شناسه خبر : 71387
پنجشنبه 28 آذر 1398 , 08:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درگذشت ۸تن از والدین دارای ۲ و ۳ شهید در هفته گذشته

هر روز که می‌گذرد پدر و مادرانی از شهدا دار فانی را وداع می‌گویند، هر کدام از این والدین گنجینه خاطراتی هستند که با رفتنشان سینه مملو از خاطراتشان از شهیدان هم به خاک سپرده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در این سال‌ها بر ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و استفاده از این گنجینه ارزشمند تاکید داشته‌‌اند. اینک والدین شهدا به سن کهنسالی رسیده‌اند و هر روز شاهد از دست رفتن تعدادی از آن‌ها هستیم که همین امر لزوم توجه بیشتر به بحث گردآوری خاطرات آنان را گوشزد می‌کند.

در هفته گذشته نیز هشت تن از والدین شهدای دارای دو و سه شهید دار فانی را وداع گفتند و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

در تهران مادر شهیدان «سید محمود و سید علی دگناتی» و نیز پدر شهیدان «محسن، مجتبی و محمدرضا عرب سرخی» دار فانی را وداع گفتند. شهید سیدعلی دگناتی 11 بهمن 1365 در منطقه شلمچه به شهادت رسید و شهید سید محمود دگناتی نیز چهارم اسفند 1362 در جزیره مجنون جاویدالاثر شد. شهید مجتبی عرب سرخی ۱۵ اردیبهشت سال 61 در عملیات بیت‌المقدس، محسن 23 اسفند سال 63 در جزیره مجنون و محمدرضا عرب سرخی 21 دی 65 در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

در خراسان رضوی نیز در هفته‌ای که گذشت مادر شهیدان «رضا و عباس ابوطالب‌زاده سرابی» و نیز پدر شهیدان «ابوالفضل و یوسف احسانی» به فرزندان شهیدشان پیوستند. ابوالفضل و یوسف احسانی در سال‌های 1340 و 1334 چشم به جهان گشودند و در 21 آذر 1360 گیلانغرب و 24 آذر 1360 آبادان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. برادران شهید رضا و عباس ابوطالب‌زاده سرابی در 26 خرداد 1341 و اول شهریور 1344 در مشهد چشم به جهان گشودند و در چهارم تیر 1362 و 30 مهر 1363 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

در مازندران مادر شهیدان «رحمت‌الله و لطف‌الله هاشم‌زاده» در اثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. شهید رحمت‌الله هاشم‌زاده در تاریخ چهارم دی 65 در ام‌الرصاص و شهید لطف‌الله هاشم‌زاده در تاریخ هفتم بهمن 63 در چنگوله به فیض شهادت نائل آمدند.

مرحومه «سهوره اکرمی پروین‌آذر» مادر شهیدان «حسن و حسین اکرمی پروین‌آذر» از استان آذربایجان شرقی نیز در هفته گذشته دار فانی را وداع گفت. شهید حسن اکرمی 21 دی 1340 در شهرستان مراغه متولد شد و به‌ عنوان پاسدار در جبهه‌ها حضور یافت و در تاریخ 22 مهر 1360 در بوکان به فیض شهادت نائل آمد. شهید حسین اکرمی در تاریخ 18 فروردین 1344 در شهرستان مراغه متولد شد و به‌ عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور یافت و در تاریخ 20 آذر 1360 در سرپل ذهاب در عملیات طلوع فجر به شهادت رسید.

در استان سمنان «محمدرضا طالع‌زاری» پدر شهیدان «حامد و هادی طالع‌زاری» و همسر شهیده «پروانه هادی حسین‌آبادی» در سن 68 سالگی دار فانی را وداع گفت. شهیده پروانه هادی حسین‌آبادی و شهیدان هادی و حامد طالع‌زاری در تاریخ 30 فروردین 67 بر اثر اصابت موشک دشمن به مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

در قزوین نیز پدر شهیدان «خلیل و عماد گوینده» به فرزندان شهیدش پیوست. شهید خلیل گوینده، سال ۱۳۳۴ در بغداد به دنیا آمد. این شهید بزرگوار سرباز نیروی دریایی عراق بود که در بهار سال ۱۳۵۹ و به سبب اصالت ایرانی‌اش، توسط رژیم بعث دستگیر و زندانی شد. پس از مدتی اعلام می‌شود که توسط رژیم عراق اعدام شده و تاکنون اثری از پیکر وی به دست نیامده است. همچنین برادر این شهید بزرگوار عماد گوینده سال ۱۳۴۴ در شهر قزوین به دنیا آمد. این شهید دهم شهریور ۱۳۶۵ در منطقه حاج‌عمران بر اثر اصابت ترکش به سرش شهید شد که مزار او در زادگاهش قرار دارد.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi