شناسه خبر : 71568
شنبه 07 دي 1398 , 12:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از سردیس شخصیت‌ها به‌جای شهدای ۱۶ آذر!

سال گذشته بود که به‌مناسبت روز «دانشجو»، «احمد مسجدجامعی» و «محمدجواد حق‌شناس»، دو عضو شورای اسلامی شهر تهران در دانشکده خبر حضور یافتند و در جمع دانشجویان، پیشنهاد طرح ایجاد یادمان شهدای ۱۶ آذر و «گذر دانشجویی» در این خیابان را واقع در جنب دانشگاه تهران مطرح کردند.

رونمایی از سردیس شخصیت‌های هنری و ورزشی به‌جای شهدای ۱۶ آذر!

در همین رابطه، «احمد مسجدجامعی» با تأکید بر این‌که واقعه ۱۶ آذر در هیچ جایی آن‌قدر غریب نیست که در خیابان «۱۶ آذر» است، اظهار داشت: لازم است که حداقل نام و نشانی از شهدای ۱۶ آذر در این خیابان وجود داشته باشد و یک یادمان یا نمادی در آن احداث شود و همچنین خیابان «۱۶ آذر» می‌تواند به «گذر دانشجویی» تبدیل شود.

همچنین «محمدجواد حق‌شناس» نیز در این رابطه، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن تأیید پیشنهادات «مسجدجامعی»، تأکید کرد: باید تندیس‌های سه شهید والامقام واقعه ۱۶ آذر را در این خیابان نصب کنیم تا یاد و خاطره این شهیدان والامقام با همکاری هنرمندان در قالب اثر هنری گرامی داشته و ماندگار شود.

امروز درحالی بیش از یک‌سال از مطرح شدن این پیشنهاد می‌گذرد که تاکنون، وعده مسئولان شورای شهر تهران مبنی نصب یادمان و تندیس‌های سه دانشجوی شهید این واقعه، عملی نشده است؛ این درحالی است که مردم شهر تهران در یک‌سال گذشته، شاهد نصب سردیس شخصیت‌هایی نظیر مرحوم «جمشید مشایخی»، مرحوم «ناصر حجازی» و مرحوم «عزت‌الله انتظامی» در شهر خود بوده‌اند.

اگرچه که نصب سردیس شخصیت‌های هنری و ورزشی و نیز نام‌گذاری خیابان‌ها به نام آن‌ها اقدامی ناصحیح نیست، اما عدم نصب سردیس شهدا، آن هم شهدای واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که یکی از نقاط عطف تاریخ مبارزات انقلابی مردم است، آن هم با وجود وعده‌هایی که در این خصوص داده شده است، قابل توجیه نیست. چراکه قطعا زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، همان‌هایی که خداوند در قرآن کریم درباره آن‌ها فرموده است «و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند؛ بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» از زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شخصیت‌های هنری و ورزشی مهم‌تر است و باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi