شناسه خبر : 71431
یکشنبه 01 دي 1398 , 08:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دادگاه لاهه از جنایات اسرائیل گفت جیغ آمریکا بلند شد

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده این نهاد قصد دارد تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی اسرائیل آغاز کند. این موضع‌گیری، با خشم و اعتراض شدید آمریکا مواجه شده است!

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین بیش از 7 دهه است که ادامه دارد. هزاران کودک و غیر نظامی، قربانی این جنایت‌ها شده‌اند. با این وجود به دلیل نفوذ لابی صهیونیستی در عرصه بین‌الملل، نهادهای حقوقی کمتر جرات کرده‌اند به این جنایت‌ها بپردازند و همین چراغ سبز و سکوت مجامع بین‌المللی باعث تشدید جنایت‌های این غده سرطانی شده است. اما این جنایات‌ها کار را به جایی رسانده که دادگاه لاهه در اقدامی نادر علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم کند. اما آمریکا این اقدام نادر را هم تحمل نکرد.
به گزارش ایسنا، «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل در خاک فلسطین اعلام کرده، قصد داریم تحقیقات خود در این خصوص را آغاز کنیم:«بررسی مقدماتی در فلسطین انجام شده است و برای شروع تحقیقات دلایل منطقی داریم. اسرائیل عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست. بنابراین قضات ما حوزه جغرافیایی تحقیقات را تعیین می‌کنند.» در بیانیه «بنسودا» همچنین آمده: «به این نتیجه رسیده‌ایم که جرایم جنگی در کرانه‌ باختری، قدس شرقی و نوار غزه رخ داده‌اند».
 دیوان کیفری بین‌المللی سال ۲۰۱۵ نیز اعلام کرده بود تصمیم گرفته تحقیقات مقدماتی در مورد جنایات جنگی را که توسط این رژیم انجام شده، آغاز کند.
واکنش‌ها
در واکنش به این خبر، مایک، پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده: «ما به شدت با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل و هر اقدام دیگری که به صورت ناعادلانه اسرائیل را هدف قرار دهد، مخالفیم... فکر نمی‌کنم فلسطینی‌ها شایستگی داشتن کشوری دارای حاکمیت را داشته باشند. آنها شایستگی دستیابی به عضویت کامل یا مشارکت به عنوان یک کشور در نهادها و نشست‌های بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی را ندارند»(!)
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این روز را «روز سیاه حقیقت و عدالت» دانسته و این تصمیم را باطل اعلام کرده است!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi