شناسه خبر : 71430
شنبه 30 آذر 1398 , 18:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بلاتکلیفی پرونده احراز جانبازیِ جانباز فوت شده!

فرزند جانباز شیمیایی گمنام - احتراما اینجانب فرزند بازنشسته 1381 ناجا و جانباز متوفی 25 درصد 1386 بنیاد شهید که هویت جانبازی ایشان به بعد از بازنشستگی موکول شده بود.

چهار نهاد مربوطه حق ایشان رو تضیع نمودند اولی ناحیه انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد بود که هویت جانبازی ایشان رو منوط به اقدام ازطریق بنیادشهید عنوان نموده.

دومی با تحت پوشش بنیاد شهید درسال 1383 و با 5درصد کمیسیون به خاطر وجود ترکش پای چپ، طبق آیین نامه داخلی، کمیسیون احراز جانبازی ایشان را منوط به گذشت سه سال دیگر عنوان کرده بود که همین امر منجر به فوت ایشان گردید.

سومی هم کلانتری ناحیه انتظامی شیراز درحین کالبد شکافی جسد که می بایستی وراث مرحوم را نزد خود می خوانده اما شخص دیگری مراجعه و طبق مستندات کلانتری به قاضی کشیک استان شیراز که پیرامون این موضوع بوده، کسی یا شخصی شاکی نمی باشد و به همین علت پزشکی قانونی علت فوت را نارسائی مزمن و عوارض ناشی ازآن اعلام می دارد.

طی ملاقات با قائم مقام محترم سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران (سردار انصاری) طی مکاتبه با کمیسیون پزشکی ماده 15 مرقوم نمودند « مجروح جنگی را که متعاقب عفونت ریوی اعلام نمودید با اینکه مدارک شیمیایی داشته اند لذا با دقت و بررسی کامل درمورد پرونده اقدام گردد.»

پزشکی قانونی هم درسال 1388 با توجه به همان رای قبلی اظهار نموده جهت هرگونه سوال یا ابهام خاص مقتضی است که ازطریق مرجع قضایی مربوطه اقدام گردد، چون در بیمارستان شیراز براثر ضایعه پوستی پشت گردن و ریوی ناشی از شیمیایی بودن، در مورخه 1386/6/27 فوت می نماید.

لذا از آن مقام محترم استدعا دارم نسبت به ارایه مستندات مربوطه به کمیسیون عالی جهت اعاده حق ایشان اقدام نمایند.

مستدعی است نهایت همکاری با خانواده ایشان معمول گردد.

( مرحوم محمدحسین محمد یاری فرزند علی اکبر جانباز متوفی 25درصد ران راست.)

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام اینجانب یکی ازجانبازان 30 درصد جنگ ایران هستم که از سال 1375 تحت پوشش حالت اشتغال بنیاد هستم. پس از گذشت بیش از 31 سال از پایان جنگ وبیش از 23 سال از کارافتادگی هنوز به صورت علی الحساب حقوق می گیرم. خوشبختانه یا متاسفانه طرح حذف کلیه سهمیه هاازقبیل هیات علمی و ایثارگران و رزمندگان وغیره از سوی وزرای بهداشت و علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شد واحتمالا کنکور99 ویا سال بعد سهمیه ایثارگران لغو ویا تغییر فاحش نسبت به سال 98 داشته باشد. معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد به جای اینکه ازسوی دیوان عدالت ویا سازمان بازرسی کل کشور مانع اقدامات خودسرانه وخلاف قانون ایثارگران دو وزیر مذکورشود جریان حمایت از سهمیه را رسانه ای کرده است ... بگذریم خواهشمندم در سایت درج شود. باتشکر
سلام ، با تشکر از فاش نیوز عزیز که موضوع بسیار مهم و حیاتی را مطرح کرده که این روزها موجبات دغدغه و نگرانی شدید بسیاری از جانبازان را پس از فوت یا شهادت ایجاد کرده است لذا خواهشمند است موضوع به منظور رفع مشکل و اتخاذ تصمیم لازم بنجو مقتضی باستحضار مسئولان محترم رسانده شود.
بسیاری از خانواده های جانبازان پس از فوت یا شهادت جانباز ، هنگامی که برای برقراری حقوق و مستمری ماهانه مراجعه می کنند با مشکلات گوناگونی مواجه میگردند که برقراری حقوق ماهیانه را ماهها بلکه سالها با مشکلاتی روبرو میکند لذا خانواده محترم ایثارگران را گرفتار مشکلات معیشتی برای گذران زندگی مینمایند که گاهی به متلاشی شدن خانواده ایثارگران منجر خواهد شد.
برخی از اینگونه مشکلات که برای برقراری حقوق ماهیانه وجود دارند دارای علتهای متفاوتی هستند. برخی ناشی از کارشکنی بعضی مسئولان و برخی ناشی از نارسایی قانونی یا طی فرایندهای معمول برای تکمیل مدارک پرونده میباشند. موردی ملاحظه شده که به بهانه واهی و به علت عدم پیگیری جانباز در دوران حیات برای تکمیل مدارک و جمع آوری سوابق بیمه یا پرداخت تفاوت انتقال بیمه از صندوق در دوران نظام وظیفه و برخی اشکالات موجود و رایج در اکثریت پرونده ها و اعمال سلیقه مسئول مربوط و قطع حقوق پس از شهادت جانباز بوده که تا تکمیل پرونده یا پرداخت مبالغ زیاد بدهی که جانباز در دوران حیات قادر به پرداخت نبوده خانواده جانباز مجبور شدند ماهها بدون حقوق زندگی کنند که جای تامل بسیار دارد.
مسئولان ذیربط میبایست ترتیبی اتخاذ نمایند تا چنانچه مشکلی برای برقراری حقوق و مستمری ماهیانه خانواده جانبازان پس از شهادت یا فوت وجود داشته باشد بنحو لازم حقوق به خانواده پرداخت شود زیرا عدم پرداخت حقوق به بهانه طی فرایندهای قانونی و معمول یا تکمیل مدارک پرونده که ماهها زمان نیاز دارد موجب نابودی خانواده ایثارگران خواهد شد که بزرگترین ظلم به خانواده ایثارگران میباشد در حالیکه با پیش بینی یک تبصره یا قانون مدون میتوانند از نابودی خانواده ایثارگران که گاهی برای طی مراحل قانونی ماهها از دریافت حقوق محروم میگردند جلوگیری شود.
پدر بنده باز نشسته سپاه با ۷۳ماه حضور در جبهه های جنگ تحمیلی و۲۰درصد جانبازی و۴۵درصد از کار افتاده گی سپاه بعلت صدمات ناشی از جنگ تحمیلی دارد که در ۲۰اردیبهشت ۹۹ فوت نمودن آیا ایشان بعنوان شهید محسوب می کردم یا نه
با عرض سلام تورا روح سردار سلیمانی به کمیسیون احراز شهادت رسیدگی کنید پرونده پدرم یک سال بلاتکلیف مانده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi