شناسه خبر : 71525
دوشنبه 30 دي 1398 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتخاباتی در طراز گام دوم انقلاب

فاش نیوز -  اینک در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرارداریم و در آغاز گام دوم انقلاب هستیم و خوشبختانه انقلاب اسلامی در حال پوست‌اندازی است. در آستانه شکل‌گیری مجلس یازدهم قرارداریم. هزاران نفر جوان و میانسال بین سنین ۳۶ تا ۵۵سال برای نامزدی مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.
 جوانان و میانسالان با رویکردی انقلابی و جهادی، که مثل کوه در برابر دشمن ایستاده‌اند و خون حججی‌ها و سپهبدسلیمانی ها در رگ‌های آنها جاری است، اگر بخواهند در شکل‌گیری ارکان قدرت در کشور نقش‌آفرینی کنند، نیاز به نواندیشی دارند.
*نواندیشی یعنی حاشیه زدن بر متن مباحث انقلاب... نواندیشی یعنی نوخوانی، نوآوری و نوفهمی از آنچه بر انقلاب گذشته و آنچه که در آن به سر می‌بریم و بالاخره آنجایی که می‌خواهیم برویم.


 این فهم جدید نیاز به نوگویی و نونویسی دارد. و این جوانان انقلابی هستند که باید این نوگویی و نونویسی را نشان دهند.

دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت است. این دورنمایی است که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند. گفتمان پیشرفت و عدالت هنوز یک گفتمان مطرح در جامعه ماست. انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته همواره رو به رشد و توسعه بوده و اقتدارش را در داخل مرزهای جغرافیایی ایران و فراتر از آن در منطقه و جهان بسط داده است.
اسلام انقلابی متکی به فرهنگ اهل بیت(ع)، نسخه اصلی اسلام ناب محمدی(ص) است که امام(ره) و رهبری پرچمدار آن در جهان هستند. این پرچم تنها با همت و کار جهادی جوانان، مقاومت سلحشورانه در برابر توطئه دشمنان اسلام و ایران و روحیه انقلابی‌گری قابل ترویج و تبلیغ است. جوانان انقلابی در سراسر جهان وقتی خبر از عفونت گفت‌وگو و سازش با آمریکا و غرب می‌شنوند، شامه آنها را آزار می‌دهد؛ و این (مردم‌آزاری) باید توسط عزیزان دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ خاتمه یابد.

انتخابات مجلس بهانه‌ای است برای گسترش گفتمان (عدالت و پیشرفت) ومحصول این گفتمان باید انقلابی‌گری و کارآمدی باشد و دامن خود را از هر گونه نرمش در برابر اغیار پاک کند.
باید به نسل جدید اعتماد کرد و کار را در اجرا و تقنین به آنها سپرد. البته نه بطور مطلق؛ زیرا همواره نیروی مجرب انقلابی و ولایی در رده میانسال و نزدیک به جوانان در شکل‌گیری یک مجلس جوان و دولت جوان در آینده برای صیانت از دستاوردهای انقلاب و استمرار آن یک ضرورت اجتناب ناپذیراست. بنابراین عقلانیت سیاسی حکم می‌کند از عناصر پیر و غیرانقلابی قدری فاصله بگیریم تا به این هدف بزرگ برسیم. و البته این رویکرد به معنای پیرزدایی افراطی از چهره انقلاب نیست.

بااین وضعیت ناپسند و غیر قابل تحمل معیشتی که درتمام سطوح جامعه رخنه کرده، مجلس آینده باید بار سنگین مطالبات معیشتی مردم را از زمین بردارد و برای آن پاسخی عملی و درخور پیدا کند و با ریل‌گذاری صحیح، دولت را در مسیر عدالت و پیشرفت هدایت کند. ویژگی هایی مانند پاک‌ بینی، پاکدستی و پاک‌زیستی. و تخصص در زمینه مرتبط مجلس شورا از شروط اولیه انتخاب نماینده  است. اگر این پارامترها را رعایت نکنیم، به بیراهه رفته‌ایم و۴سال دیگر متحمل نابسامانی های اجتماعی و بالطبع رخنه آنها درخانواده ها خواهیم بود.

نسل پیشین هرآنچه در چنته داشته، در ۴ دهه گذشته ارائه داده است. امروز افکار عمومی می‌خواهد با فاصله گرفتن از حال‌اندیشی به یک دوراندیشی درست در سپردن مجلس آینده به فرزندان واقعی ملت  فکر کند. نخبگان در حوزه و دانشگاه فارغ از هر گونه گرایش سیاسی باید افکار عمومی را برای یک انتخاب صحیح مبتنی بر عدالت، پیشرفت و کارآمدی یاری دهند.

نیروهای انقلاب هرچه زودتر باید این ولنگاری، ناهماهنگی، سرگشتگی و حاشیه‌نشینی را ترک کنند و با بازسازی نیروها و بازکردن مسیر خوداصلاحی،  مسئولیت بزرگ تاریخی در خانه ملت که عصاره فضائل مردم است را ‌یاری دهند.

خانه ملت محل رفع حاجات مردم، مشکلات کشور و حرکت در مسیر درست عدالت و پیشرفت است. لذا با اندیشه و درایت، خانه ملت راخانه نمایندگان با اهلیت ملت کنیم و آن را ازنااهلان ونامحرمان وانقلابی نماها تطهیر کنیم.

*****

با توجه به نزدیک بودن انتخابات، عموم مردم باید افراد انقلابی و متعهد و متخصص را شناسایی و به دیگران معرفی کنند. برخی نمایندگان برای باقی ماندن در کرسی مجلس، شروع کرده اند به ریخت و پاش بیت المال و از کیسه خلیفه به مردم می بخشند . ‌. . نماینده ای که غذا می دهد، پول می دهد، وام می دهد و قول کارهای غیرمعقول می دهد، لایق کرسی مجلس نیست... نماینده باید قانون تصویب کند و به وقتش از کشور دفاع کند و به وقتش رئیس جمهور و وزیران نالایق را استیضاح کند... نماینده باید به وزرای کارآمد رای اعتماد بدهد ...

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ، سال گذشته پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت و مشکلات دستگاههای نظارتی در ارتباط با مبارزه با تخلفات اداری از طریق همین سایت مقدس تذکر دادیم اما مورد توجه واقع نشد در حال حاضر تعدادی از نمایندگان مجلس بعلت تخلفات مالی رد صلاحیت شدند لذا چنانچه دستگاههای نظارتی بخوبی فعال بودند امروز شاهد ریزش و رد صلاحیت نمایندگان مجلس نبودیم.
اکنون که کار از کار گذشته نمایندگان مجلس نباید از شورای نگهبان گله و شکایت کنند و آنها را مقصر بدانند بلکه میبایست دستگاههای نظارتی را بدلیل کم کاری و بی توجهی علت رد صلاحیت خودشان بدانند تا آدرس غلط نروند.
چنانچه ارگانی برای خدمت به مردم قانونی که در اختیارش گذاشتند دور بزند چاره ندارد اما نماینده مجلس که تمام قوانین را در اختیار دارد و میتواند اشکالات قوانین را اصلاح کند بسیار عجیب است.
در این خصوص نیز پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اخیرا از طریق سایت مقدس فاش نیوز تذکراتی در ارتباط با کم کاری اتحادیه های اصناف ارائه کردیم که توجه نشد انگار لازم است بحرانی اجتماعی پیش بیاید تا مسئولان به مشکلات اقتصاد و معیشت مردم توجه کنند؟ چرا با وجود اتحادیه های اصناف گوجه فرنگی یک روز هزار تومن و روز دیگر 15 هزار تومن است؟ روزی که گوجه فرنگی هزار تومان است تولید کننده یا کشاورز ورشکست میشود و روز بعد که 15 هزار تومان است مردم متضرر میشوند بنابراین نقش اتحادیه اصناف معلوم میشود. اگر قانون تعزیرات را ملاحظه فرمایید تعداد بندهای قانون به تعداد انگشت های یک دست نمیرسند چطور توقع داریم اقتصاد و بازار کشوری بزرگ را با همین چند بند مختصر کنترل و نظارت کنند؟ چند مرتبه لازم است جانبازان از طرف مردم نسبت به وضعیت اسفبار بازار و جولان دادن دلالان شکایت کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi