شناسه خبر : 71461
دوشنبه 02 دي 1398 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«مبل‌های شکسته»رابرت‌هلوی!

  رابرت هلوی -ROBERT HELVEY- یکی از تئوریسین‌های جنگ نرم و کودتای مخملی است که در فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ نیز نقش قابل توجهی داشته است. در جایی به نقل از رابرت هلوی خوانده و یا دیده‌ام که می‌گوید؛ برای تولید گرما، هیزم یا ذغال‌سنگ را درون بخاری‌ها و شومینه‌ها می‌ریزند و کار عاقلانه‌ای نیز هست چرا که هیزم و ذغال‌سنگ از جمله سوخت‌های ارزان‌قیمت است و استفاده از آن برای تولید گرما مقرون به صرفه است. هلوی در ادامه می‌گوید؛ اگر مشاهده کردید که در یک خانه مسکونی و یا در سالن یک کارگاه تعدادی مبل را درون شومینه ریخته و می‌سوزانند، صاحب‌خانه یا مدیر کارگاه را دیوانه تلقی نکنید! شاید مبل‌ها به علت شکسته‌شدن پایه‌ها و پاره شدن پارچه روی آن دیگر قابل استفاده نبوده و باید دور ریخته می‌شدند. در این حالت برخلاف تصور اولیه شما آنچه در بخاری و یا شومینه درحال سوختن است، مبل نیست که نگران ارزش و قیمت آن باشید! مقداری چوب و پارچه است که اگرچه پیش از این مبل بوده ولی حالا دیگر تاریخ مصرف خود را از دست داده و سوزاندن آن با صرفه‌تر از دور ریختن است!
 هنجار‌شکنی این روزهای برخی از نمایندگان مجلس و تعدادی از سیاست‌بازان مدعی ‌اصلاحات و همنوایی بی‌پرده آنها با خواسته‌های رسماً اعلام شده دشمنان را تنها با تئوری؛ «مبل‌های سوخته» رابرت هلوی می‌توان تعریف کرده و به ارزیابی نشست. کافی است نگاهی گذرا به سوابق و کارنامه آنها بیندازید. وطن‌فروشی در فتنه
آمریکایی اسرائیلی ۸۸، نظر‌‌سازی به سفارش دشمن در پوشش نظرسنجی! همکاری با کانال صهیونیست‌ساخته آمد‌نیوز، حمایت از اراذل و اوباش اجاره‌ای در آشوب‌های اخیر، آلودگی به فساد اقتصادی، پیشنهاد واگذاری جزایر ایرانی به بیگانگان، تلاش برای حذف قانون حجاب و... فقط بخشی از کارنامه سیاه آنان است که تاکنون از پرده بیرون افتاده است.
و اما، مراجعه به نمونه‌های مشابه قبلی این احتمال را قوت می‌بخشد که اتاق فرمان طیف یاد شده از کارکرد بعدی آنها قطع امید کرده است و آنان را مهره‌های سوخته‌ای تلقی می‌کند که ترجیح می‌دهد قبل از آنکه دور ریخته شوند به عنوان مبل‌های شکسته در تئوری ‌هلوی از آنان بهره‌کشی کند.
حسین شریعتمداری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi