سپرده شوند..تدبیر.تدبیر.
مگه آقای شهیدی جدا از ریاست بنیاد شهید ، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید هم هست ؟ من یکی که تا حالا نمی دانستم حالا این حرف بماند و جدا از حرف های بالا من اصلا نمی فهمم و نمی دانم که چرا بنیاد جانبازان و مستضعفان را از هم جدا کردند حالا نتیجه اش چه شده ؟ بنیاد مستضعفان در دارائی های مصادره شده پهلوی های خائن و عمالش در پول غوطه ور است و بنیاد جانبازان (شهید) این طور مفلس و بیچاره شده و دست گدائی به طرف دولت دراز می کند اگر پول مصادره شده های پهلوی ها و عمالش به دست خانواده شهدا و جانبازان که حق شان است نرسد پس به چه چیزی یا به چه کسی بهتر از آنها میخواهد برسد؟؟؟؟؟؟؟؟
طبق عنایت ونظر امام راحل
فلسفه بنیاد مستضعفان رسیدگی به امور خانواده جانبازان وشهدا ومحرومین بوده .
شهیدی سواد مدیریتی ندارد چرا نیروگاه دماوند را فروخت به یک سوم قیمت سهام نیروگاه را به عنوان پاداش پایان خدمت و معوقات به جانبازان میدادن خیلی بهتر بود.۲.تعداد بازنشسته های شاغل سپاه و ادارات دیگر در بنیاد شهید خیلی زیاد است که اکثرا نیروی مازاد هستند چرا در بنیاد تعدیل نیروی مازاد ندارند.۳-کارمندان بخش آسایشگاهی استان مازندران ساری حقوق ۸۰۰ هزارتومانی دریافت میکنند که از حداقل قانون کار کمتر است و نه انسانی است و نه اسلامی است.۴ در بنیا د بخشی به عنوان پژوهشی و تحقیقات وجود دارد که اصلا و ابدا پروژه هایش علمی نیست و فقط بودجه خوراست فکری به حالش بکنید برای مثال یک مقاله در خور توجه وکاربردی ندارد .۵ جناب شهیدی خیلی که با سواد باشن فقیه دینی هستند نه علم مدیریتی دارند نه سواد مدیریت و نه تخصص لازم برای مجروحین و جانبازان جنگ که بتوانند در زمینه درمان،بیمه و تجهیزات پزشکی اقدام عاجل کنند و فقط به واسطه فامیلی وارد بنیاد شده اند.لعنه اله علی قوم الظالمین
سلام. آقای پاکدل وآقای شهیدی تو را به جدت قسم میدم مشکل ما جانبازان زیر ۲۵درصد از کار افتاده کلی و حالت اشتغال بنیادشهید که از بنیاد حقوق ناچیزی میگیریم حقوق ماده ۳۸ را برایمان اعمال کنید تا ما بیچارگان کمتر پیش زن و بچه ها یمان شرمنده شویم بخدا درد شرمندگی بیشتر ما را عذاب و آزار میدهد تا بیماریمان باید پیش کدام خلق خداوند التماس کنیم مردیم از خجالت خداوند هم نجاتمان نمیدهد تا آسود باشیم آخه تا کی باید درد و عذاب بکشیم و شرمنده باشیم آی خدا واقعا رحمی کن برایمان
ماده ۳۸ برای کلیه جانبازان حالت اشتغال است که هیچ درآمدی به جز حقوق بنیاد ندارند***
این قانون است وتعهد!
که متأسفانه آن رادستکاری کرده اند!!!
به کی بایدبگیم؟!
مرجع رسیدگی کیست؟!
که قانون رااجراکنید.
متن قانون که بصورت کتابچه تهیه شده ودردست مسئولین بنیاداست!
که آن راقایم میکنندوازچشم جانبازان که ذینفع این قانون میباشنددورنگه میدارند!
من شخصأاین قانون پاک شده وغیرشفاف شده رامطالعه کرده وبه عینه دیده ام***
چراقانون را دورمیزنید؟!
و ازشفاف سازی مبترسید؟؟؟!!!
و.....
دقیقا درست فرمودید..آه وناله مان دودمانشان روسیاه خواهدکرد.خداازشون نگذرد..

...

اصلاً ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران ؛

نباید از جامعه شبکه ملی ایثارگران و یا از انجمن های جانبازان باشد ؟!
زیرا همه چیز را برای خودشان می خواهند ؟!
و بچه های دفاع مقدس و جبهه های جنگ را از معیشت و درمان محروم می کنند ؟!
می توانند بروند و پولهایشان را بشمارند ؟!
و رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% را بحال فقر خود رها کنند ؟!
که دیگر بیش از این تاب تحمل دیدن اینان را نداریم ؟!
و مملکت و ایران عزیز و شیعه در امان بماند ؟!
انشاالله .
...
با سلام
متاسفانه اعلام خبر مخالفت مسیولین بنیاد تاثیری برکاهش سهمیه ایثارگران ندارد.بنیاد اگرمی خواست کاری کند قبل از ارجاع طرح به شورای عالی مخالفت خود را به آن شورا اعلام می کرد.
ضمنا مسیولین بنیاد اگر راست می گفتند پس از 23 سال حقوق حالت اشتغال جانبازان ازکارافتاده برخلاف ماده 38 به صورت ناقص پرداخت نمی شد به طوری که جمع حقوق حالت اشتغال جانباز 30 درصد فوق دیپلم کمتر از بازنشسته نیروی انتظامی زیر دیپلم است.
لطفا در سایت قراردهید.
سلام برای خانواده شاهد هرچه بدن بازم کمه و ارزش شهدا بیشتر وبا عظمت تره اما مجروحین جنگ که بعضا جانبازی نگرفتن کسانی که در کنارشان دوستانشان وهمسنگرانشان پر پر شدن دست قطع شد پا قطع شد شکم پاره شد همه رو دیدن عملیاتها رو با پیروزی به پایا ن رساندن روح و روانشان آسیب دید وازرده گشت حالا نرفتن جانبازی بگیرن که روح و روان ازهمه سخت تره حالا وامهای درصد بالا بگیرن و حریف سودهای بانکی نشن از وامهای مسکن نتوانند استفاده کنند و مستاجر باشن بزارید یک بار وامها به اخر برسه بعد دوباره به آن قشر بدین اول شهدا و جانبازان و رزمندگان .انان که هنوز در همه صحنه ها هستن و فراموش شدن پرداخت کنید بعد دوباره شروع کنید هر چن سالهای قبل تصویب شده اما هرگز به عمل نرسیده فقط یک اتفاقی که مافتد بخشنامه ها رو میشه باز بعد چن روز فراموش میشه
ذخیره مرخصی از سال 94 تابه امروز به ماندادن.شهیدی الان پنج ساله این دست اون دست میکنین نمیدین.لطفا پیگیرباشین اگه زحمتی نیست براتون
رزمندگان واقعی بسیجی رو فراموش کردید دوستان دیروز دشمنان امروز ند دوستان امروزدشمنان دیروزند.
باسلام به تمامی کسانی که درجنگ حضور داشتند. جالب است بدانید هزاران نفر از ایثارگران سالهای زیادی هست دنبال گرفتن کمک معشیت یا حقوق حالت اشتغال ویا به هر نحوی دنبال گرفتن کمک جزعی از بنیاد هستند. متاسفانه کمترین ارزش را برای جانبازان با هر درصدی میگذارند. من هفتاد ماه مداوم جبهه ها بودم. چندین هواپیما ساقط کردم. تک وتنها جلو دشمن ایستادگی کردم. عملیاتهای زیادی بودم. ولی هرگز ذره ایی از مسعولان مساعدت ندیدم. حرفم با کسانی هست که حقوق دارند ولی اعتراض هم دارند. کاش همه دارای حقوق بودند. نمیدانم چگونه خودم را ارام کنم. وقتی میبینم حقوق بگیرها هم دنبال حق خودشان هستند. ما هر سال دعا میکنیم چیزی به ما بدهند. هر سال امیدوارانه منتظر هستیم خبری برسد وحداقل پول نان خالی از بنیاد بگیریم ولی انگار جرم بزرگی مرتکب شدیم وجبهع رفتیم. اگر سرمایه یکی از رانت خواران بین همه جانبازان تقسیم شود به خدا اصل عدالت است. اگر حیف میل اداره ها جمع شود. کل ملت راحت میشوند. اگر در ازای یک ماه جبهه بودن صدمیلیون هم بدهند کمتر است. حال انکه علنا میگویند وظیفه تون بوده وباید عمرتان را فدا میکردید. ایا واقعا ما برای اسلام جنگیدیم. ایا سرمایه چند رانت خوار میتواند کل ایثارگران را سیر کند؟ مگر ما جبهه رفتیم تا اقایان ثروت قارونی جمع کنند یا اصلا ما نوکر اینها بودیم؟ کاش روزی برسد وقوه قضایی حساب هزاران نفر رانت خوار را برسد و دلمان خنک شود
سلام،همیشه بودجه برای ایثارگران کم هستش،پول نیست،حالا ذخیره مرخصی ها را که از سال ۹۲مونده رو پرداخت میکنید یا باز موند سال بعد ،سال بعد فکر کنم با مبلغ ذخیره مرخصی ها یه بسته چیپس خرید
سلام اصلا خانواده شهدا مگر مهم هم هستند از سال 94ذخیره مرخصی راندادند خودم مستاجرم شهدا فقط زمان جنگ بمیرن خانواده شان را خودمان میکشیم
ذخیره مرخصی از سال ۹۴قراره به مابدن هنوز خبری نیست اون سال اگه مبدادن میتونستم کلی ازمشکلاتموحل کنم یارهن بشینم ولی الان باهمون مبلغ رهن جابی گیرنمیاد حالا بعداین همه سال هموز دست دست میکنن .آقای شهیدی خودت سیری کمی به فکر ما باش بخدا نداریم .جایگاهی که نشستی مدبون شهدای ماهستی .خواهشا به فکر پرداخت ذخیره مرخصی شهدای ماباش.
سلام ای مسولین خدا در نظر بگیرید واین حق بازنشستگی ما که ۳۷ سال ازش مگزرد به جانبازان ماده ۳۸ بسیجی درسال ۹۹پرداخت کنید ما عمر مان دیگر رفته جوانیمان گزاشتیم پای جبحه بیاید از خدا بترسید وحق حقوق وپاداش بازنشستگی ماتازنده ایم بدهد
فقط ازپرداخت ذخیره مرخصی شهدا هیچ حرفی زده نشده.ازسال 94طلب داریم پس کی به حرفتون عمل میکنین.
با سلام تا العان چندجانباز خودکشی کرده اند چند جانباز دغ کرده واز دنیا رفته اند ما جانبازان شیمیایی وسه سال پرونده اصحاب وروان که دکترها وکمیسیون بدوی در خوزستان قبول کرده که من در عملیات کربلای 4و5 چند بار مجروح شدم وچند بار بستری شدم کی کمیسیون عالی در خوزستان می خواهد جواب بدهد یا می خواهد با این همه فشار ها تا خودکشی بکنیم 53 سال سن دارم بهر ترتیب وسختی وفشار روحی وروانی خودم را تا بازنشتگی رساندم العان دوبار یکی از فرز ندانم دو ترم دانشگا می رود وپول نداشت ترم سوم ثبت نام کند ودو فرزن دیگرم که گول پول برای فوق دیپلم ولیسانس پول نداشتند انصراف دادند وبیش از 2سال است عقد کرده اند وبیکار وپول ندارند که جهیزیه وخونه کرایه کنند گناه اینها بقول فرزن جانباز و20 ماه بسیجی و25 سال بسیجی فعال هستم در آتش نشانی رامهرمز مشغول کارم مزایای جانبازی هم به ما تعلق نمگیرد بنیاد رامهرمز بقول خودش نزدیک 8سال است شکایت کرده ماده 16 خبری نیست کسانی که بعد از ما آمدند س کار حقوقشان از من جانباز بیشتر است به زنگی ودوا ودرمان خودم نمی رسم بیش از 25 سال است که داروهای شیمیایی واعصاب وروان استفاده می کنم معضلی برای خود وخانواده ام بوجود آمده نه کمکی نه لوازم بهداشتی نه زنگی نه پیامی ببینید بر سر جانباز وخانوادهاش چه آمده چجور دارن ذوب می شوند از خدا بی خبرها خدا کند مخالفان خانواده های جانبازان وایثار گران وشهدای عزیز که به خونشان ومالشان وازارشان وبیشتر روی اعصابشان راه می روید خدا شما را از ما بدتر بکند مخالفان حق خور بی ارضه مال جمع کنید حلوا درست کنند برای خودتان وخانوادهاتون آمین به حق محمد (ص) وآل محمدصلوات
با سلام
کل مبلغ بازنشستگی شهدا و جانبازان چقدره ?
چرا هیچ جایی کل مبلغ رو شفاف نگفتن ?
سلام
چرا مبلغ کلی که برای بازنشستگی شهدا و جانبازان در نظر گرفتند رو نمی گن چقدره??
خورد خورد پول میدن که چیکار کنیم
با سلام
کل مبلغ بازنشستگی شهدا و جانبازان چقدره ?
چرا هیچ جایی کل مبلغ رو شفاف نگفتن ?
با سلام تکلیف ما برای جانبازی چه شده اونجا هم پارتی بازی میکنند خدایا چرا ما را دق مرگ میکنید اقا مریضیم ریه هام در حال سوزش و در ده تمام سیستم اعصاب و روانم پاشیده است منزوی و تنها و گوشه گیر شدم در فکر خودکشی هستم وقتی با نداری و درد و بیخانمانی زندگی کنم مرگ بهتر است مستاجرین که ده روز برای تخلیه مهلت دارم این جواب من بوده ایا من ایرانی نیستم که روانی شدم از بس از درد و بدبختی تو کشور خودم دارم می کشم مگر چه میخواهم کمی محبت و صداقت مسعود نیک ابدی فقط حرف حرف حرف قیامتی هم خدا گذاشته برای حق خواهی و پس دادن ظلم ستمگران
سلام جانباز ۲۵درصد کارافتاده حالت اشتغال تا به حال نه وام مسکن داده اند نه حقوق جانبازی پرداخت میشود از لحاظ مالی خیلی زجر میکشم من که خیری از بنیاد شهید ندیدم بسم الله این پرونده اینم حرفام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi