شناسه خبر : 71508
سه شنبه 03 دي 1398 , 16:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویب بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید برای سال ۹۹

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی برخی نتایج نشست مشترک نمایندگان ایثارگر با مسئولان بنیاد شهید را تشریح کرد...

فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس از تصویب بودجه 24 هزار میایارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی، نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی و در تشریح جزئیات نشست مشترک با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس بودجه پیشنهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیش از 24 هزار میلیارد تومان برای راهبرد امور جامعه ایثارگری در سال آینده وجود دارد که از این مبلغ، دولت 20 هزار میلیارد تومان را عهده دار شده است اما مبلغی نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد که نمایندگان ایثارگر با تلاش و همت خود باید کسورات را جبران کنند.

کریمی ادامه داد: با توجه به هماهنگی قبلی که با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عمل آمده بود، در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 99، فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اقدام به برگزاری جلسه مشترکی در محل کمیسیون اصل 90 در بهارستان کرد.

شهیدی: به بنیاد شهید کمک کنید

وی افزود: در این نشست آقای شهیدی گزارشی از شرایط و نحوه و میزان اعتباراتی که برای حوزه ایثارگران در لایحه بودجه سال 99 توسط دولت لحاظ شده است ارائه کرد. همچنین درخصوص کسوراتی که در بودجه بنیاد شهید وجود دارد، رئیس بنیاد شهید خواستار کمک و مساعدت نمایندگان ایثارگر برای تامین اعتبارات مورد نیاز شد.

نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اضافه کرد: در این نشست پس از رایزنی هایی که بین نمایندگان ایثارگر و مسئولان بنیاد شهید صورت گرفت، مقرر شد این موضوع توسط نمایندگان در مجلس در فرآیند رسیدگی به لایحه بودجه سال 99 پیگیری شود تا با ارائه پیشنهاداتی کم و کاستی های موجود در بودجه بنیاد در سال آینده برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: مهم ترین دغدغه ای که اعضای فراکسیون ایثارگران در این نشست داشتند، بحث تامین کامل منابع مالی لازم برای بیمه تکمیلی جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا بود که طی دو سال گذشته باعث ایجاد بحران در امر سلامت جامعه ایثارگری شده است و متاسفانه بسیاری از مراکز بهداشتی قراردادهای خود را با بنیاد لغو کرده بودند و از پذیرش ایثارگران خودداری می کردند.

بیمه تکمیلی دغدغه جامعه ایثارگری

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک دغدغه جدی از سوی جامعه ایثارگری در نشست مشترک با بنیاد شهید مطرح شد و با توجه به تمهیداتی که قرار است از سوی بنیاد فراهم شود و قول هایی که از طرف سازمان برنامه و بودجه داده شده و در لایحه بودجه سال آینده نیز لحاظ شده است، امیدواریم در سال آینده در این بخش، مشکل خاصی نداشته باشیم.

تهاتر بدهی بنیاد به دانشگاه آزاد

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تصریح کرد: موضوع بعدی، بحث بدهی زیاد بنیاد شهید به دانشگاه ها درخصوص شهریه دانشجویان ایثارگر بود. در این مورد آقای شهیدی اعلام کرد که بر اساس توافقاتی که با دانشگاه آزاد اسلامی، که تقریبا بزرگ ترین طلبکار بنیاد شهید است، داشتیم کل بدهی به صورت تهاتر زمین و املاک تسویه خواهد شد.

نماینده ایثارگر مردم اراک یادآور شد: مقرر گردید با این توافق بنیاد با دانشگاه آزاد، معضل پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر در سطح کشور برطرف شود تا بتوانند با فراغ بال به تحصیلات خود ادامه دهند.

رشد اعتبارات بنیاد در سال 99

کریمی با اشاره به مبحث دیگری در مورد حقوق و مزایای خانواده ایثارگران تاکید کرد: در این نشست گزارشی درخصوص اعتبارات مورد نیاز در سال آینده ارائه شود و با عنایت به همه مشکلاتی که دولت در بخش اعتبارات برای سال آینده دارد و این مشکلات هم قابل قبول است، با پیگیری هایی که در فراکسیون ایثارگران و بنیاد صورت گرفته است، در لایحه بودجه سال 99، رشد قابل قبولی برای اعتبارات مورد نیاز بنیاد شهید دیده شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی متذکر شد: باید تلاش کنیم در سال 99 مجموعه خانواده بزرگ ایثارگران که حق بزرگی به گردن نمایندگان، دولتمردان و همه ملت ایران دارند، از کمترین مشکلات برخوردار باشند.

بودجه 24 هزار میلیارد تومانی بنیاد در سال آینده

کریمی درخصوص رقم بودجه سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در لایحه بودجه سال 99 یادآور شد: مجموع رقمی که برآورد بنیاد شهید برای بودجه سال آینده بود، حدود 24 هزار میلیارد تومان است اما رقمی که در لایحه بودجه کل کشور پیش بینی شده است، کمتر از 21 هزار میلیارد تومان است و 3 هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای بنیاد شهید در سال 99 وجود دارد که امیدواریم با تدابیری که از سوی نمایندگان ایثارگر مجلس اندیشیده شده، کسری اعتبارات برطرف شود.

**معرفی

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
آقای نماینده از افعال گذشته استفاده نکن مشکلات هم چنین باقیست به خدا بیشتر از هفت ماهه که هیچ بیمارستانی در کرج نه ما رو ویزیت میکنه و نه خدمات دیگه ارائه میده خارج از بیمارستان هم تعداد مراکز طرف قرارداد محدوده واقعا تازه فهمیدیم بینه ایران چی بود ...
سلام انتخابات دوره دوازدهم مجلس در حال شروع و تبلیغات نامزدها همراه با و عده های کذایی در حال شکل گرفتن است چند تن از هم رزمانم که در عملیات های مشترک با هم بودیم و برخی از ناحیه کمر و گردن قطع نخاع شده بودند وقتی در مکان های پوسیده نگهداری میشدند و سی سال از سن 15 سالگی قطع نخاع شده بودند الان پنجاه ساله شدند خدمتشان که شرفیاب شدم دیدم عده ای جنگ ندیده و اتو کشیده با این عزیزان قطع نخاعی در حال سلفی گرفتن و سپس فتوشاپ نردبان ترقی برای خود میسازند آیا باید سربازان خمینی کبیر به این صورت در این مخروبه ها رفتار شود و کسانی که در زمان جنگ در هزار سوراخ یا کشورهای بیگانه پنهان شده بودند امروز شدند وارثان انقلاب و در پست های کلید ی هر غلطی که منافعشان را شامل شود اجرا میکنند برای امتحان پیگیری کنید آیا کسانی که برای تبلیغات انتخابات سلفی میگیرند گذشته این جماعت عمرو عاص صفت را پی گیری کنید آخر درد دلهایمان ما را کشت یا امام عصر عج ظهور کن
سلام ، قلب ایثارگران مملو از انتقادهای آتشین است که دلها را آتش زده اما هرچه بگوییم گوش شنوایی نیست. در خصوص بودجه بنیاد براساس اظهارات رییس محترم بنیاد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها از طریق سایت مقدس فاش نیوز عرض کردیم قانون خدمت رسانی به ایثارگران 70 درصد اقدام و اجرا شده اما بودجه صددرصد تخصیص و جذب شده است. علاوه بر بودجه خزانه میدانیم بنگاه های اقتصادی بنیاد دارای درآمدهای نجومی است که میبایست بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خدمت رسانی به ایثارگران هزینه شوند اما اینچنین نبوده است.
میدانیم ایثارگران جبهه مقاومت نیز تحت پوشش بنیاد هستند و مشکلات بنیاد را در این رابطه میدانیم اما با وجود تمام مشکلات در حق ایثارگران جفای بسیار شده که کلیه مسئولان اعتراف کردند. برخی ایثارگران از روز اول با تلاش خودشان متکفل هزینه ها بودند تا باری از دوش بنیاد برداشته شود و خدمت به برخی ایثارگران که فاقد امکانات هستند تعلق گیرد اما به آنها نیز جفا شده است.
برای مثال همکارم جانباز نخاعی بیش از چهل سال نیاز به ویلچر برقی دارد اما آنقدر اقساط بانکی دارد که نمیتواند ویلچر برقی تهیه کند. آیا این جفای بزرگی نیست؟
اقای روحانی /اقای نوبخت /من ازطرف همه جانبازان وازادگان زجرکشیده سخن میگویم :شما باید بودجه بنیادرا ازهمه سازمانها وارگانهاو وزارتخانه هابیشتر بدهید /( بنیادشهید ) بنیاد این مملکت است/بن وپایه واساس این کشوراست/ رئیس بنیاد شهید وتمام مدیران بنیاد وهمه کارمندان وکارکنان بنیاد مشکل ترین کاررابرعهده دارند/ ریشه درخت تناورانقلاب بنیادشهیداست هرکس چوب لای چرخ بنیادبگذاردمثل این است که باتبر به ریشه های درخت انقلاب اسیب میزند !مراقب باشید!!!
مشکلات بنیاد نبود مدیدیت دلسوز است دوم تعداد ساختمان های زیاد بنیاد در شهرها است سوم استخدام زیاد کارمند در بنیاد که الکی برای خودشان میگردند،،،،،بودجه هست اما مدیریت نیست
شمارا بخدا نمایندگان کارمندان اضافه را در بنیاد شهید کسر کنند ...و با ارزشها و پایه های انقلاب اسلامی که جانبازان و شهیدان هستند بازی سیاسی نکنند همه ارگانها و ادارات دولتی از نام ایثار و شهادت به نفع خود بهره‌برداری میکنند ولی برای خانواده‌ها شاهد وجانباز ارزش قائل نیستند خائنین در فکر محو ما هستند چون منابع دفاع از نظام هستیم. ...بیابید نگاه کنید چگونه زندگی می کنیم و عاقبت اکثر فرزندان مارا ببینید از آه این قشر از جامعه بترسید ما هم از ملتیم. ....متشکرم جانباز خانه نشین.
پس ما ک جانباز زیر ۲۵درصد هستیم ویک ریال درآمد نداریم چرا بهمون حداقل حقوق رو نمیدن.هزارتا تبصره گذاشتند سن بالا.مرض صعب العلاج....
اقا کیه مسئول که قراره جانبازان بسیجی حالت اشتغال روبازنشسته کنند واین پاداش پایان خدمت رو بدن یکی بخاطر خدا جواب درستی بدید اگه منتظرمونید که جانبازان یکی یکی مثل پرومادرشهدا ازبین برن که دارید به ارزویتان میرسید اونم داره اتفاق میفته وجانبازان هم دارن می میرند واین کرونا هم شده قاتل ما فکرکنید خودتون میخواستید بازنشسته شوید این درست نیست که بنیاد بعد ۳۵سال هنوز نتونسته مشکل مارو حل کنندولی هرجانبازی که بمیره وپاداششواجل بهش مهلت نده بگیره وهرکسی که این قانون روپیگیری نکنه وپشت گوش بندازه خودشم به درد جانبازان که مردند وموفق نشدندپاد اششونو بگیرند گرفتاربشه ان شاالله که ازاین جانبازی جز دردوبدبختی وحالا هم گرفتاری بچه هاواین پاداش میشد بشه یه مرهمی روی زخمهای بی پایان ماباشه خداحافظ کسانی که دنبال رفع مشکل جانبازان وخانواده شهداهستند وخدالعنت کنه کسانی که نسبت به مشکل این قشر بی تفاوت هستند و مسئولند
سلام بخدا من هیچ ارتباطی با بنیاد شهید ندارم قبلا فکر می کردم خانواده شهدا و جانبازان از نظر مالی در وضعیت خوبی هستندکه در اصل حقشون بیشتر از این ه لی دایی من هم آزاده و هم جانباز است ولی خیلی خیلی در حقشون ظلم میشه مردمم فکر میکنند دولت چه کارای واسه اینا میکنه ولی بخدا قسم فقط قضاوت اشتباه مردم واسه 98درصد شون مونده
بخدا پناه میرم از دست دولت زد جانباز دفاع مقدس موج گرفته ما که نمتونیم از خود دفاع کنیم ما که ار کرونا نمترسیم کرونا آمد خدا فراموش نکنید قدررزمنگان را بدانید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi