شناسه خبر : 71389
پنجشنبه 28 آذر 1398 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری سالگرد سه شهید در گلزار شهدای تهران

همزمان با روزهای پایان هفته و در واپسین روزهای فصل پاییز مراسم‌های سالگرد دو نفر از شهدای تفحص و یکی از شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا(س) برپا می‌شود.

برگزاری سالگرد دو شهید تفحص و یک شهید مدافع حرم در گلزار شهدای تهران

همزمان با روزهای پایان هفته و در واپسین روزهای فصل پاییز مراسم‌های سالگرد دو تن از شهدای تفحص و یکی از شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا(س) برپا می‌شود. این دو مراسم در روز پنج شنبه 28 آذرماه 98 در گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت شهدای تفحص شهید علی‌رضا شهبازی و شهید محمدرضا زمانی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و با سخنرانی اصحاب کریمی و مداحی مداحان اهل بیت از ساعت 15:30 بر سر مزار شهیدان در قطعه 27 گلزار شهدا برپاست.

شهید «علی‌رضا شهبازی» در سال 1355 به دنیا آمد، علی‌رضا در مسیر رشد، خود را برای رسیدن به شهادت آماده می‌کرد و چراکه شهادت را بالاترین درجه می‌دانست. او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد و سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدا آرمید.

شهید محمدرضا زمانی نیز در سال 1378 به عضویت رسمی سپاه شهید بروجردی درآمد. در همان سال هیئت" یازینب(س)" را تأسیس کرد و خود مداحی و میانداری می‌کرد. با پیگیری زیاد به گروه تفحص لشکر27 محمد رسول‌الله پیوست. در 26 آذر ماه سال 80 در منطقه پاکسازی شده فکه بر اثر انفجار مین والمری به همراه " علی‌رضا شهبازی" به شهادت رسید و بعد از تشییع در محل سکونتش، او را در " امامزاده عباس چهاردانگه" به خاک سپردند و سنگ یادبودش نیز در نزدیکی مزار شهید محمودوند در قطعه 27 گلزار شهدای تهران قرار گرفت.

گلزار شهدای تهران , شهدای مدافع حرم , کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ,

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم امیر لطفی از ساعت 14 آغاز می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام نورانی و با مداحی مداحان اهل بیت در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

شهید امیر لطفی متولد 1365 بود. این شهید 29 ساله، اصالتاً مراغه‌ای است. او از نیروهای فرماندهی اجرایی ستاد مشترک سپاه بود. شهید مدافع حرم امیر لطفی در 30 آذرماه سال 1394 مصادف با شهادت امام حسن عسکری(ع) در شهر حلب سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیک مطهرش در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

گلزار شهدای تهران , شهدای مدافع حرم , کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi