شناسه خبر : 71524
چهارشنبه 11 دي 1398 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت در سهمیه بنزین جانبازان غفلت کرد!

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از مغفول ماندن سهمیه بنزین جانبازان ابراز نارضایتی کرد و خواستار لحاظ سهمیه کافی بنزین ایثارگری از سوی دولت شد.

فاش نیوز- عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از مغفول ماندن سهمیه بنزین کافی جانبازان ابراز نارضایتی کرد و خواستار لحاظ سهمیه ویژه بنزین ایثارگری از سوی دولت دوازدهم شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید تقی کبیری نماینده ایثارگر مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به این موضوع که در بحث اختصاص سهمیه ها، سهمیه بنزین ایثارگران مغفول ماند، متذکر شد: متاسفانه در بحث سهمیه بندی بنزین، دولت بخش هایی از اقشار جامعه از جمله ایثارگران را در ابتدا لحاظ نکرد.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح دیدگاه و نظر دولتمردان درخصوص سهمیه های بنزین خاطرنشان کرد: دولت سهمیه این اقشار را مورد غفلت قرار داد و باید به نحوی آن را جبران کند که بحث سهمیه بنزین جانبازان از جمله آنها است.

 کبیری در ادامه با اشاره به محدویت استفاده جانبازان از حمل و نقل عمومی تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی از جانبازان نمی توانند به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند دولت باید برای آنها سهمیه ویژه کافی بنزین لحاظ کند که البته این موضوع حداقل کاری است که برای آن ها باید لحاظ شود و دلیل آن هم استفاده از خودروی شخصی است. چرا که آنها از این جهت از خودروی خود استفاده می کنند که وضعیت جسمانیشان اقتضا می کند نه از باب تفریح یا راحتی یا استراحت بیش از حد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در ادامه اظهار داشت: لذا به نظر من از جمله سهمیه هایی که دولت در مورد آن باید سریعا اقدام کند و سهمیه کافی درنظر بگیرد، سهمیه بنزین جانبازان درصد بالاست که خودروی آنها آرم جانبازی را دارد.

کبیری با اشاره به بحث های بنزینی موجود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته این را هم باید متذکر شوم که ما بحث سهمیه ها را به صورت عام می بینیم و در این خصوص بحث های مختلفی در مجلس داریم که شامل اختصاص سهمیه بنزین به بخش کشاورزی، سرویس مدارس، معلولان و ... سایر اقشار مورد نیاز در جامعه است.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: به عبارت دیگر یکی از بی تدبیری هایی که در بحث سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاد، این بود که اگر چه دولت طرح را اجرا کرد اما در حال حاضر نشسته است تا آن را آسیب شناسی کند و ببیند کدام بخش ها با مشکل روبرو شده است. متاسفانه در حال حاضر بخش های مختلفی از جامعه از محل همین تک نرخی شدن بنزین متضرر شده اند که بخش عمده ای از آنها افراد کم درآمد جامعه هستند چرا که اگر بخواهند از سهمیه بنزین استفاده کنند در زندگی روزمره و معیشتی خود دچار مشکل خواهند شد. همچنان که یکی دیگر از این بخش ها، جامعه ایثارگری است. البته در صحن علنی مجلس در این خصوص علاوه بر بحث معیشتی که بخشی از جامعه ایثارگری آن را دریافت نکرده است به رییس جمهور و دولتمردان تذکراتی داده ام.

**معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi