شناسه خبر : 71561
شنبه 07 دي 1398 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره «۱۵۰۰» شهید به نماد خدمت در هرمزگان تبدیل شد

گروه استان‌ها-کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان به پایان رسید اما برگزاری این کنگره موجب شد فعالیت‌های اثربخش و بابرکتی در استان انجام شود که بایستی مردم و مسوولان از ظرفیت ایجاد شده در این رویداد مهم به بهترین شکل ممکن برای توسعه استان استفاده کنند.

مدت‌های زیادی استان هرمزگان منتظر برگزاری یک رویداد عظیم فرهنگی و مذهبی بود، برنامه‌ای که بیش از یکسال قبل کلید آن زده و با تشکیل کمیته‌های 24 گانه سعی شد به بهترین شکل ممکن برگزار و یاد و خاطره شهدای سرافراز استان زنده‌تر از همیشه شود.

کنگره ملی شهدای استان هرمزگان با تلاش‌ها و هماهنگی‌های بسیاری خوبی که از سوی ارکان و دستگاه‌های دخیل در امر برگزاری انجام شد، خود را بیش از برگزاری یک کنگره نشان داد و عدد 1500 را به نیابت از 1500 شهید گلگون کفن تاریخ انقلاب اسلامی به کلیدواژه‌ ای برای گذر از دوران محرومیت و ورود به دوران توسعه و پیشرفت هرمزگان معرفی کرد.

در همین راستا نگاهی گذرا به برخی از برکات برگزاری این کنگره خواهیم داشت تا تاثیر نام و برکت خون شهید را بیش از پیش احساس کنیم. 

1500 شهید و آغاز زندگی مشترک 1500 زوج جوان هرمزگانی/ اهدا 1500 سری جهیزیه به نوعروسان بندر

برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان برکات زیادی را به دنبال داشته و دارد، یکی از موارد بسیار مهمی که می توان در این مجال به آن اشاره داشت برگزاری باشکوه‌ترین جشن ازدواج آسان کشور در بندرعباس بود. 

1500 زوج جوان هرمزگانی زندگی مشترک خود را در آستانه برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان در شبی با شکوه و مجلسی قابل ستایش آغاز کردند تا به این ترتیب نشان دهند برکات نام و خون شهدا همچنان در جامعه جاری و ساری است.

در این جشن بزرگ که در استادیوم 20 هزار نفری خلیج فارس بندرعباس برگزار شد هر زوج هرمزگانی با توسل به یک شهید زندگی مشترک خود را آغاز کردند، اما برکت نام شهید بیش از اینهاست، شهدا دخترانشان را این تازه عروس‌های بندر را با جهیزیه کامل به خانه بخت فرستادند و به هر زوج حاضر در این جشن جهیزیه ای با 13 قلم کالای ضروری منزل ساخت داخل هدیه شد. 

1500 شهید، 1500 عرصه جدید اقتصادی و اشتغال‌زایی

از دیگر برکات برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان ایجاد 1500 عرصه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی در نقاط مختلف استان بود. 

برای این 1500 طرح که پیش از شروع اجلاسیه نهایی کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان به بهره برداری رسیدند، مجموعا 22 میلیارد تومان از سوی بسیج سازندگی هزینه شده‌است، ضمن آنکه خیرین و مردم نیز در اجرای این طرح نقش فعال و موثری داشته‌اند.

هر یک از این پروژه‌ها به نام یکی از شهدای سرافراز استان هرمزگان افتتاح شد تا برکت نام شهید این بار خود را در چرخه تولید و اشتغال استان به رخ همگان بکشد. 

1500 شهید، 1500 طرح محرومیت زدایی

هرگاه زندگینامه شهدای گرانقدر را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که توجه به اقشار محروم و مستضعف جامعه یکی از صفات بارز این اسوه های ایثار و از جان گذشتگی بوده است، و حالا اما بعد از شهادت نیز برکت خونشان موجب می‌شود دیوارهای محرومیت فرو بریزد و با دم مسیحاییشان آواره ها تبدیل به کاشانه هایی شوند که محرومین جامعه دیگر نگران سرما و گرما، باران و گرد و غبار نباشند و بتوانند در آسایش زیر سقفی از محبت شهدا زندگی بگذارنند. 

شهدای استانمان محرومان را فراموش نکردند و به برکت خون هر یک از شهدا یک طرح محرومیت زدایی در هرمزگان انجام شد، 740 محروم صاحب خانه شدند و طرح های دیگری نیز در قالب محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسید. 

1500شهید، 1500 سرپرستی ایتام

چه خوان بابرکتی دارند شهدا، این اسوه های مجاهدت یتیم نواز بوده و هستند، برکت خون شهدا موجب شد در ایام برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان، 1500 کودک یتیم نیز دارای حامی مالی و معنوی شوند و موجب شد نیکوکاران به نیابت از هر شهید یک کودک را تحت سرپرستی و حمایت خود قرار دهند. 

1500 شهید، غرس 1500 اصله نهال در مناطق و شهرستان‌های مختلف هرمزگان

این بار سرخی خون شهدا سرسبزی و طراوت آینده طبیعت استانمان را تضمین کرد، در اقدامی پسندیده و قابل تقدیر در نقاط مختلف استان هرمزگان به نیابت از هر شهید یک اصله نهال غرس شد، در شهر بندرعباس نیز در هر منطقه به نیابت از 1500 شهید، 1500 اصله نهال غرس شد تا درختان استان نیز نام شهدا را بر کالبد خود به عنوان صاحبان اصلی این آب و خاک حک کنند. 

1500 شهید و افزایش 1500 درصدی وحدت رویه، تعامل، همدلی، هماهنگی و همکاری بین بخشی در هرمزگان

نام شهید و کنگره شهدا موجب شد موجی از هم دلی و وفاق میان مقامات مسوول و مردم استان هرمزگان شکل بگیرد، هر کس به میزان توانایی خود وارد عرصه می‌شد و کاری را شروع می‌کرد، عشق به شهدا موجب شده بود حجم تعاملات و همکاری‌های بین بخشی میان دستگاه‌های اجرایی استان تقویت شود. 

همکاری بسیار موثر همه نهادها و دستگاه‌های دخیل در امر برگزاری این مراسم باشکوه موجب شد کنگره ملی شهدای استان به نمادی از همدلی میان مسوولان برای رفع محرومیت و افزایش انسجام تبدیل شود. 

حال با استفاده از تجربه و اندوخته بسیار گرانقدر از این برگ زرین تاریخ استان هرمزگان، مسوولان بایستی فرصت پیش آمده را ارج نهند و با همین میزان همدلی و وفاق امور توسعه و پیشرفت استان را با مدد از برکت نام شهدا دنبال کنند و عدد "1500" را به یاد شهدای گلگون کفن استان به کلیدواژه‌ی محرومیت زدایی، یتیم نوازی، کار جهادی، تسهیل در امر ازدواج جوانان، ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال‌زایی پایدار برای جوانان و در نهایت زدودن لکه فقر و محرومیت از چهره پر از ظرفیت و پتانسیل هرمزگان تبدیل کنند و عصر جدیدی از خدمت صادقانه به مردم را همچون این ایام برگزاری کنگره ملی شهدا آغاز کنند.

شهدا زنده‌اند و گره‌گشا...

با تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد بیش از هر زمانی کلام پروردگار آنجا که در آیات شریفه 169 و 170 سوره آل عمران می‌فرماید {وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَفَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ} می‌رسیم، بله شهدا زنده‌اند در نزد خداوند روزی می‌خورند و برکت خون پاکشان حیات بخش بوده و نور وجودشان چراغ راه است و دم مسیحاییشان گره‌گشا...

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi