شناسه خبر : 71408
شنبه 30 آذر 1398 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آرایی در جهت تضییع حقوق ایثارگران(۶)

اگر بنیاد و کمیسیون ماده۱۶ به وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق قانونی ایثارگران عمل کنند، شاهد اتفاقاتی که هر روز در جهت تضییع حقوق ایثارگران گسترش می‌یابد، نیستیم.

فاش نیوز - اگر بنیاد و کمیسیون ماده16 به وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق قانونی ایثارگران عمل کنند، شاهد اتفاقاتی که هر روز در جهت تضییع حقوق ایثارگران گسترش می‌یابد، نیستیم.

پیرو اقدامات قبلی دادیار شعبه سوم دادسرای دیوان محاسبات کشور طی نامه شماره87/173/853 مورخ88/2/16 به ریاست وقت بنیاد اعلام می‌کند: پرداخت توأمان حقوق حالت اشتغال و حقوق و مزایای کارمندی به تعدادی  از جانبازان و همچنین پرداخت توأمان حقوق تبصره یک و 6 قانون حالت اشتغال به تعداد دیگری از مشارالیهم، نظر به مغایرت اقدامات فوق با قوانین و مقررات موضوعه و توجها به مفاد رأی اصداری از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اقتضا دارد مقرر فرمایید معاونت‌های ذیربط از هرگونه پرداخت حقوق و مزایا تحت عناوین فوق به‌صورت مضاعف خودداری و اقدامات لازم را به‌منظور برگشت و جبران پرداخت‌های انجام‌شده قبلی با قید فوریت معمول و نتایج حاصله را در اسرع وقت به این شعبه ارائه نمایند.

از نکات قابل تأمل تکرار مداوم اقداماتی است که مستند به رأی هیأت عمومی دیوان برای ایثارگران مشکل‌تراشی می‌کند؛ اقداماتی که هر بار با پیگیری‌ها انتظار می‌رود به نتیجه نهایی منجر شده باشد، ولی با اقدامات شیطنت‌آمیز به طریقی دیگر علم می‌شود.

قبل از نامه شعبه سوم دادیاری دیوان محاسبات، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس بنیاد طی نامه مورخ88/2/19 به بنیاد استان‌ها اعلام می‌کند: از آنجا که پرداخت توأمان حقوق حالت اشتغال تبصره یک و 6 با دریافت حقوق و مزایا بابت اشتغال به‌کار همزمان با دریافت حقوق حالت اشتغال مورد ایراد دیوان محاسبات قرار گرفته و مغایر رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری است، لذا لازم است در این خصوص دقت لازم را به‌عمل آورده و مشخصات کارکنانی که از حقوق و مزایای تبصره یک برخوردار هستند برای اقدام لازم ارسال گردد.

مفاد بندهای فوق براساس قوانین جاری و رأی هیأت عمومی دیوان و همچنین نظر دیوان محاسبات تنظیم گردیده است.

مدیریت بنیاد که وظیفه دفاع از حقوق ایثارگران را دارد به‌دلیل عدم آشنایی با قوانین و مقررات در برابر هر ایرادی که از دستگاه‌های نظارتی به آنان ارسال می‌شود منفعل عمل می‌کند و بدون آنکه بتواند بین موارد ارسالی تفکیک قائل شود و دربرابر ایراداتی که مبنای قانونی ندارد و فقط سلیقه کارشناسی است که از دستگاه نظارتی ارسال می‌شود، مقاومت کرده و با استدلال قانونی آن ‌را رد کند نسبت به پذیرش آن اقدام و برای ایثارگران مشکل ایجاد می‌کند.

یوسف مجتهد

اینستاگرام
آقای مجتهد سلام
سه سال پیش دنبال کار یکی از رزمندگان معسر رفتم و در امور ایثارگران برایش پرونده تشکیل دادم. مرتبا این فرد و خانمش با ایثارگران اهواز تماس می گرفتند و به انان قول داده بودند بلافاصله که بودجه آمد بحسابش پرداخت می کند. امروز آن فرد با من تماس گرفته و گفت از ایثارگران به او گفته اند موافقت نشده و برایش پول نمی ریزند. چون در زمانیکه در بسیج بوده است باید 6 ماه جبهه می رفتند یا 5 درصد جانبازی داشته باشد. نامبرده در زمان خدمت سربازی در سپاه در جبهه بوده و بیش از یکسال گفته بودند برایش جبهه داوطلبانه منظور می شود. احتمال می دهم مشکل مربوط به موضوعی است که اخیرا در مورد دو سوم خدمت سربازان که قرار بود داوطلبانه محسوب شود و الان تحریف می کنند، باشد. معلوم نیست چه کسانی این کار را کرده اند و این بساط را برای این بندگان خدا به وجود آورده اند که بعد از سه سال که به آنان قول داده اند این نارضایتی را ایجاد کرده اند. لطفا پیگیر این موضوع باشید.ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi