شناسه خبر : 71516
چهارشنبه 04 دي 1398 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران اولین قرارداد نظامی را با انصارالله یمن امضاء کرد

تلویزیون «المسیره» متعلق به جنبش انصارالله یمن از امضای نخستین قرارداد رسمی همکاری نظامی با ایران خبر داد.

یک رسانه متعلق به جنبش انصارالله یمن از امضای نخستین قرارداد رسمی نظامی بین گروه انصارالله و جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
بر اساس این گزارش، این قرارداد در دیدار دوشنبه «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن (سفیر انتصابی گروه انصارالله یمن در تهران) با «امیر سرتیپ حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در تهران امضا شده است.
ابراهیم محمد الدیلمی در اواخر مرداد ماه امسال به عنوان سفیر فوق‌العاده جنبش انصارالله یمن در تهران منصوب شد.
ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر منصوب شده حوثی‌های یمن در تهران اولین قرارداد رسمی همکاری نظامی بین دو طرف را به امضا رسانده است.
تلویزیون « المسیره » (وابسته به حوثی‌ها) یمن دیروز با اعلام این خبر گزارش داد، الدیلمی در دیدار دوشنبه با وزیر دفاع ایران در تهران ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر دفاع و رئیس‌ستاد مشترک ارتش یمن به وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت همکاری دو کشور در سطوح مختلف تاکید کرده و از موضع ایران در قبال تجاوز نظامی (ائتلاف تحت رهبری سعودی) علیه یمن قدردانی کرد.
در این دیدار وزیر دفاع ایران نیز با تاکید بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن، بر حق تعیین سرنوشت یمنی‌ها برای آینده کشورشان تاکید کرد.
به گزارش عصر ایران، «میدل ایست مانیتور» همچنین نوشته است: این نخستین بار است که حوثی‌های یمن به طور رسمی به همکاری نظامی با ایران اقرار می‌کنند.
امیر حاتمی: پیشرفت‌های تسلیحاتی یمن دنیا را به تعجب واداشته است
امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ابراهیم ‌محمد الدیلمی سفیر جدید یمن با ‌اشاره به روابط تاریخی دو کشور، اظهار داشت: این روابط از دوران قبل از اسلام آغاز شده و پس از آن نیز با توجه به ‌اشتراکات دینی ادامه یافته است.
امیر حاتمی با بیان اینکه مبارزه ملت یمن با مزدوران و گروه‌های تکفیری القاعده و داعش و حامیان منطقه‌ای آن قابل تقدیر است، گفت: به طور قطع، مقاومت و ایستادگی مردم یمن ایده‌ها و تصورات حاکمان ریاض را که به تسلیحات پیشرفته خود متکی بودند، باطل کرد.
وزیر دفاع با تأکید بر اینکه مسئله یمن راه‌حل نظامی ندارد، تصریح کرد: مشکل یمن با رایزنی و گفت‌وگو بین همه طرف‌های سیاسی در این کشور حل خواهد شد. یمن متعلق به همه یمنی‌ها است و گفت‌و‌گوی یمنی – یمنی در فضایی آرام و با مشارکت همه احزاب، گروه‌ها و جریانات سیاسی- اجتماعی راه‌حل عملی مشکلات پیچیده در این کشور
است.
وی با‌ اشاره به پیشرفت‌هایی که نیروهای مسلح یمن با اتکا به متخصصین و کارشناسان بومی در حوزه تسلیحاتی داشته‌اند، افزود: این دستاوردها دنیا را به تعجب واداشته و در واقع یمنی‌ها راهی را رفته‌اند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس طی کردند و ضمن حفظ برتری در جنگ از تامین تجهیزات مورد نیاز به روش‌های بومی هم غفلت نکردند و امروز به این حد از پیشرفت دست یافته‌اند.
حاتمی در همین زمینه، افزود: امروز یمن به میزانی از توانمندی نظامی رسیده که بتواند به عمق جبهه دشمن نفوذ کند، استحکامات دشمن را در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد، ایجاد بازدارندگی کند و معادلات سیاسی امنیتی نظامی در منطقه را برهم بزند.
وزیردفاع در پایان با آروزی موفقیت و سربلندی برای ملت یمن تأکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دولت و ملت ایران همواره از آرمان‌های ملت یمن حمایت کرده و از هیچ‌گونه تلاشی برای کمک به مردم یمن دریغ نخواهد کرد.
سخنگوی انصارالله یمن دیدار با ظریف را
مهم توصیف کرد
سخنگوی انصارالله یمن دیروز در مسقط با وزیر خارجه کشورمان درخصوص آخرین تحولات یمن گفت‌وگو کرد.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: محمد عبدالسلام، رئیس ‌هیئت مذاکره‌کننده صنعا و سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: دیدار ما با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مهم بود و درباره آخرین تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران او افزود: در دیدار با ظریف راهکارهای مشارکت موثر یمن در تقویت امنیت منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi