شناسه خبر : 71517
چهارشنبه 04 دي 1398 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از ۱۷ فرزند شاهد و ایثارگر حایز رتبه برتر کشوری بدون استفاده از سهمیه

از ۱۷فرزند شاهد و ایثارگر حایز رتبه زیر۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ۹۸ بدون استفاده از سهمیه ایثارگری، با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر به عمل آمد...

فاش نیوز -  مراسم تجلیل از 17فرزند شاهد و ایثارگر حایز رتبه زیر100 کشوری در آزمون سراسری 98 بدون استفاده از سهمیه ایثارگری، با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولانی از وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فاش نیوز، مراسم تجلیل از 17فرزند شاهد و ایثارگر پذیرفته شده حایز رتبه زیر100 کشوری در آزمون سراسری 98 بدون استفاده از سهمیه ایثارگری، با حضور حجت الاسلام محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد، دکترکاظمی  معاون وزیر آموزش و پرورش، دکتر حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش و تنی چند از مدیران بنیاد در سومین روز از آذرماه در ساختمان شهید ترک نژاد بنیادشهید و امور ایثارگران برگزار گردید.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/10/03/1398100313225726619201114.jpg

حجت الاسلام محمدعلی شهیدی دراین مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان پذیرفته شده حاضر در این جلسه در ابتدا خطاب به آنان گفت: بنیاد شهید متعلق به شما و اینجا خانه شماست و خوشحال هستیم که امروز درجمع شما فرهیختگان و عزیزان هستیم.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود افزود: ما اعلام می کنیم سهمیه، حق ایثارگران است اما برخی به ناحق حرف از بی عدالتی در سهمیه های شاهد می زنند؛ در حالی که این حق طبیعی برای کسانی است که جامعه به آن ها و ایثارشان مدیون است. بنیاد شهید تلاش دارد تا با بالا بردن کیفیت آموزش به این افراد، آن ها را از استفاده از سهمیه بی نیاز کند. حتی کسانی که از سهمیه استفاده می کنند هم خوش استعداد و درسخوان هستند و در دانشگاه ها از نظر علمی برجسته می شوند.

رییس بنیاد شهید با ارایه آماری دراین خصوص هم گفت: در حال حاضر 114هزار دانشجو از جامعه شاهد و ایثارگر در سراسر دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند که 2800تا3000  نفر از آنان در هیأت های علمی عضویت دارند. در سال 98،56000ا نفر از جامعه ایثارگری در آزمون سراسری شرکت داشتند که 19000 نفر از آن ها در دانشگاه های روزانه  پذیرفته شده اند. در آزمون سال 98 نیز 150 نفر از جامعه شاهد و ایثارگر رتبه 3 رقمی پذیرفته شده اند که 17 نفر از آنها رتبه 2 رقمی و 1 نفر هم رتبه یک رقمی را احراز کرده اند که امروز از آنها تجلیل خواهیم کرد.

وی همچنین در ادامه متذکر شد: درسال 94 رتبه های 5و6 کشوری از ایثارگران، در95سال فرزند جانباز(پسر) رتبه یک کشوری را کسب کرد، درسال 97 فرزند (دختر) یکی از جانبازان رتبه یک کشوری و سال 98هم فرزند گرانقدر یک جانباز حایز رتبه سوم کشوری شده که همه مایه افتخار هستند.

رییس بنیاد شهید در خاتمه نیز گفت: فرزندان ایثارگران باید درهمه امور از حجاب، ایمان، ایثار و ایثاراجتماعی الگو و نخبه باشند؛ دراین صورت است که ما می توانیم بگوییم الگو و سفیری درجامعه ایثارگری داریم که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را رشد بدهیم و نهادینه نماییم.

محمدعلی فقیه، معاونت آموزش بنیادشهید و امور ایثارگران نیز دراین مراسم  درقسمتی از سخنان خود با اشاره به موفقیت علمی فرزندان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری سال جاری گفت: اهتمام ویژه به امور آموزشی جامعه ایثارگری، توجه خاص به مشاوره و هدایت تحصیلی و تنظیم تفاهمنامه با موسسات آموزشی از برنامه های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال های گذشته و جاری بوده است.

http://fashnews.ir/images/news/71517/thumbs/71517.jpg

حسین توکلی، مشاور رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور هم با اشاره به سابقه برگزاری کنکور سراسری در کشور گفت: علاوه بر سهمیه مناطق محروم، حاضرین در جبهه که کلاس درسشان را بخاطر حضور در جبهه ترک کرده بودند بر اساس تصویب مجلس سهمیه‌ ای دریافت کردند. سپس سایرینی که ایثارگر بودنشان در بنیاد شهید تصویب می‌شود، بر اساس قوانینی شامل امتیازاتی شدند و ما امروز شاهدیم که از بین داوطلبان کنکور سراسری افرادی بدون استفاده از سهمیه شاهد توانستند در رشته‌های مورد نیاز در دانشگاه‌های مطرح کشور پذیرفته شوند.

توکلی با اشاره به آزمون سراسری سال 1398 گفت: در مجموع 191 هزار و 215 نفر در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند و در این میان خوشبختانه سطح معلومات دانشجویان ایثارگر از لحاظ کیفیت در سطح خوب و بالایی ارزیابی شده است.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش نیز در این مراسم با تشکر از زحمات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر به دنبال تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی هستیم، راهی جز تلاش در عرصه‌های علمی و فرهنگی نداریم.
وی همچنین اضافه کرد: دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر الگوهای خوبی برای ادامه راه شهدا و تحقق بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

پایان بخش مراسم نیز تجلیل از دانشجویان حائز رتبه زیر 100 آزمون سراسری امسال که بدون استفاده از سهمیه موفق به کسب این رتبه ها شده اند، با گرفتن عکس های دسته جمعی و اهدای جوایز، از تلاش آنان تقدیر به عمل آمد.

پس از پایان مراسم  فرصتی پیش آمد تا با چند تن از این افتخارآفرینان عرصه علم و دانش گفت وگویی کوتاه داشته باشیم.

فاطمه فرناز، یکی از پذیرفته شدگان دو رقمی کنکور سراسری در رشته هنر با گلایه از نادیده گرفتن رشته هنر گفت: امروز در کلیپی که در اثنای برنامه پخش می شد، تنها از حایزین رتبه های برتر رشته های پزشکی و مهندسی در دانشگاه های تهران و صنعتی شریف سخن به میان آمد. این درحالی است که آیا دانشگاه های هنر اهمیتی ندارند؟ درحالی که ما بارها و بارها از اهمیت سخن در رسانه و از زبان امام خامنه ای(مدظله العالی) بسیار شنیده ایم و بسیار هم بر آن تاکید شده است اما هیچ توجهی از سوی مسوولین در این امر صورت نگرفته است و نتیجه این بی توجهی، ضعف در زیرساخت های هنری است که در قالب فیلم های ساخته شده مضحک شاهدش هستیم.

بنیاد شهید و امور ایثارگران , سیدمحمدعلی شهیدی , خانواده شهدا ,

این دانشجوی هنر همچنین اضافه کرد: به دانشجویان هنر اهمیتی داده نمی شود و با این همه تلاش که حتی حایز رتبه برتر هم شده ایم، حتی خوابگاه نداریم و برای یک دوره سه ماهه، باید مبلغ دومیلیون اجاره برای یک اتاق سه در چهار پرداخت کنیم که درکوچه و خیابان نخوابیم.

ملیکا محمدخانی، رتبه 73 کشوری رشته گرافیک دانشگاه تهران که فرزند جانباز نیز می باشد گفت: از این که یک فرزند جانباز هستم قطعا حس خوبی دارم چرا که ایشان برای دفاع از کشورمان به جبهه رفت و حالا جانباز شده اما نکته مهم نگاه جامعه نسبت به ماست که متاسفانه افراد جامعه آگاهی درست و کافی نسبت به سهمیه خانواده ایثارگران ندارند و فکر می کنند هرکسی که جزو خانواده ایثارگران است همه درکنکور و رشته مورد علاقه شان پذیرفته می شوند. درصورتی که فرد که اگر سهمیه هم داشته باشد اگر به حدنصاب لازم نرسد، فردی که سهمیه ندارد جایگزین او می شود که این بازهم به نفع افرادی است که سهمیه ندارند.

مشکات فرخی، یکی دیگر از افتخارآفرینان عرصه علم و دانش نیز گفت: ما فرزندان جانبازان باید دین خود را به جامعه ادا کنیم و عرصه های علمی بهترین راه است. در دانشگاه هم باید با درس خواندن بیشتر به بقیه ثابت کنیم که این تفکر که بچه های ایثارگر با سهمیه به دانشگاه ها راه پیدا کرده اند و از نظر علمی بالا نیستند سخن درستی نیست و چهره ایثار و شهادت واقعی را به خوبی نمایان سازیم.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
عزیز برادر الان در حال حاضر که اکثر دانشگاهها پولی شده اندو اصلا ملاک کنکور نیست چرا منت برسر خانواده شهدا و جانبازان میگذارید همه ملت دارن پول میدن و درس میخونن .دولت چشمش کور همیه یه سهمیه رو هم که داره میده توی بوق و کرنا کرده.دیدید که علاوه بر سهمیه جانبازان ۱۷ سهمیه دیگر ولو به صورت مخفی هم وجود داشت که تا به حال علنی نشده بود خیلی از آغازاده ها در خارج از کشور با پول وارد دانشگاههای خارجه میشن بعد گواهی تحصیلی میگیرن خودشون رو منتقل میکنن دانشگاههای داخل چون پول دارن پارتی دارن.
عزیز الان در س هم می خونی بعدش تازه نوبت بیکاری است .
خیلی سالا قبل رانندگی اصلا نیازی به سواد نداشت .
اما حالا همه راننده های اسنپ وآزانش مسافرکش لیسانس وفوق لیسانس هستند .
خدا یا کمک کن .
جانباز قطع نخاع ویلچری حق سوارشدن به وسائل نقلیه عمومی ،تاکسی،اتوبوس،ون را ندارد،حق تردد درمعابر عمومی را ندارد،چون مناسب استفاده برای ویلچری ها نیست جانباز قطع نخاع حقوق مکفی ندارد.جانباز قطع نخاع نگران آینده همسرش هست که بیمه مناسب حقوق مناسب ندارد،جانباز قطع نخاعی از ۱۷ شهریور ۵۷ تا کنون دغدعه تجهیزات پزشکی ویلچر ..و... دارد اما آرامش ندارد،آسایش ندارد فقط شاید مقام معظم رهبری صدایمان رابشنوند.آقا ما حقوق وکیل مجلس یا یک فوتبالیست را نمی گیریم که بعد موتمان نگران خانواده و درمانشان نباشیم،آقا از ۵۷ تا کنون مدیران بنیاد شهید خون به دلمان کرده اند،آقا خودت به فریادمان برس.عمری نمانده اما همین ایام به کاممان تلختر میشود وقتی به آینده خانواده فکر می کنیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi